петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8101 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?

    За проектите, екипите и технологиите, които използват, научете от Александър Балев - Chief Technical Officer в компанията
    24 януари 2022, 10:15 a+ a- a

    Александър Балев - Chief Technical Officer в Proxiad

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    По какви проекти работи Proxiad в България, пред Economy.bg разказва Александър Балев - Chief Technical Officer в компанията. Александър отговаря за Delivery на IT екипите. След 24 години живот в чужбина и работа за IT Services компания с над 200 000 служители, през 2015 се връща в България и започва работа в Proxiad.

    Кой е основният проект/продукт или ключовите продукти/продукти, по които работят екипите на Proxiad в България?
    Proxiad е IT services компания и като такава работим в различни индустрии като финансови услуги, обществен транспорт, здравеопазване, енергетика, снабдяване (procurement). При нас не може да се говори за основни или ключови проекти, тъй като функционираме на принципа на dedicated екипи, които работят като едно цяло с екипите на клиента. Всеки екип е еднакво важен.

    От миналата година се развиваме и в нова посока: разработихме два продукта, които успешно използваме вътре в компанията. Единият от тях се казва Grow: performance management система, която цялостно обхваща и управлява процеса за всички участници в него – мениджъри, служители и ЧР специалисти. Решението дава ясна визуализация на професионалния път на даден служител и лесна проследимост в неговото развитие. 

    Вторият продукт, който създадохме, също беше породен от вътрешна нужда от такова решение. През 2021 се преместихме в нов модерен офис в София с т. нар. clean desk policy и официално преминахме към хибриден модел на работа за постоянно. За да улесним колегите, които искат да посещават офиса ни, разработихме Desk Buddy – workplace management система, която им позволява да резервират работно пространство, паркомясто или конферентна зала. Така не само им даваме свободата да определят параметрите, при които да работят, възползвайки се от различните бюра и работни пространства в офиса, но и цялостно да имаме поглед над заетостта му, да оптимизираме пространството и да предотвратяваме струпвания.

    Бихте ли представили някои от клиентите си?
    Един от най-мащабните ни проекти е за наш партньор в сферата на обществения транспорт. Френска компания, за която сформирахме голям, структуриран екип, в който имаме delivery manager, софтуерни инженери и team leads, софтуерен архитект, project management officer, product owners, quality assurance специалисти, консултант по информационната сигурност, и други. Заедно с екипа на клиента разработваме цялостно решение за обществен транспорт, което се използва на няколко пазара.

    Друг интересен и иновативен проект, върху който работим, е bank-as-a-service решение, което големите вериги и търговци директно могат да предложат на своите крайни клиенти, без да се налага посредничеството на банка. На този етап решението се използва в Канада, но нашият партньор има амбициозен план за международно разрастване.

    Не на последно място, от около година работим с дъщерна компания на Philips, която създава софтуер за медицински устройства и обработка на информацията от тях. Екипът на Proxiad, който работи с този партньор, разработва драйвъри, които събират информация от различните видове медицински апарати, използвани на място в болничните заведения. След това събираме и анализираме данните, така че те да достигнат до медицинския персонал в лесен за интерпретация вид. Специфичното в случая е, че софтуерните инженери, които създават тези драйвъри, имат и познания в медицината.

    Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
    Строго индивидуално е. Общо екипът ни е 240+ души, като за клиентите, с които си партнираме на принципа на dedicated екип, често говорим за около 30-40 специалисти. Имаме и по-малки екипи, за които обаче търсим хора с много конкретен опит и експертиза поради специфичните нужди на клиента, за когото работят те.

    Най-общо казано, специалистите в Proxiad покриват целия цикъл на разработката на софтуер – имаме колеги с компетенции в software development, quality assurance, бизнес анализи, project management, DevOps и др.

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Като компания с 16-годишна история, нашите технически компетенции са значителни и с годините успяваме да ги надграждаме с нови и нови технологии. Основните технологии, с които работим, са Java, PHP, .NET, React, Angular и в последните няколко години Go. През 2021 дори създадохме Proxiad GoAcademy за студенти и програмисти с малко опит, които искат да се развиват с този език. 

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Има два аспекта, които трябва да бъдат разгледани, когато говорим за работния процес в Proxiad. От една страна, е организацията вътре при нас, която следва относително плоска йерархия и е максимално оптимизирана от гледна точка на вземане на решения. От друга, е и тази на клиентите, за които работим – всеки екип е адаптиран спрямо методологията на клиента, за да бъде работният процес възможно най-плавен и за двете страни.

    Кои са най-големите предизвикателства при този проект или при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    През последните две години да поддържаш екипния дух стана по-сложна задача, отколкото беше преди, но с времето създадохме и въведохме различни инструменти и политики. От личен опит, а и от разговори с колеги, мога да кажа, че вътрешната култура и отношението към всеки един човек е това, което прави Proxiad компанията, която е. Затова беше важно да продължим тази традиция, макар да изисква повече усилия и организация.

    Когато е безопасно, организираме и участваме в събития, които да съберат екипите на едно място. Като пример мога да дам партита на открито, пикници и излети в планината, маратони, социално отговорни инициативи, каквото беше почистването на брега на река Марица, в което през 2021 се включихме за втора година поред. През 2020 стартирахме и нашата инициатива ProxiSummer Camp: всяко лято осигуряваме два апартамента на метри от плажа, които са на разположение на нашите колеги през целия сезон за тиймбилдинг и работа в малко по-различна среда.

    Виждаме, че екипите сами усещат нуждата от срещи на живо особено когато отбелязват важните събития в проекта, по който работят, например неговия старт, присъединяването на нов колега, ретроспекции или дори рождените му дни. В тези случаи нашата hot desking система Desk Buddy е полезен инструмент, който позволява на лидерите им да резервират за всички свои колеги пространство в офиса.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите при всеки от ключовите проекти/продукти, по които работите?
    През 2021 успяхме за само седем месеца да сформираме екип от над 40 професионалисти в най-различни направления, които работят изцяло самостоятелно за нашия клиент в сферата на обществения транспорт. За да постигнем този резултат, следвахме ясен и последователен план, в който бяха включени колеги от Recruitment, Employer Branding, и Business Development отделите.

    Успяхме да разработим и изцяло нова консултантска услуга в сферата на корпоративното снабдяване (procurement solutions). Сега сме сертифициран партньор на SAP и можем да консултираме всяка компания относно оптимизацията на процесите по поръчка и доставка на материали. Работим с топ компании от финансовата, IT и транспортната индустрия.

    Не на последно място, успяхме да изпълним целите, които си поставихме за годината, и дори да ги преизпълним.

    Какво предстои при отделните проекти?
    Трудно е да говорим за отделните проекти, но ни предстои вълнуваща година: вече съществуващите ни проекти ще продължат да растат и да се развиват, и в тази връзка сме си поставили цел да увеличим редиците си с още 50 експерти. Във финалната фаза на преговори сме с още няколко обещаващи клиенти, за които да изградим екипи изцяло от нулата. Тепърва ще фокусираме усилията си в продуктовия вертикал и да предлагаме Grow и Desk Buddy на компании, които имат нужда от такъв тип софтуер.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Proxiad Bulgaria в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 минути
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 26 минути
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 42 минути
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 3 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 4 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март