четвъртък, 28 октомври 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1415 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Д-р Ирина Йончева, Adecco България

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    05 октомври 2021, 17:38 a+ a- a

    Ирина Йончева е доктор по психология и магистър по УРЧР. Тя е Charter Member CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development). Ирина има над 15 г. опит като ръководител отдел ЧР в различни компании. Също така е и хоноруван преподавател в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Тя е HR Мениджър на Adecco България от началото на 2019 г.

    2020 и 2021 бяха различни! Изискваха адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в страната. Д-р Ирина Йончева, Chartered MCIPD, HR мениджър на Adecco България, разказва пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа.

    Име: Adecco България
    Сфера на дейност: Услуги в сферата на човешките ресурси
    В България е от: 2005 г.
    Брой служители глобално: повече от 30 000
    Брой служители в България: 1500
    Офиси в България: 3
    • София 1766, Младост 4 Бизнес Парк София, Сграда 4, Етаж 0 и 3
    • Пловдив 4000, ул. Авксентий Велешки 9
    • Варна 9000, ул. „Георги Бенковски“ 66, ет. 1, офис 2, звънец 2
    Основни продукти/марки: 360° HR решения: Временни назначения, Постоянни назначения, Подбор на Executive позиции, Изцяло изнесен процес по подбор (RPO), BPO услуги, Програми за преход в кариерата, Outstaffing, HR консултиране, HR услуги на място, Outsourcing, Полеви маркетинг, ТРЗ услуги, Администриране на ЧР, Employer Branding.
    Клиенти/Пазари: В България над 150 големи и средни, български и международни компании от различни сектори (IT, Outsourcing, Production, Automotive, Sales, Retail, Electronic, etc.) са клиенти на Adecco

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Едно от предизвикателствата, които вероятно са характерни за много компании, е хибридният тип работа, тоест постоянното преминаване от работа в офиса към работа вкъщи във връзка с периодите на особено усложнена Ковид ситуация. Работата от вкъщи има безспорни положителни страни, но също така предизвиква и някои затруднения – като това да се изгради и поддържа организационна култура на колаборация и споделени цели, на общи интереси, приятелство и социализация. Някои служители категорично са ЗА удобствата на ергономичната работна среда, докато други биха си останали завинаги вкъщи. Подходът за справяне е през управление на очакванията у служителите и правилното комуникиране на важността на споделеното пространство и време. Индивидуалният подход, доколкото е възможен, също улеснява успешното управление. 

    Периодично се забелязва известна умора у служителите от всичките тези промени във външната среда, както и стресът от тази дългосрочна критична ситуация. Това, което правим, е да търсим такива организационни промени, които калибрират по-добре ролите и отговорностите съгласно уменията и потенциала на хората. Беше важно хората да вземат достатъчно отпуска и да отпочинат през летния сезон. 

    Коронакризата още от самото начало постави нови изисквания пред лидерите и изкристализирането на нов тип лидерски умения. Ние даваме свобода на нашите лидери да променят динамиката и организацията на работа в екипите си, така че да отговаря на потребностите на колегите, но без да вреди на бизнес резултатите. 

    И не на последно място, следим за добруването на нашите служители – физическо, психическо, а и финансово, за да сме сигурни, че хората имат необходимия личен ресурс да се справят с предизвикателствата на пандемията.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    Категорично това е свобода на мениджмънта да поддържа баланс между сигурност и продуктивност, между индивидуализиран подход в управлението на екипа и постигнати бизнес резултати. 

    Друга мярка са постъпателните организационни промени, които въвеждаме и които целят да калибрират максимално потенциала на хората, така че да  отговаря на бизнес потребностите ни, както и да позволява по-добро взаимодействие с клиентите. 

    И отново, предприетите мерки за безопасност позволяват минимизиране на рисковете от заразяване и осигуряват както непрекъсваемост на бизнеса, така и поддържане на лично здраве.

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Все още не сме излезли от пандемията, за да видим как ще се променят психичните нагласи и очакванията на хората към работодателя. Самата функция на работодателя значително се промени през последната година и половина, особено ролята му на комуникатор и интерпретатор на една сложна ситуация, поддръжник на здравето и безопасността, регулатор на баланса между индивидуалните умения и ресурси на служителите и динамичните изисквания за адаптация и ефективни резултати.  

    Какво със сигурност няма да запазим – онлайн имитациите на тиймбилдинги.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Adecco Bulgaria Ltd. в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Емилия Малинова, Sr. Specialist Talent Acquisition в GlobalFoundries
    Мария Савева, HR мениджър в Тавекс България
    Борислава Дякова, HR, Legal директор на Модис
    Елена Радева, Майя Пейчева-Такева, Иванина Матева, HPE
    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин
    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    САЩ предвиждат въвеждане на „данък милиардери“
    Той ще засегне приблизително 700 данъкоплатци с над $1 млрд. активи или $100 млн. годишен доход за 3 последователни години
    преди 15 часа
    Повече от половината места за настаняване у нас отчитат намаление на приходите през септември
    Около четвърт от мениджърите са съкратили персонал, показват данните на НСИ
    преди 16 часа
    Конференция „Новата транзитна епоха на недвижимите имоти“ ще се проведе в хибриден формат
    Тоова ще е седмото поредно издание на Националната конференция “INSPIRE TO HIGHER” по случай деня на професионалните брокери и агенти на недвижими имоти 30 октомври
    преди 16 часа
    Първото издание на eBay Academy стартира у нас
    В безплатното обучение ще вземат участие над 50 български фирми
    преди 17 часа
    Българска и виетнамска фирми ще си сътрудничат в сферата на медицината и фармацията
    Двете страни имат потенциал за партньорство във високите технологии и IT сектора