петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2752 прочитания

    Кои сектори се обръщат най-често към агенции за привличане на топ мениджъри?

    Вижте какво показва анализ на Българската Екзекютив Сърч Асоциация
    14 май 2019, 12:49 a+ a- a

    Технологичният сектор отбелязва значителен ръст по отношение на средствата, отделени за ползване на професионални услуги при привличането на мениджърски талант. Това показва  анализ на Българската Екзекютив Сърч Асоциация (БЕСА) за 2018 година. Проучването се базира на данни от проектите на членовете на БЕСА, насочени към търсене на топ и среден мениджмънт позиции по метода на Executive search  

    Секторът с най-голям дял в общия оборот през 2018 е индустриалният, който беше водещ и през 2017 година. Сега делът е над 30% от оборота, а проектите са с 15% повече спрямо предходната година. Компаниите в производствен сектор продължават да разширяват капацитета си, както и да посрещат нови конкуренти. В следващите години се очаква да насищане и проекти, свързани с нормално израстване на хората в организациите или заместване на чуждестранни специалисти с локални професионалисти.  

    Втори по процент в общия оборот е секторът на бързооборотни стоки (с малко над 6% увеличение), Интересното при него е, че съживяването е продиктувано от проекти, свързани най-често с подмяна на член или дори екип в дадени случаи, както и възникване на нови позиции/роли, несъществуващи до момента в организациите. Компаниите в този сектор са активни в търсене на гъвкави и организационни решения, свързани с нови пазари и продължаващо централизиране (вкл. outsourcing) на множество функции.  

    С най-голям ръст спрямо предходната година е технологичният сектор – 63% по-голям оборот и трети в общия оборот. И макар участието да е с едва 14%, в този сектор са едни от най-интересните и предизвикателни ролим отбелязват от БЕСА.

    Секторът на финансови услуги показва спад на активността през 2018 година.  Тази тенденция е повлияна от промените в банковия сектор и от факта, че в небанковия сектор предпочитан метод за привличане на лидери е по-скоро чрез нетуоркинг и препоръки.  

    Други сектори отбелязали спад през изминалата година са логистика и строителен/управление на имоти, като най-голямо затишие наблюдаваме във фармация – 45% по-малко проекти. Тези сектори от своя страна дават пространство на консултантски услуги, различни от търсене на управленски кадри – напр. оценка на лидерски компетенции и проекти по преквалификация, както и Outplacement.  

    Процентът локален бизнес спрямо централно договорени проекти (в чужбина) е 89% (спрямо 82% за същия период на предходната година). Продължава да пада нивото на повтаряем бизнес (от 42% на 39%), което говори за по-широка база от нови клиенти и все по-добро разбиране на ползите и инвестицията от възлагането на директно търсене за високите нива в организацията. Друга положителна тенденция е процентът на наемане на жени на мениджърски позиции, който се запазва на над средните за Европа нива и възлиза на 32%. 

    „Очакванията ни са през тази годината да се запази нивото на продажби в executive search, като основни отлики ще виждаме по-скоро в търсенето на гъвкавост и адекватност в предоставянето на услугата, а не в нови клиенти“, коментират от БЕСА.

    Българската Екзекютив Сърч Асоциация (БЕСА) е професионална организация на консултантите по намиране и привличане на висш мениджърски персонал в България, които се обединяват за въвеждането на етични стандарти на българския пазар и издигане на професионалното ниво на сектора

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 18 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 20 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк