Компанията стартира операция в Грузия, ще си партнира с грузинската Spinom Digital
Телерик Академия обяви старта на франчайз операция в Грузия под нов бранд – Katalysta. Този стратегически етап подчертава амбициите на Академията да пренесе своите доказани обучителен и бизнес модели и въздействие, като ускори развитието на развиващи се ИТ екосистеми, както направи в България последните 15 години.
Франчайз операцията ще се осъществи в партньорство с грузинската компания за разработка на софтуер Spinom Digital, специализирана в създаването на дигитални продукти с фокус върху решения за електронна търговия, уеб разработка и поддръжка на приложения.
Spinom Digital, както и Телерик Академия, споделят убеждението, че добре подготвеният талант ще бъде ценен не само за ИТ индустрията, а за цялостната икономика в Грузия и бъдещето на много млади хора в страната. Партньорството има за цел да отговори на нарастващото търсене на високо квалифицирани ИТ професионалисти в Грузия, един от най-бързо развиващите се технологични хъбове в региона. С бързото навлизане на изкуствения интелект, облачните технологии и цифровите системи както в частния, така и в публичния сектор, се очаква нуждата от талант с технически познания значително да се увеличи. Според прогнози в индустрията, търсенето на ИТ работна сила в Грузия ще нарасне с 58% през следващите две години.
„Излизането на грузинския пазар е логична стратегическа стъпка в изпълнение на мисията на Телерик Академия да бъде катализатор за растеж, иновации и положително въздействие и амбициите ѝ да разшири това въздействие и извън границите на България. Именно от думата катализатор идва и нашият глобален бранд с още по-големи амбиции, Katalysta. Радваме се, че този важен момент в развитието ни като организация се случва точно сега - малко след като отбелязахме 15-годишнина от създаването на Телерик Академия. Вярваме, че моделът може да се репликира успешно и да бъде катализатор за позитивна промяна както на индивидуално ниво, така и на ниво индустрия, на пазари, които имат развиваща се ИТ екосистема и съответно - нужда от талант, с която тя да бъде захранена.” - споделя Александра Мечкова, изпълнителен директор на Телерик Академия.
В основата на излизането на Телерик Академия извън България стои отличителният, усъвършенстван в последните 15 години модел на 6-месечната Alpha програма - холистичен обучителен формат и един от двигателите зад растежа на българския ИТ пазар със специалисти, който успешно може да се репликира на международен пазар. Обученията са така структурирани, че в рамките на сравнително кратък период от 6 месеца дават на курсистите нужните – не само технически, но и меки умения, за да стартират кариера в сектора.
Целта за 2025 г. е успешно да се въведе и приложи моделът на Alpha програмите за грузинския пазар под нов бранд Katalysta (by Telerik Academy), който да се утвърди като признат лидер в технологичните обучения (подобно на Телерик Академия в България).
Текущият фокус е подкрепата на успешния старт на грузинската операция – да бъде осигурен плавен преход на бизнес модела с всичките му специфики и успешно завършване на първите кохорти. Екипът на Телерик Академия вече работи усилено с грузинския партньор в посока стратегии за изграждане на силно пазарно присъствие и разпознаваемост на бранда на Katalysta. Oт днес стартира и приемът на кандидати за първата кохорта в Грузия – Alpha Java, така че усилията са насочени и към набиране на желаещи да се включат в програмата или да опитат дали програмирането е за тях с безплатните материали за самоподготовка.
Първата кохорта се планира да бъде на английски, като ще се води от българския екип. Паралелно с това усилията ще бъдат съсредоточени върху обучението на грузински трейнъри, така че да се гарантира, че екипът там има нужните знания и умения да управлява ежедневните операции и да възпроизведе успеха на бизнеса в България.
В България компанията ще продължи да оперира под бранда “Телерик Академия”, като плановете за развитие остават непроменени - фокусът за 2025 г. ще бъде не само върху развитието на младши ИТ талант, но и върху разширяването на портфолиото от програми за развитие в сферите на бизнес, маркетинг, дизайн, продуктов мениджмънт, HR, лидерски умения, работа с данни и ИИ, и много други.
Katalysta дава силен тласък на по-големите и смели амбиции на Телерик Академия за бъдещо развитие, затова се определя и като бранд за глобалните операции на компанията. Името “Katalysta” говори само за себе си – свързва се с целите на Телерик Академия да бъде катализатор за растеж, иновации и положително въздействие и загатва за фокус върху ускорено развитие - на индивидуалната кариера, на ниво компания или промени в по-широк контекст – на ниво индустрия. В този смисъл, "Katalysta" е катализаторът, който овластява и подкрепя талантите, като помага на отделни хора и организации да постигнат значителен напредък към целите си. Името отразява и философията на компанията за катализиране на успехи, преодоляване на граници и създаване на среда за непрекъснато учене и усъвършенстване.
Очаквайте интервюто по темата на Economy.bg с Александра Мечкова, изпълнителен директор на Телерик Академия и Гиорги Турашвили, CEO of Spinom Digital!