неделя, 03 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8749 прочитания

    Какво е да работиш в МенторМейт?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, пред Economy.bg разказва Стефан Цанев, VP of Operations в МенторМейт
    18 май 2021, 16:36 a+ a- a

    Стефан Цанев, VP of Operations в МенторМейт

    МенторМейт е американска компания за разработка на софтуер, основана през 2001 г. в Минеаполис, Минесота. Стартира като продуктова компания, като в основата й е E-learning management система, която е насочена към интерактивно обучение за уеб и мобилни устройства. Постепенно компанията се преориентира в сферата на услугите и започва да разработва специализиран софтуер за различни бизнес организации. В България МенторМейт стартира официално през 2006 г. в малък софийски апартамент с 15 души, а впоследствие постепенно прераства в една от най-големите организации за разработка на софтуер в страната. От самото си основаване компанията е ръководена от софтуерни инженери.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодатели и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Стефан Цанев, VP of Operations в МенторМейт.

    Име: МенторМейт
    Сфера на дейност:
    развой на софтуер
    В България е от: 2006
    Брой служители глобално: 700
    Брой служители в България: 650
    Офиси в България:
    ●София, бул. „Проф. Цветан Лазаров“ 67
    ●Пловдив, бул. „Христо Ботев“ 92B, Рилон Център, сектор А, етаж 6
    ●Варна, комплекс „Хоризонт”, етаж 2 ●Велико Търново, ул. „Слънце“ 2, комплекс „Слънчев дом“
    ●Русе, ул. „Николаевска“ 12, Бизнес сграда „Чайка“, етаж 2, офис 2
    Основни продукти/марки: MentorMate
    Клиенти/Пазари: САЩ, Европа, Азия

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    В МенторМейт предоставяме целия пакет от услуги, свързани с разработката на специализиран софтуер, като покриваме широк спектър от възможности. Нашите услуги обхващат богат набор от платформи, технологии и дизайн методологии. Софтуерните решения, които предлагаме, са в резултат на висока експертиза и опит в сферата на уеб, мобилни и сървърни платформи. От гледна точка на дизайна и потребителското преживяване, поддържаме баланс между интуитивното и аналитичното, използвайки инструменти, ориентирани към човека, за да създадем дигитални продукти, които дават стойност на хората и организациите. Нашите cloud специалисти се грижат за това да съкратят времето за разработка, да модернизират старите системи и да предоставят по-сигурен и рентабилен подход към технологиите, благодарение на облачните технологии. Тъй като работата по софтуерните приложения никога не свършва, имаме и екип от специалисти, който се грижи те да работят гладко при ъпдейти, нови функционалности и подобрения. 

    6-ти етаж в софийския офис е приятно и приветливо място, благодарение на речните мотиви

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Основният пазар на МенторМейт е в САЩ, като работим и с клиенти в Европа и Азия. Софтуерната ни експертизата се разпростира в разнообразни индустрии, като си партнираме с големи ентърпрайз клиенти, средни по размер фирми и стартиращи компании, които са обезпечени финансово.

    Компанията в цифри:
    ●$40 млн. оборот
    ●700+ топ софтуерни експерти
    ●1400+ успешни проекта в портфолиото
    ●30+ езика за програмиране
    ●100+ вътрешни обучения годишно
    ●100+ активни проекта

    Някои от по-големите ни клиенти са AstraZeneca и UnitedHealth Group в сферата на здравеопазването, Royal Bank of Canada в сферата на финансите и Junior Achievement, за които разработваме платформа, предоставяща възможност на милиони ученици да натрупат знания в предприемачеството и да развият финансова грамотност. В момента имаме над 100 активни проекта, които предлагат огромно разнообразие откъм технологии, бизнес домейни и възможности за развитие на работещите в тях.

    Сред най-интересните са IoT приложения, в които има интеграция с външни устройства, например апарати за измерване на кръвно налягане и кръвна захар, смарт инхалатори, термокамери и автономни машини. Работата по тях ни предоставя възможност да прилагаме последните тенденции в областта. Друг пример е приложение за проследяване на рисковия фактор при хора с COVID-19, организиране на процеса по ваксинация и проследяване на възникнали реакции. Целта му е да можем да помогнем на хората да се върнат по-безопасно към нормален живот.

    Част от екипа на МенторМейт в офиса в Пловдив

    Освен с международни клиенти си партнираме и с български НПО организации, които подкрепяме. По идея на Българската болнична асоциация разработихме онлайн платформа, която дава възможност на медици в цялата страна да обменят информация и да се съветват помежду си за отделните случаи на пациенти с COVID-19. Партнирахме си и с организаторите на фестивала „Нощ на музеите и галериите” за създаването на Night.bg - мобилна платформа, която предоставя широк спектър от възможности на посетителите на фестивала в Пловдив. 

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    МенторМейт има общо 7 офиса. Офисът в САЩ е базиран в Минеаполис, Минесота. Компанията разполага и с офис в Гьотеборг, Швеция. В България МенторМейт има офиси в 5 града - София, Пловдив, Варна, Велико Търново и Русе. С настъпването на пандемията и дистанционния модел на работа наши специалисти вече работят и от много други локации в България като Бургас, Силистра, Търговище, Банско, както и извън нея в Копенхаген, Виена, Валенсия, Лондон и т.н.

    Офисът на МенторМейт в Минеаполис

    Благодарение на инициативата ни Partner Network - платформа, даваща възможност на независими софтуерни специалисти и софтуерни фирми да работят от всяка една точка на света по проектите на МенторМейт, вече имаме специалисти в над 12 различни държави по света. 

    Сградата на МенторМейт в София с обособен английски двор

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    В момента в компанията работят над 700 души, като 650 от тях са базирани в България. Структурата на МенторМейт е уникална по своя род, защото българските и американските специалисти работят заедно като едно цяло и не съществува разделение, породено от голямото разстояние между двете държави. Една част от експертите, които са базирани в Щатите, отговарят за развитието на клиентската ни база и за маркетирането на услугите ни. Друга част работят в направления като управление на проекти, архитектура на софтуерни решения и дизайн заедно с експерти от българска страна, образувайки интернационални екипи.

    Освен това в МенторМейт са обособени девет технически отдела - .NET, Java, LAMP & Front-End, iOS, Android, Cloud, Business Analysis (BA), Quality Assurance (QA), Continuation Engineering (CE). В момента се изграждат още два Data Center of Excellence и CMS Center of Excellence, които да отговорят на растящите ни бизнес нужди. Вътрешните ни административни функции също са разпределени в няколко отдела: Marketing & Talent Acquisition, Accounting, HR, System Administration, Facilities.

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Като компания, разработваща софтуер за американски клиенти, непрекъснато се разрастваме и търсим нови хора за проектите, по които работим. В момента търсим специалисти с опит в Java, .NET, React, React Native, Vue.js, Node.js, Python, Ruby, iOS, Android, Automation QA, BA и други, които може да разгледате на https://mentormate.com/bg/careers. Важно е да отбележим, че в МенторМейт позициите са отворени за всичките ни офиси в страната и за трите ни модела на работа: комбинация от работа от вкъщи и офиса, работа само от вкъщи и изцяло гъвкава дистанционна работа.

    Част от екипа на МенторМейт в офиса във Варна

    Освен техническите познания търсим и редица меки умения у хората. За нас е много важно да се уверим, че кандидатите ще се впишат в културата на компанията. Не на последно място у кандидатите търсим и способност за добра комуникация, опит за работа с клиенти и разбира се, владеене на английски език.  

    Една от най-новите ни инициативи е Technical Lead Accelerator. Това е едномесечна обучителна програма за опитни разработчици, които искат да се развият професионално към лидерски позиции. По време на програмата те ще преминат през широк спектър от обучения по меки умения, ще имат достъп до индивидуален бюджет за обучение и ще работят с личен ментор с над 10 години професионален опит. В края на обучението ще разработим кариерен план за професионалното им развитие като част от екипа на МенторМейт.

    Пространство за почивка в офиса на МенторМейт в Минеаполис

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    МенторМейт е отворена към хора с малък опит, на които да дадем старт на кариера в сферата на софтуерната разработка и софтуерното тестване. За тази цел организираме две програми: DevCamp и QA Academy.

    DevCamp е 3-месечна обучителна програма за студенти и млади хора, които са мотивирани да се развиват в сферата на софтуерните разработки. Конкуренцията за влизане в програмата е изключително голяма, като само топ 3% от софтуерните таланти минават през тясното сито на подбора. Като част от програмата участниците преминават през интензивно обучение, по време на което трупат теоретичен и практически опит в предпочитани от тях уеб и мобилни технологии и получават финансово възнаграждение за целия период на обучението. Докато развиват своите умения, участниците започват работа и по реални клиентски софтуерни проекти на пълен работен ден. 

    QA Academy е безплатна академия за хора с малко опит, които имат интерес да се развиват като full-stack QA специалисти - да натрупат познания както в ръчното, така и в автоматизираното тестване. Програмата се състои от комбинация от теоретични лекции, практически задачи и упражнения, които помагат на участниците да усвоят основите на софтуерното тестване. Най-добре представилите се по време на обучението получават предложение за работа в МенторМейт.

    Сградата на офиса на МенторМейт във Варна на 50 метра от морето

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    За да бъдем успешни на най-конкурентните пазари, на които оперираме, винаги се стремим да използваме най-новите технологии, фреймуърци и платформи и да надграждаме нашата техническа експертиза. Екипът ни борави с над 30 езика за програмиране. В момента едни от най-използваните технологии в компанията са: React, Angular, Vue.js, ReactNative, RoR, Node.js, Cocoa Touch, Core Data, Core Animation, Android Jetpack и много други. Сред езиците за програмиране това са: PHP, Python, Java, C#, TypeScript, JavaScript, Swift, Objective-C, Kotlin и други.

    Пространство за почивка в офиса на МенторМейт в София

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    На ниво компания колегите минават през поредица от презентации и обучения в рамките на първите си 6 месеца - визия и култура, вътрешни процеси, методологии на разработка, възможности за развитие, взаимоотношения с клиенти. Изключително много държим да показваме лично отношение, затова и процесът е съпроводен от онлайн срещи и дискусии, водени от HR и Operations екипите.

    На ниво отдел, въвеждането се води от лийдове и/или ментори. С тях новите колеги се запознават на първия си ден и започват да се срещат регулярно. В зависимост от опита и уменията, с които хората влизат в компанията, се изготвя индивидуална програма, насочена върху технически знания и работа с клиенти. 

    Третата насока, по която въвеждаме новите колеги, е по проект. Запознаваме ги с останалата част от екипа, клиента, историята и спецификите на проекта. 

    Кафе-ресторантът в офиса на МенторМейт в София

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    Развитието и обучението са в основата на културата в МенторМейт. Успехите на индивидуално ниво и на ниво компания са взаимосвързани. Затова не щадим време, средства и усилия да предоставяме възможности за развитие.

    В МенторМейт имаме кариерна пътека, която дава информация и яснота за различните позиции и необходимите умения за тях. С растежа на компанията постоянно изскача нужда от нови роли и по този начин се създават нови възможности. Примери от последните две години са разкриването на няколко ключови роли - Delivery Lead, Delivery Manager, Technology Principal, както и дефинирането на кариерен път в Automation QA сферата. 

    При обучителните ни инициативи инвестираме в няколко направления:

    ●Технически знания и умения за подпомагане на професионалния растеж на колегите. За целта организираме програми, предназначени да осигурят нови знания, да повишат уменията в конкретна техническа област или да помогнат на колегите да разширят опита си в други области спрямо интересите си и нуждите в компанията.

    ●Социални умения и фокус върху клиентите за ефективна комуникация с колеги и клиенти. Сред регулярните ни обучителни теми са: “Управление на клиентски взаимоотношения”, “Даване и получаване на обратна връзка”, “Техники за продуктивност - управление на времето и стреса”, “Ефективна работа в екип”, “Скръм методология”.

    ●Английски език с цел добра комуникация и взаимодействие с клиенти.

    ●Лидерски умения за управление на екипи и проекти, с които да подсигурим ефективността в екипите. 

    ●Неформално учене под формата на презентации за споделяне на знания, групи по интереси, разработване на индивидуални или групови проекти.

    ●Менторство, което дава възможност на младши специалисти да работят тясно и да се учат от опитни колеги.

    ●Индивидуален обучителен бюджет за сертифициране, платформи с обучителни видеа, книги и други материали. Бюджетът е достъпен за всеки колега в компанията и целта му е да отговори на индивидуалните нужди и желания за развитие.

    В МенторМейт колегите имат постоянен достъп до всички възможности. Това дава възможност на хората да поемат контрол върху собственото си развитие и да се подготвят за следваща кариерна стъпка.

    Участници в ежегодната GoGreen инициатива на МенторМейт

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Всички хора в МенторМейт имат достъп до вътрешни технически обучения и такива по меки умения, както и до курсове по бизнес английски. Те разполагат и с индивидуален бюджет за обучение. За лоялните служители са предвидени и допълнителни дни платен годишен отпуск. Компанията предоставя възможност на хората в екипа да се включат в програма за препоръка на служители с парични бонуси. Всички хора в компанията имат възможността да се включат в различни клубове по интереси, благотворителни и доброволчески инициативи. 

    Екипът на МенторМейт на тиймбилдинг през 2019 г.

    МенторМейт въведе и гъвкав пакет с придобивки, който включва над 10 възможности. Сред тях са допълнително здравно осигуряване с включени дентални услуги (възможност да се добави и член на семейството), осигуряване на транспорт (карта за гориво/градски транспорт; ваучери за такси/наем на електромобил; паркинг); допълнително доброволно пенсионно осигуряване; застраховки (автокаско; гражданска отговорност, имуществени застраховки, помощ при пътуване, туристически с покрития за спорт); инвестиционна сметка и спортна карта (възможност да се добави и придружител).

    Пространство за почивка в офиса на МенторМейт във Варна

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    В МенторМейт въведохме три нови модела на работа, от които всеки в компанията може да избира: комбинация от работа от вкъщи и в офиса; работа само от вкъщи и изцяло гъвкава дистанционна работа. Трите модела на работа влязоха в сила от 2021 година и ще продължат да са валидни и след края на пандемията. 

    За да осъществим тази нова политика, инвестираме 1 млн. долара в закупуването на техническо оборудване от висок клас за всички свои специалисти и подходящо оборудване за работа от вкъщи в зависимост от нуждите на ролята на човека в компанията. То ще включва лаптопи, монитори, бюра, столове и други с цел по-голяма гъвкавост, мобилност и удобство. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на МенторМейт в JOBS.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    01 ноември 2024, 15:52
    Стоянова: С Терминал 3 летище София ще се превърне в ключов регионален хъб
    Към момента аеропортът обслужва полети до 46 държави
    01 ноември 2024, 13:14
    dormakaba стартира Център за споделени услуги в София
    Проектът, за който компанията получи сертификат за инвестиция клас А, ще създаде 248 нови работни места
    01 ноември 2024, 10:08
    ОББ: Изтича валидността на IBAN номерата, съдържащи RZBB
    Промяната не се отразява по никакъв начин на сметките на клиентите като наличности, условия и достъпност
    01 ноември 2024, 09:49
    Спад на основния лихвен процент у нас
    От 1 ноември лихвата е 3.22%
    31 октомври 2024, 14:31
    Петте най-големи индийски ИТ компании вече имат офиси в България
    Едни от най-важните сфери за сътрудничество са ИТ секторът и секторът в областта на услугите
    31 октомври 2024, 09:18
    Групата Schwarz стартира иновативна програма в партньорство с три университета във Варна
    Пет отбора ще се борят за награда от 10 хил. лева и финансиране от 30 хил. евро в първия випуск на GEN I: ИНОВАЦИЯ ГЕНЕРАЦИЯ