петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2088 прочитания

    Какво ще предложи на участниците безплатният Summer Game Dev Camp?

    Повече за програмата и какво ще предостави тя на участниците разказва Филип Янков, преподавател и ментор в ARC Academy
    17 юни 2022, 13:43 a+ a- a

    Филип Янков е с над 15-годишен опит в технологичните екипи на компании като SAP, VMware и Microsoft, както и над 12 години преподавателски опит в Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Нов български университет и в академиите на водещи технологични компании. Филип е и част от българския екип, който печели награда на НАСА в категорията „Хардуерна иновация“ през 2015 г. Той ще бъде един от преподавателите и менторите в безплатен Summer Game Dev Camp, организиран от ARC Academy

    Мултидисциплинарната творческа академия ARC Academy организира безплатен Summer Game Dev Camp по програмиране, който ще се проведе от 4 до 11 юли. Обучението е подходящо за ученици след 8. клас с профил „Математика, информатика и ИТ“, студенти или млади специалисти, които имат интерес към програмирането и видеоигрите.

    Филип Янков, преподавател и ментор в Summer Game Dev Camp, разказва повече за лагера и какви възможности предлага той.

    Защо решихте да организирате безплатен Summer Game Dev Camp?
    Видеоигрите са сред любимите занимания на младите хора. Гейм индустрията се развива с много бързи темпове и задминава по приходи филмовата и музикалната взети заедно. Това превръща игрите от хоби във възможност за перспективна кариера. В ARC Academy се стремим да помагаме на младите хора да развиват талантите и уменията си и да ги превръщат в професия. С инициативата Summer Game Dev Camp искаме да споделим експертизата си с широката публика, да покажем пътя, по който трябва да вървят интересуващите се да програмират, да правят качествен софтуер, а в частност да създават игри.

    Има ли възрастово ограничение за участниците?
    Възрастово ограничение няма – има необходими умения, за да възприема материала всеки един успешен кандидат – основни познания по програмиране, които се придобиват в училище. Както някои шестокласници имат умения да програмират, ако това им е интересно, така и доста по-голяма част от завършващите дванадесетокласници имат тези необходими умения. Това, разбира се, важи и за всички студенти в университети, предимно първи и втори курс, които искат да научат повече за създаването на софтуер за видеоигри. Нашата цел е да дадем шанс на всеки да се присъедини, да научи нещо, което да му е полезно занапред в кариерата.

    Какво ще научат участниците в лагера?
    Необходими умения да създадат игра от вида на Angry Birds, Flappy Bird, Super Mario. По-конкретно какъв е процесът на разработка, какви са ключовите моменти, какви езици за програмиране се използват в зависимост от това дали е игра за мобилно устройство или настолен компютър. Ще придобият необходимите математически, алгоритмични и познания по софтуерна архитектура, примесени с добри практики за разработка, за да се получи краен резултат, който е професионален (за разлика от просто упражнителна задача). Участниците ще се научат как сами да правят видеоигри, които да могат да се играят от различни потребители в браузър, чрез мобилно устройство и т.н.

    За програмата могат да кандидатстват както ученици след 8-и клас, така и студенти и млади специалисти. Не е ли много голяма разликата в подготовката и знанията на едните и другите, за да бъдат поставени наравно?
    В по-горен въпрос вече споменах, че не е важна възрастта, а предварителната подготовка по информатика и математика, която понякога е факт и при по-малки класове като 8-и, а понякога не е налична и при завършващи ученици. Всеки с афинитет към програмиране и правене на игри би трябвало да има необходимото. Важно е да се вметне, че е необходима упоритост да се разбере даден материал, който ние ще преподадем, и съответно да се използва до края на всеки ден, за да се реши поставената практическа задача. Само така ще бъдат придобити умения. Разбира се, участниците ще получават ценна обратна връзка от лекторите, което ще помогне да затвърдят научения материал.

    Колко кандидати ще приемете?
    Първите 50 ще имат възможността да присъстват на място в залите на ARC Academy в София. Занятията ще се излъчват и онлайн, за да може и хора извън София, които се интересуват от разработването на видеоигри, да се включат.

    Какво представлява процесът по кандидатстване?
    Подаване на CV и мотивационно писмо.

    10-те най-изявени участници ще получат стипендии за 2-годишната програма Computer Science. Какво предлага тази програма? Какви умения ще имат завършилите? 
    Тази програма е проектирана от двама професори, които вече са правили такива университетски програми – проф. Красимир Манев и проф. Георги Гайдаджиев, както и ключови технологични експерти от продуктови компании в сектора, правещи софтуери за милиони клиенти, като техническия директор на Gameloft – Николай Димитров и други. Един от ключовите елементи е, че в нея компютърните науки и програмирането се изучават чрез примери от видеоигрите. Целта на тази програма е да даде всичката необходима теоретична, математическа, логическа и компютърна подготовка, преподадена с необходимите програмни езици и технологии, които се използват текущо в сектора. Трябва да се научат езици като Java, JavaScript, C++, Python и да се придобият знания за нови езици и технологии, ако това е необходимо. Програмният език и технологиите са просто средство за работа на един изкусен софтуерен разработчик на софтуер. Той трябва да познава и инженерни процеси за разработка на софтуер, за да е ефективна част от екипи на компании, които правят софтуер за голяма бройка клиенти по света. Всичко това може да се случи само когато всички лектори и ментори са част от най-добрите практици в сектора в България, които искат да споделят своя опит. Ние в ARC сме организирали всичко това в програма, в която за 3 семестъра се научават знания, а в последния 4-ти семестър всички профили, обучаващи се в академията – дизайнери, художници и програмисти, работят заедно по изработването на игра. Сформират се екипи, които работят като в истинска компания по всички необходими процеси с помощта на преподавателите. По този начин завършващите ще имат реален опит в реална среда. 

    Може ли да се каже, че лагерът е един вид подготовка за тази 2-годишна програма?
    Абсолютно! Ние от ARC стоим твърдо зад хората, желаещи да се обучат на високо практично ниво за креативните индустрии, ИТ индустрията и студиата, разработващи видеоигри.

    Какво бихте посъветвали желаещите да се занимават професионално с Game Dev?
    Да научат повече за разработката на игри, като пробват да правят такива – по такива инициативи като нашата да работят с приятели, да трупат умения, чрез които да научат повече и да намерят това, в което са добри.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 38 минути
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 1 час
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 2 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 3 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS