сряда, 07 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2366 прочитания

    HR проектите в България: Jira4PDR, Endava

    Повече за проектa, който е финалист в категория „Най-добър HR проект на голяма компания“ в Годишните HR награди на БАУХ 2021, научете от Благослава Данаилова
    21 април 2022, 11:33 a+ a- a

    Снимка: Благослава Данаилова, Recruitment Team Lead, Endava

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Проектът Jira4PDR на Endava е финалист в категория „Най-добър HR проект на голяма компания“ в Годишните HR награди на Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) за 2021.

    Потърсихме Благослава Данаилова, за да ни разкаже повече за проекта – каква е целта му, как е бил реализиран и какви резултати е постигнал.

    Благослава е професионалист с дългогодишен опит в сферата на човешките ресурси и фокус върху подбора на IT кадри, представяне и развитие на работодателската марка, управление на проекти и организиране на кариерни събития.

    В Endava тя ръководи екип от специалисти по подбор на персонала и работи в тясно сътрудничество с лидерския екип и техническите експерти на компанията в България с цел изграждане и подобряване на дългосрочната стратегия за наемане на нови кадри. Част е и от регионален People Development and Recruitment екип, с който работи по инициативи, целящи да развиват допълнителни компетенции за специалистите по подбора, както и върху подобрено изживяване на кандидатите, по-бърз и гъвкав процес по наемане.

    Благослава, разкажете ни за Вашия проект, с който кандидатствахте в Годишните HR награди на БАУХ 2021, категория “Най-добър HR проект на голяма компания”.
    Нашата кандидатура представи Jira4PDR – софтуерно приложение на Endava, което позволява лесно дигитално управление на процеса по набиране и наемане на нови служители в компанията. Този инструмент включва функции, които автоматизират подборa на кандидати, спестяват време и улесняват процеса по наемането. Името също не е случайно избрано, тъй като нашето решение е с доста сходен интерфейс с вече добре познатата система Jira, но е пригодено за нуждите на People Development & Recruitment екипите в Endava.

    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    След няколко опита с различни готови системи за управление на кандидати решихме да създадем свое персонализирано решение, което не само да отговаря на нуждите на организацията, но и да предоставя лесен за употреба интерфейс на всички звена, участващи в процеса по подбор и наемане на нови кадри. Подобно на всички други фирмени практики, Jira4PDR също е в съответствие с Agile принципите, които са водещи за културата и работните процеси в Endava.

    Повечето готови софтуери са доста ограничаващи и често тромави, когато се налага внедряването на нова фукционалност, а ние искахме решение, което да еволюира заедно с компанията и да ни даде възможност за постоянно усъвършенстване според нашата собствена визия и нужди.

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    На първо място, целяхме да създадем решение, което да отговаря на ценностите в „Ендава“ и да поставя хората в центъра на всичко – от една страна, да предоставя подобрено изживяване за нашите кандидати, но от друга – да посреща нуждите на екипите, които участват в процеса по наемане и управление на кандидатурите. Разгръщайки разработката, добавихме функционалности, които да улеснят ежедевната работа на екипа по подбор, на техническите експерти, които участват във втория етап на процеса по селекция, както и на бизнеса. С избора на Jira4PDR се повиши и ангажираността на техническите специалисти, които участват в процеса на интервюиране. Интерфейсът на Kanban бордовете е сходен с този, който те използват в ежедневието си и добре познават.

    Така че мога смело да заявя – решението ни бе добре прието от всички участници в процеса по наемане и за доста кратък период се превърна в единствен инструмент за менажиране на всички стъпки.

    Благодарение на Jira4PDR процесът по подбор и наемане стана по-гъвкав и бърз. Премахна се голяма част от ръчната работа, която обичайно отнема немалка част от времето на екипа по подбор. Също така положителното въздействие е на само за нас, но за целия регион Централна и Източна Европа, които вложиха своята креативност и страст по време на разработката, тъй като Jira4PDR е регионален проект.

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    Jira4PDR беше едно предизвикателство за нас и въпреки по-големия ресурс и време, които инвестирахме в създаването, за много кратък период системата успя да ни се отплати.

    Разработката протече като вътрешен проект в компанията. Тестовата фаза включваше работни групи от различни локации, като освен специалистите по подбор участие взеха и представители на бизнеса.

    Работата по истински софтуерен проект ни постави в обувките на своеобразни проджект мениджъри и бизнес анализатори, доближи ни повече до нашите кандидати и колеги и допълнително доразви комптенциите на екипа по подбор, така че не гледаме на инвестираното време и ресурси като разход или нещо, което „ни е коствало“, а по-скоро като на нещо, което ни е обогатило и се е отплатило в доста кратък срок. Също така свободата, която имаме да променяме и подобряваме Jira4PDR спрямо развитието на компанията и предизвикателствата на пазара на труда, е нещо, на което не може да се сложи цена.

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Това, което искахме и се гордеем, че постигнахме, е по-бързият и гъвкав процес по подбор, подобреното изживяване на нашите кандидати, както и множеството автоматизации, които улесняват работата на екипите по подбор, техническите експерти и мениджмънта.

    Всичко това доведе и до успешното наемане на рекорден за нас брой професионалисти във време, в което пазарът на труда е все по-конкурентен.

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Предизвикателство беше да обхванем и оптимизираме всички етапи в процеса по наемане и тук ключова беше обратната връзка от различните участници в процеса по селекция – от кандидатите през експертите по подбор до техническите интервюиращи и мениджмънта.

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    Наистина не знам откъде да започна, но ще се опитам да обобщя:
    - на първо място, подобреното изживяване за всички участници в процеса по наемане;
    - повишената ангажираност на техническите експерти и бизнеса;
    - автоматизирането на много от стъпките в процеса;
    - намаляване на ръчната работа за екипа по подбор и освобождаването на време за дейности с по-голяма добавена стойност;
    - подсигуряването на съответствие с действащата GDPR регулация;
    - автоматичното генериране на доклади по предварително зададени критерии;
    - прозрачността, с която екипите и мениджмънтът разполагат относно своето представяне и постигнатите цели;
    - по-доброто планиране и разпределяне на ресурсите ни;
    - прилагане на Agile принципите по време на различните етапи от процеса по селекция и наемане.

    Мисля да спра дотук :)

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхата експертиза?
    В Endava работим доста тясно на регионално ниво и ще ми е трудно да разкажа за всички прекрасни професионалисти от Централна и Източна Европа, така че ще се фокусирам върху локалния ни People Development, Recruitment & Communication екип. В момента сме 14 души, като сме разпределени в 4 направления: подбор, развитие и обучение на служителите ни, комуникации и развитие на работодателската марка и HR администриране.

    Макар всеки от нас да има фокус, често работата ни се преплита, така че да подсигурим възможно най-добрата услуга за нашите кандидати и служители и да доразвием допълнителни компетенции в духа на споделяне на знания и взаимопомощ. Екипът ни организира работата си по Scrum методологията, така че, изпълнявайки различните церемонии, имаме възможност да си сътрудничим ежедневно.

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Не ми се иска да издавам на този етап, така че само ще загатна, че планираме нови стажантски програми, както и допълнителни коучинг инициативи за текущите ни служители и технически събития на живо, насочени за вътрешна и външна аудитория.

     ВИЖТЕ ОЩЕ:

    HR проектите в България: Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    HR проектите в България: Локалните и регионални проекти на Endava
    HR проектите в България: Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    HR проектите в България: Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    HR проектите в България: Корпоративен уелнес, Playtech
    HR проектите в България: Империум на CASH CREDIT
    HR проектите в България: Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    HR проектите в България: EVN Презареждане
    HR проектите в България: Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    За първи път: Търговията ни със Северна Македония достигна 1 млрд. евро през 2022
    Бизнес форум с над 150 представители на бизнеса и търговските камари от двете страни се проведе в Скопие
    преди 5 часа
    преди 7 часа
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 7 часа
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 8 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 13 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт