сряда, 05 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    22043 прочитания

    ИТ академия стартира във Варна през април 2017

    Повече за обученията, които ще предлага Advance Academy, научете от Адрияна Митева, основател на академията
    27 март 2017, 11:48 a+ a- a

    Адрияна Митева, собственик на Advance Human Capital и основател на Advance Academy

    В началото на април във Варна предстои да стартира първата специализирана академия за обучение на ИТ специалисти в различни направления. Срещнахме се с Адрияна Митева, собственик на Advance Human Capital и основател на академията, за да ни разкаже повече за обученията и приема в Advance Academy.  

    За идеята

    Как се роди идеята за създаване на ИТ академия във Варна и каква е целта ѝ?
    Опитът в ИТ сектора, който имам, особено в подбора на кадри, ми показа, че докато преди години беше много по-лесно да се намират добри специалисти на пазара на труда, днес ситуацията е много динамична. Навлизането на много международни компании на пазара във Варна създаде сериозна липса на човешки ресурс. Моето лично мнение е, че голяма част от висшето образование не предлага адекватни програми за обучение и хората, които излизат, не са гъвкави като специалисти. И това наложи търсенето на други начини и пътища за образование и обучение.

    Advance Academy се роди по естествен път като резултат от търсенето на пазара, ресурсната необходимост и най-вече желанието за промяна. Разбира се, новатори в тази област бяха СофтУни, на които аз лично много се възхищавам. Но те са фокусирани върху пазара в София и близките градове, а Варна остана малко дистанцирана. Също така успоредно с това много международни компании отвориха офиси в града, което създаде и потенциал за развитие. Това е следващата причина да се роди идеята и да започнем да развиваме Advance Academy.   

    Кога стартират първите курсове и с каква продължителност са?

    На какъв етап е проектът в момента и кога стартира? Кога ще започнат първите приеми?
    Advance Academy стартира на 22 април 2017 с първата група в присъствена форма. А на 1 април курсистите ще имат достъп до дистанционната форма на обучение. Първоначално нашата идея беше да стартираме единствено онлайн обучение, но множеството запитвания и търсене на присъствена форма, ни насочи да развием идеята и да разширим малко стратегията. Така Advance Academy ще отвори врати в една най-модерните бизнес сгради в град Варна, в която са разположени офисите на едни от нашите клиенти – доста сериозни ИТ компании.  

    С каква продължителност ще са курсовете?
    Курсовете ще бъдат с продължителност 3 месеца. Идеята е първите два месеца от обучението да се провеждат в академията, а в последния курсистите самостоятелно ще подготвят своите проекти и първи продукти в своето бъдещо портфолио. Разбира се, това ще бъде под ръководството на ментори. Първите курсове сме планирали да бъдат с максимум 10 души, като основната идея е да може да се обърне персонално внимание на всеки от присъстващите. Не търсим масовост. Ако постепенно се увеличи интересът и броят на желаещите, имаме възможност да поемем и по-големи групи от курсисти. 

    Какви са таксите за обучение?
    Благодарение на нашите партньори и подкрепата на ИТ компаниите, с които си партнираме, таксите ще бъдат значително намалени. Цената за курса в присъствена форма е 750 лева, като предоставяме възможност и за разсрочено плащане. Цената за дистанционната форма ще бъде по-ниска, като предстои да я уточним. Цената от 750 лева включва обучение в присъствена форма, използване на най-модерно оборудване, комуникация с преподавателите и 24 часа достъп до академията. 

    Ще има ли отделни специалности и подходящи ли са курсовете за работещи хора?

    Ще има ли отделни специалности?
    Идеята на академията е да предлагаме курсове в определени направления. Първоначално ще стартираме с Front-End Development. Според мен това ще е курсът с най-голям интерес, тъй като предварителните запитвания от потенциални наши курсисти бяха именно към Front-End Development-а. Това е и една от най-търсените позиции в град Варна и много компании се ориентират към такъв тип специалисти. След това планираме да стартираме курс за iOS developer, графичен дизайнер, а малко след това и за QA или т.нар. специалист тестване на софтуер. 

    Кога ще се провеждат и може ли човек да съчетае работа с обучението?
    Курсовете по различните дисциплини ще протичат паралелно като предвиждаме да се провеждат събота и неделя, за да могат голяма част от работещите да се включат. Организирахме ги така, тъй като предварителните запитвания показаха, че повече хора с интерес да се запишат, са работещи към момента. Обученията ще са с продължителност не повече от 4 часа на ден.

    Кой може да се обучава и как ще става приемът?
    Единственото ни изискване към курсистите е да са завършили 12 клас. Изисквания за образование и предишен опит в областта няма. Аз лично държа на желанието и най-вече на мотивацията за развитие. 

    Има ли някакъв приемен изпит?
    Нямаме приемен изпит, което широко отваря вратите на нашата академия за всички желаещи. За обучение в академията всеки може да се запише на място в нашия офис, онлайн в нашия сайт или по телефона. Като всички подробности за курсовете и необходимите документи ще му бъдат предоставени от наш сътрудник. 

    Какви ще са преподавателите и какви дипломи ще издава ИТ академията?

    Какви ще са преподавателите?
    Преподавателите в нашата академия са едни от най-добрите дивелъпъри в град Варна. Това са старши програмисти с дългогодишен опит и много натрупания умения в бранша. Те работят за нашите партньори – Astound Commerce, Flex Bricks Software, ICcuracy Group. Акцентирали сме върху практици, които имат подготовка и са се сблъсквали с много специфични неща от бранша. Хора, които реално ще могат да дадат конкретни насоки и съвети на нашите бъдещи курсисти. 

    Как ще протича обучението?
    Предвиждаме курсовете да бъдат разделени в теоретична и практическа част. Като финалната цел е всеки от нашите курсисти да може да разработи свое портфолио с реален продукт, който да покаже на потенциалните си работодатели. Практическата част е нашият приоритет. Теоретичната е необходима единствено за въведение в програмирането и запознаване с основните термини в различните езици на програмиране. Наблягаме предимно на практическата част, защото смятаме, че когато човек практикува нещата и реално се сблъсква с проблемите и с реални задачи, много по-лесно може да натрупа опит и да бъде адекватен на пазара след това. 

    Какви дипломи ще издавате? Ще бъдат ли признати?
    Всеки от нашите курсисти, положил успешно своя финален изпит, ще получи удостоверение за професионално обучение, одобрено от Министерство на образованието и науката.  

    Ще си партнирате ли с определени компании, в които хората след това ще започнат работа или ще могат да започнат в която и да е компания от бранша?
    На този етап си партнираме с няколко компании - Astound Commerce, Flex Bricks Software, ICcuracy Group и PayBack. Като най-добрите от курсистите ще бъдат привлечени от тези компании. Разбира се, това не означава, че те не могат да започнат работа и в някоя от конкурентите компании в сектора. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    БНБ: Електронните пари стават все по-популярни у нас
    Картовите плащания са се увеличили с близо 32% през първото полугодие, отчича централната банка
    преди 3 часа
    Британските инвестиции в България възлизат на близо 2,3 млрд. евро
    Търговията между двете страни възлиза на близо 930 млн. евро, като от тях 2/3 заема българският експорт
    преди 3 часа
    Наследникът на Alitalia с полети до София
    ITA Airways ще лети между София и Рим три пъти седмично
    преди 5 часа
    DataArt открива офис в Румъния с придобиването на Lola Tech
    Офисът на компанията в Клуж вече работи активно, като процесът по наемате ще продължи
    преди 7 часа
    eMAG Ventures инвестира още €6,5 млн. във Flip
    Flip ще продължи ускореното си разширяване на международния пазар