За продуктите, екипите и технологиите, които използват, научете от Михаил Кьосев - Product manager в AtScale
Михаил Кьосев - Product manager в AtScale
ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.
По какви проекти работи AtScale в България, пред Economy.bg разказва Михаил Кьосев - Product manager в софтуерната компания.
Кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на AtScale в България?
Развойният център на AtScale в България е изцяло съсредоточен върху разработката, подобренията, тестването и мониторинг на двата основни продукта на компания – AtScale Enterprise и AtScale Insights. Фундаменталната разлика при тях е клиентската група, която обслужват, както и моделът, по който се внедряват, или Enterprise е on-prem solution и SMBs SaaS.
Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
През последните години все повече се говори за данни – събирането и анализа им. За жалост, възможността на бизнесите да се възползват от тези данни винаги е била възпрепятствана от големите разходи, свързани с изграждането на BI инфраструктура, на BI екип, който да обработва и анализира данните, както и на достоверността на данните. Статистиката показва, че над 80% от компаниите, преминали към внедряване на BI решение, се провалят частично и заради липсата на достатъчно експерти в тази област. Затова тези решения са достъпни само за най-големите компании с големи бюджети. Именно с решения на изброените трудности се явяват продуктите на нашата компания.
AtScale Enterprise помага на средни и големи бизнеси да изградят универсален семантичен слой, с който да достъпват данни от разнородни източници, да ги моделират виртуално спрямо нуждите на бизнеса, както и да използват различни приложения като Excel, Tableau, Power BI, за да ги анализират. При този вид моделиране се намалява нуждата от копиране и местене на данни или ETL, тъй като това се случва виртуално в AtScale Engine-a. Тази гъвкавост спестява много усилия и разходи около копирането и трансформирането на данни.
AtScale Insights дава възможност на малки до средни по размер бизнеси, които използват облачни бизнес софтуери, да се възползват от предимството да вземат информирани решения, както правят големите бизнеси без нуждата от изграждане на BI инфраструктурата и екипи. Всичко това е възможно благодарение на семантичния слой на AtScale, от който се възползват и Enterprise клиентите. В доълнение AtScale Aggregation Engine-a благодарение на различни AI/ML алгоритми кешира най-използваните и нужни данни, така че те да са достъпни много бързо. Това намалява и многократно обхождането на милиарди записи. Клиент би могъл да си свърже данните от източници като SalesForce, Jira и т.н и да започне да ги анализира в рамките на няколко минути.
Колко души работят по всеки от продуктите и какви специалисти са те?
Всички 90 колеги в България работят върху двата продукта, като те отговарят за различни компоненти – Scala Developers, Java Developers, Front-end Developers, Quality Engineers, DevOps, NOC, Database experts, Python Developer, Infrastructure Developers, Engineering Project Managers (EPM), Product Managers, Technical Writers, Cloud Architects.
Какви технологии използвате за отделните продукти?
Нашите продукти са разделени на компоненти, които решават определени проблеми. Например нашият Engine е разработен изцяло на Scala в комбинация с akka.io фреймуърка. Презентационният слой използва React, а ако слезем няколко нива надолу в архитектурата и процесите, използваме Ansible, Terraform, Docker, AWS, GCP и т.н.
Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните продукти?
Бидейки Scale-up, AtScale има сравнително плоска структура, в която екипите имат екипен лидер. Работният процес в компанията е съсредоточен върху динамиката на екипите. Използваме много практики от гъвкавите методологии, като екипите участват заедно с EPM и PM в подобряването на процесите за постигането на целите на компанията. Ако трябва да дам пример – процесите ни се променят и развиват заедно с бизнес изискванията – затова и бързата адаптация е основополагаща.
Как се промениха продуктите през годините?
От присъединяването ми в компанията досега най-основните промени са съсредоточени върху гъвкавостта, адаптацията и т.нар. Cloud Mindset. С това дойде и идеята за AtScale Insights. Възможността да доставяме продукта навреме, без закъснения, също беше много добре прието от клиентите, както и от колегите. Съсредоточаването в облачните решения пък отвори изцяло нов бизнес за нас.
Кои са най-големите предизвикателства при всеки от продуктите, по които работите?
AtScale много често разрешава проблеми, с които никой не се е справял до момента. Това затруднява планирането, но наградата от доволни клиенти и нов патент е мотивираща. Архитектурата ни позволява свързването на различни BI приложения и бази данни, което усложнява начина на тестване на продуктите и заради това през годините инвестирахме в тази посока с цел автоматизация и намаляване на времето за тестване.
Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за продуктите, които разработвате?
Когато говорим за AtScale Enterprise, неизменно това е WOW ефектът при нови клиенти или „наистина ли не се налага да чакаме една седмица да се обработят всички данни при промяна на изискванията?”. Заедно с това през последните две години получихме обратна връзка от наши клиенти, че сме ги спасили от фалити благодарение на гъвкавостта и краткото време за анализиране на данни.
Какво предстои при тези продукти?
След преминаването ни през Alpha фазата на AtScale Insights следващите стъпки са обвързани с публична Beta и по-късно GA. За да е успешна компания от размера на AtScale, фокусът и обратната връзка от клиентите са изключително важни. Затова и ние сме се съсредоточили върху това – доставяне на малки итерации, дискусия с клиенти, събиране на обратна връзка около използваемостта и подобрения, които да предоставят нужното решение за бизнес и клиентския сегмент, върху който сме се съсредоточили.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на AtScale в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Smart IT?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Infragistics?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Appolica?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Astea Solutions?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи HPE?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?