Защо HP избра България за новия си клиентски център и какви специалисти ще се наемат, вижте какво споделиха пред Economy.bg Майкъл Еберхардт, вицепрезидент на НР за Германия, и Преслав Павлов, директор „Отдалечени услуги” в глобалния център на HP Bulgaria
От 2009 Майкъл Еберхардт е вицепрезидент на НР Enterprise Services за Германия. Присъединява се към компанията през 2007, когато оглавява аутсорсинг звеното. От 1989 до 2000 Еберхардт работи за IBM Germany. Следващите седем години той заема различни позиции в ИТ компанията TDS.
Преслав Павлов е директор „Отдалечени услуги” в Global Delivery Center Bulgaria - един от шестте голбални центъра на HP в света. Павлов се присъединява към компанията през 2006. Преди това Павлов е работил като ИТ мениджър в Royal Caribbean Cruise Lines. Има магистърска степен по електроинженерство от Техническия университет във Варна.
Защо HP избра България за инвестицията си?
Г-н Еберхардт, защо HP избра България за новия клиентски център? Майкъл Еберхардт: Смятам, че сред най-важните причини е факта, че ние присъстваме стабилно тук от 16 години. Опитът ни е много успешен. Има няколко параметри, които също са важни и които допринесоха за решението ни. Това са политическата стабилност и добрата инфраструктура, която ни даде възможност да разширим присъствието си. Другият фактор е доброто ни сътрудничество с университетите тук и по-конкретно интересът на младите хора към ИТ индустрията като цяло.
Между кои страни HP избра България? М.Е.: В световен план за нас има 5-6 важни региона. Като погледнем региона на EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка), вие се конкурирате с по-зрели пазари като например Унгария, Словакия и др., които са специализирани в конкретни области. Но ако се вземат предвид конкурентните цени тук и достъпът до добри университети и добре квалифицирани служители, вие имате големи конкурентни предимства.
Каква е стойността на инвестицията у нас и кои немски компании ще бъдат обслужвани?
Каква е стойността на инвестицията? М.Е.: Инвестицията има много лица. Ще инвестираме значително в служителите, както и в съоръжения. Но не можем да назовем конкретни цифри.
Кои немски компании ще обслужва Центърът? М.Е.: Почти за всички наши клиенти служителите тук ще предоставят технологични услуги. Това е аутсорсинг на ИТ услуги. В момента в Германия ние работим с 350 клиенти. Повечето от тях вече ще бъдат обслужвани от София.
Напоследък се заговори за тенденция на reshoring, а вие аутсорсвате услуги към България. Защо? М.Е.: Ние в Германия все още наблюдаваме добра тенденция на аутсорсинг. Но ние все повече се насочваме към селективен аутсорсинг.
Г-н Павлов, каква е стойността на инвестицията на HP в новия клиентски център? Преслав Павлов: В парично отношение стойността на инвестицията е корпоративна информация, която не мога да споделям. Но в момента ние имаме вече 200 души, които работят, и целта ни е да ги разраснем до около 700, т.е. ние ще имаме още около 500 души, които ще наемем в рамките на следващата година. Центърът ще бъде тук в тази сграда. В момента ние имаме вече три етажа и с разрастването ще имаме 5 етажа.
Какви служители ще се наемат?
Какви хора планирате да наемете? П.П.: Във всички аспекти на ИТ администрацията, т.е. хора, които се занимават с поддръжка на мрежи, на сторидж, backup, messaging системи, cloud системи.
Смятате ли, че ще имате трудности с намирането им? П.П.: Ние сме свикнали с трудностите. В това отношение - да, има определени затруднения. Не бих казал, че са трудности, които да ни спрат. Но от 2007 ние имаме много добри отношения с четири университета в София – Софийския университет, Техническия университет, Нов български университет и Университета по библиотекознание. С тях ние всъщност можем да развиваме кадрите още от студентската скамейка.
Какъв сигнал е, че HP избра България за този център? П.П.: Аз определено мога да бъда горд. Със сигурност това е много добра оценка, защото ние не само сме избрани, а ние сме приоритетен център, т.е. в случая във връзка с немския център, който открихме, германските ни колеги разпознават в България локацията, която е най-надеждната, най-добрата, най-удобната и която вече се е доказала с възможността да предоставя отлични услуги.
Кои немски компании ще бъдат обслужвани тук? П.П.: Ние в момента обслужваме вече около 15 компании тук. Те са в най-различни области на икономиката. Но не мога да споделя всички имена. Например не е тайна, че ние обслужваме Daimler. Имаме и други големи клиенти в различни области.
Какво е бъдещото на аутсорсинга?
В момента се наблюдава тенденция на reshoring. Вие как виждате бъдещето на аутсорсинга? П.П.: Тези тенденции са естествен цикъл. Има както в едната, така и в другата посока. Това не е притеснение за нашия център в България. И основната причина е, че продължава да има и бизнес нуждите определят да има, и винаги да има клиенти, които имат нужда от партньорството на аутсорсинг услуги.