вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    19062 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Станислав Захариев, HELL Energy България

    Какъв въпрос обича да задава той на кандидатите и какво цели с него?
    05 ноември 2018, 10:29 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Станислав Захариев, Country Manager на „HELL Energy България“ за България, Турция, Босна и Херцеговина и Македония. 

    „Нямам точно един определен въпрос, а по-скоро през годините съм изградил сам за себе си система за откриване на „породата“ на кандидат-служителя. Опитвам се тази система да я предам на мениджърите под мен, които от своя страна да я ползват, за да откриват същата „порода“ хора за нашия екип, защото в „HELL Energy България“ екипът е от съществено значение. Той е едно сплотено семейство с ясна кауза, а тя е да бъдем винаги пазарни лидери и диригенти в категорията.

    Първо, кандидатът трябва да бъде предразположен, за да може да е максимално близо до това, което всъщност е. Нямаме нужда от фалш, клишета и заучени фрази от теоретични обучения. Кандидатът трябва да бъде поставен максимално близо до реалната си среда. По време на самото интервю се опитвам чрез система от въпроси да открия няколко белега в кандидата, с които да го отлича от масата и да намеря неговата „порода“.

    Белезите, които искам да видя в него, са:

    Пламък в очите или заплатополучател

    Опитвам се да определя дали кандидатът е тип „ще изгоря за каузата“, или е само „заплатополучател“, който отделя повече време в това да чака края на работния ден, отколкото да свърши нещо полезно. Съжалявам за израза, но той се ползва в бранша и нашият екип не би търпял такъв тип хора. Ценим тези, които всеки ден идват на работа „надъхани“ за нея. Всеки ден.

    Самокритичен или самохвалко

    Желая да определя степента на критичност, която кандидатът има за себе си. За мен хората, които имат умението да виждат казус на 360 градуса, които могат да признаят вината си, без да се притесняват, и които могат сами да се критикуват, са тези, които искат да се учат винаги, да се развиват, да се приближат до съвършенството и така да бъдат „звезди“ в професията си. Такива хора не могат да са посредствени, защото те са тези, които отчитат сами грешките си, правят конкретен план за поправката им и така вървят нагоре и се развиват и като мислене, и като позиция. За съжаление, често има кандидати, които без да си ги попитал, говорят за успехите си, собственото си съвършенство и сами се ласкаят. Успехът, който са постигнали, обикновено е дело само на него. Не бихме заложили на такъв служител. Той не подлежи на развитие и не е екипен играч.

    Активен или констататор

    Тук целя да определя дали кандидатът е активен в решаването на проблеми, или е само тип констататор. Констататорът е човек, който вижда и маркира проблемите, но не може да ги реши или по-лошо – няма желание за това. Обикновено той е само предавател към по-горното ниво в йерархията, без да е положил и грам старание да намери решение.  В тази ситуация повечето хора порода „констататори“ започват дълъг и несъществен разказ, който обяснява как всичко им е пречело и колко са били нещастни и неразбрани в предната си работа, но никъде не споменават какво конкретно са направили или предложили, за да подобрят резултата, да решат казуса, да развият системата на следващо ниво, да бъдат полезни за организацията.

    След тези въпроси, които са ми дали вече отговор за „породата“ на кандидат-служителя, ако има смисъл от продължаване на интервюто, следват серия от практически въпроси, за да преценя професионалната мисъл на кандидата и неговата бързина. 

    Подобни въпроси са:

    „При промоция 9 броя + 1 брой подарък, каква е допълнителната отстъпка, която се предоставя на клиента?“

    „Каква е разликата между надценка и марж?“

    „Как се справяте с възраженията на клиентите?“

    „Каква е разликата между претеглена и нумерична дистрибуция?“

    „Как се изчислява среднопретеглено отложено плащане?“

    „Как се изчислява среднопретеглена цена?“

    „Как бихте изготвили бюджет за региона ви?“

    При правилни и бързи отговори и на тези въпроси, кандидатът е добре дошъл в нашия екип и нашата компания, която е тотален пазарен лидер и която само поради тази причина желае да има най-добрите кадри в бранша. Компанията е готова да развива неговите умения и знания и напълно да разчита на него във всяка ситуация и за дълго време. Тогава му казваме: „Добре дошъл в семейството на HELL Energy“.

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 29 минути
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 1 час
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София
    преди 2 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 66% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-февруари 2024 са от Италия, Нидерландия и Гърция
    преди 2 часа
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес
    преди 19 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 20 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти