петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11167 прочитания

    Елена Димова, Paysafe: Продължаваме да наемаме хора и за двата ни офиса в София

    За изграждането на успешен HR екип и развитието на компанията в България разговаряме с Елена Димова, HR директор на Paysafe България
    20 февруари 2020, 12:35 a+ a- a

    Елена Димова е HR директор на Paysafe България. Има повече от 15 години опит на различни роли в сферата на човешките ресурси в различни индустрии. Към HR екипа на Paysafe България се присъединява преди 6 месеца. Поводът да се срещнем и разговаряме, е една от последните награди на компанията - „Най-добър HR екип на годината”, която ѝ бе връчена от Българска асоциация за управление на хора (БАУХ). Как работи най-добрият HR екип в България, каква беше 2019 за Paysafe и какво ново предстои? Вижте какво сподели Елена по тези и други въпроси.

    Каква беше изминалата година за компанията?

    Каква беше 2019 за Paysafe България? Разширихте ли екипа си и с колко?
    2019 беше успешна година за компанията в България, особено за бизнес функцията, в която предимно работят колегите в София. Това са дигиталните портфейли. Увеличихме екипа си с повече от 200 души и ще продължим да увеличаваме броя на хората, които работят в България. През юли миналата година отворихме нов офис в София в Garitage Park. Там работят около 200 колеги. Новият ни офис съчетава доста модерни условия на работа, които паркът предлага. Това е изцяло в линията на нашето желание да осигуряваме на колегите максимално добри и комфортни условия на работа. 

    Тези 200 души новонаети ли са, или част от служителите Ви се преместиха там?
    Не са изцяло новонаети. В новия офис релокирахме някои от функциите, които бяха в Capital Fort, където е основният ни офис и където работят голяма част от хората ни в България. И продължаваме да увеличаваме техните екипи. Ние сме продуктова компания и разделението на функциите трябва да следва бизнес логиката, вътрешната нужда от комуникация и процесите по начина, по който те се случват. Затова избрахме чисто прагматично функциите, които да преместим, с оглед на плановете за тяхното бъдещо развитие. 

    Какъв е капацитетът на новия Ви офис и колко нови работни места предстои да бъдат открити там?
    Хората, които планираме да наемем през 2020 в Paysafe, няма да бъдат ситуирани само в Garitage Park. Те ще бъдат разпределени между функциите и в двата ни офиса. В Garitage Park ще увеличим екипа поне с още 50 души, доста голям ще е и броят на хората, които планираме да наемем в офиса ни в Capital Fort. В момента екипът ни в София наброява 1200 души. С близо 200 човека увеличихме броя си тук само през последната година.

    От какви хора ще имате нужда и какви нови позиции разкривате най-често?
    Ние най-вече се насочваме към хора с технически профил. Търсим предимно софтуерни разработчици и хора, които се занимават с ИТ инфраструктура. Имаме нужда и от специалисти по информационна сигурност – нещо, което е доста актуално на пазара. Предлагаме и много възможности за хора, които работят в сферата на обслужването на клиенти, със счетоводен и финансов профил в сферата на управлението на риска и други банково насочени профили. 

    Планирате ли откриване на офис и в други български градове?
    Определено следим пазара и разглеждаме подробно възможностите в другите големи градове. Засега нямаме конкретни планове, но си даваме сметка, че това в един момент би могло да бъде и нашата линия на развитие, както на много други компании. Даваме си също така сметка за ролята, която един голям работодател и стабилен инвеститор като Paysafe би могъл да има за развитието на трудовия пазар извън София. 

    За развитието и предизвикателствата пред ИТ сектора

    Как виждате бъдещето на ИТ сектора в България? Ще продължи ли развитието и ръстът на заплатите?
    Определено ИТ секторът е един от пионерите в това отношение както по отношение на интерес към индустрията и започване на работа в нея, така и от гледна точка на ръст на възнагражденията. Аз мисля, че тази тенденция ще продължи и през тази година може би не чак с толкова високи темпове, каквито наблюдавахме до момента. Но изключително много компании заявяват открито намерението си да продължат да разрастват екипите си в България. Същите намерения заявяват и доста компании, които работят в сферата на аутсорсинга. А ние знаем, че на практика търсенето определя предлагането, така че ще има натиск на пазара в това отношение. Другият факт, който също трябва да се има предвид при подобен тип анализ, са макроикономическите тенденции, които се наблюдават напоследък. А именно че през последните години ръстът на възнагражденията в този сектор значително изпреварва увеличението на продуктивността. Което за мен дава сигнал, че вероятно темповете на ръст няма да са чак толкова засилени, колкото наблюдаваме през последните няколко години.

    Какво предстои?

    Освен разширението на екипа, какво друго предстои за компанията през 2020?
    Ние сме планирали 2020 да бъде доста интересна не само от гледна точка на проекти, свързани с работата ни с хората, но и от бизнес гледна точка. Множеството HR и бизнес награди, които спечелихме през изминалата година, показват значителната ни роля в обществото и желанието ни да имаме положителен принос на местата, където работим. Всичко това ще продължи и се надявам, че тези отличия ще бъдат само върхът на всичко, което се надяваме да постигнем в Paysafe. Смятам, че ще бъдете свидетелите на много креативни проекти в областта на привличането на хора, в сферата на развитието и на кариерния напредък на нашите служители. От гледна точка на бизнес проектите имаме доста предизвикателни инициативи, свързани с продуктите, които се разработват за Paysafe предимно в София, и 2020 ще бъде ключова за успеха на тези инициативи.

    За отличието от БАУХ

    Поздравления за признанието от БАУХ! Какво означава за Вас тази награда и на какво я отдавате?
    Според мен това е най-интересната категория, в която БАУХ присъжда награда, тъй като е признание за всеки един от членовете на екипа. За непрекъснатите усилия, за постигнатите резултати, за подобренията и новостите, които успяваме да вложим в работата си. И сме изключително доволни, че именно в тази категория успяхме да станем победители. Изключително сме благодарни на журито за много сериозното отношение към процеса. Тази година имаше доста силна конкуренция, което ни мотивира допълнително. 

    Смятам, че точно това е екипът в България, който трябваше да вземе тази награда. Моите колеги са изключителни професионалисти в своята област, ангажирани към работата си и към постигане на резултати. Работим в тясно сътрудничество с бизнеса и с различните функции, които са представени в компанията в България, за да направим Paysafe предпочитан и добре познат работодател. Колегите са много мотивирани, ангажирани, работят с хъс и в крайна сметка това беше възнаградено.

    От колко души се състои Вашият HR екип и как са разпределени ролите в него?
    В България функцията е от 21 души. Разпределени сме в под-екипи. Имаме екип, който се занимава с подбор и изграждане на работодателска марка. Екип, който се занимава с обучение и развитие на колегите по цял свят, не само в България. Имаме и под-екип с HR бизнес партньори, които работят най-тясно с бизнес функциите. Отделен екип се занимава с възнаграждения и администрация. Има много тесен синхрон между функциите. Както всички останали функции, така и екипите по човешки ресурси рапортуват матрично, т.е. и в България, и на групово ниво. Това налага доста близко сътрудничество помежду ни, за да постигнем поставените цели и да бъдем добър партньор на бизнеса. Така разпределени, под-функциите в „Човешки ресурси“ ни дават възможност да работим цялостно по преживяването на хората, които имат интерес към компанията и след това стават част от нея. От момента, в който ние успяваме да ги заинтересуваме като хора на пазара на труда, до момента, в който те станат част от компанията. Подкрепяме ги, помагаме им да развиват своята кариера в компанията от начинаещ специалист до утвърден експерт в своята област. Съдействаме им в моментите, когато създават семейство и имат нужда от по-добър баланс между работа и личен живот. Именно структурата, която имаме в момента, ни помага да прилагаме този цялостен подход. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 10 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 12 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 13 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 15 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк