неделя, 14 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8401 прочитания

    Как протича интервю за работа в Ozone.bg?

    Повече за процеса и как да се подготвите, разказва Вилислав Андреев, Talent Acquisition Manager
    02 юли 2024, 09:13 a+ a- a

    Вилислав Андреев, Talent Acquisition Manager в Ozone. Завършил e магистратура по управление и развитие на човешките ресурси в НБУ, а бакалавърската му степен е свързана с друга негова страст – музиката. В последните няколко години основният му кариерен фокус е върху подбора на персонал, като е успял да натрупа опит и да се развие личностно и кариерно в едни от най-успешните български компании във финансовата и аутсорсинг индустрия, а сега и в сферата на онлайн търговията. Извън работната среда обича да пътува и да опознава нови дестинации и култури, за които разказва на читателите си в своя travel blog. Снимка: Economy.bg

    Ozone е един от най-големите и бързоразвиващи се магазини за електронна търговия в България. Настоящото портфолио на компанията включва: ozone.bg, baby.bg и международните уебсайтове в Румъния, Гърция и Хърватия, както и физически магазини Ozone Games, Ozone Live, PhotoPavilion и издателство Artline Studios. Ozone.bg е създаден през 2008 г. като онлайн магазин, специализиран в продажбата на видеоигри и гейминг аксесоари. С годините сайтът се разраства и през 2013 г. към портфолиото се добавят допълнителни продуктови групи като книги, пъзели, мърчандайз, играчки, аудио, техника и електроника. Групата Озон Ентъртейнмънт се разраства не само по отношение на портфолиото си, но и като брой служители. Компанията предлага динамична работна среда, с възможности за кариерно развитие и придобиване на знания и опит от изявени специалисти в областите на търговията, продуктовия мениджмънт, IT, маркетинг, финанси, HR, обслужване на клиенти и логистика. Повече за процеса по подбор и как да се подготвите, ако ви предстои интервю за работа в Ozone, разказва Вилислав Андреев, Talent Acquisition Manager в компанията.

    Име: Озон Ентъртейнмънт
    Сектор: Онлайн търговия
    Създадена е: 2008
    Брой служители: 500+
    Офис: София, офис сграда Megapark, бул. „Цариградско шосе“ 115 Г

    Колко и какъв тип специалисти работят при Вас?
    Към момента Ozone има над 500 служители, работещи в различни направления. В последните няколко години компанията претърпя доста динамичен растеж, затова за някои от ролите не сме спирали да търсим хора. Близо половината ни служители са базирани в офиса ни в София, като по-големите екипи са Маркетинг, Финанси, Логистика, IT и Търговският ни отдел. На десетина километра от София, до гара Елин Пелин, се намира складовата ни база, разположена на площ от 12 дка. Екипът в този оперативен център се състои от служители в склад, мотокаристи. С гордост се хвалим, че миналата година внедрихме изключително модерна роботизирана инсталация в нашия склад, която значително подобрява ефективността на служителите там и автоматизира голяма част от ръчната работа, с което спестяваме време за доставяне на услугите ни до крайния клиент. Имаме и доста добре развита магазинна мрежа както в София, така и във вътрешността на страната, където работят около 50 служители общо.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Разнообразието от позиции с различни функции при нас е предпоставка и за работа с различни профили кандидати в различни възрастови групи. Вследствие на растежа, през който преминахме през последните години, търсим хора, които да са мотивирани да се развиват и да растат заедно с нас. Имаме колеги, които са част от създаването на Ozone, които са израснали професионално в организацията и са се развили успешно. Позициите, за които най-често правим подбор, са за складовата ни база и търговската ни мрежа поради динамичността на пазара и ориентацията на потребителите към онлайн пазаруването на разнообразни стоки и продукти.

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да – какви?
    Процесът по подбор в Ozone e съобразен със съответната позиция, като се стремим да бъде максимално бърз, имайки предвид динамиката на пазара на труда. За всички позиции при нас първата стъпка е разговор по телефона или онлайн, за да можем да разберем добре търсенето от страна на кандидата и да разкажем повече за възможностите при нас. Следващата стъпка е интервю, което правим на живо в офиса с кандидатите. Освен възможността за по-ефективната среща чрез директния контакт с кандидатите това ни помага и в преценката за вписването им в културата на организацията. За някои по-специфични позиции имаме и тестове като част от процеса по подбор, които биха могли да бъдат Excel задача, създаване на определено съдържание за някоя от по-креативните позиции в организацията, а за по-високите мениджмънт роли –изготвяне на бизнес план в съответното направление. При подбора за позициите, които са за складовата ни база в с. Елин Пелин, след предварителния разговор, каним кандидатите директно там, за да могат да се запознаят със спецификите на работата и процесите отблизо и на място, а не само да им разказваме за тях. Това помага и на нас и на самите кандидати за решението да бъдат част от нашия екип. При подбора за магазинната ни мрежа посещение в съответния търговски обект, за който набираме персонал, също е част от процеса ни, като това е последната стъпка. Стараем се да създадем едно пълноценно и полезно изживяване на кандидатите по време на целия интервю процес.

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Стремим се броят на интервютата да бъде оптимален, като целим да има баланс между обмена на информация за кандидатите и позициите. Още в самото начало информираме кандидатите за предстоящите стъпки от процеса за конкретната роля. Първата стъпка е телефонно интервю с представител на екип „Подбор“. Одобрените кандидати каним на второ интервю, в което участва мениджър на съответния екип и представител на екип „Подбор“. За управленски роли организираме трето интервю с представител на мениджмънта и/или допълнително задание, свързано с изготвяне на бизнес план.

    Колко време продължава едно интервю? А целият процес по подбор?
    Стараем се времето, инвестирано в процеса и от наша, и от страна на кандидата, да бъде максимално добре оползотворено. Телефонното интервю в зависимост от ролята продължава в рамките на 15 – 20 минути. Обичайно второто и третото интервю са в рамките на 60 минути, като се стремим в разговора с кандидата да предадем максимално ясно и подробно отговорностите на ролята, спецификите на работата, културните особености на компанията. Според нивото в йерархията на самата позиция, стъпките в процеса и възможностите за разположение на времето на кандидата можем да финализираме подбора в минималното време от 2 – 3 дни, но за някои по-специфични или технически роли отнема до 3 седмици.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би Ви направило добро впечатление?
    Ozone е компания с пъстри, позитивни хора, голямо разнообразие на роли и функции, което води до много възможности за развитие и интересни задачи. Имайки предвид, че част от позициите при нас са подходящи и за хора без предишен опит, ключов фактор по време на интервюто е мотивацията, която кандидатът демонстрира. Други важни качества, които бихме оценили високо, са проактивност, комуникативни умения, адаптивност и гъвкавост. Представителите на екипа „Подбор“ притежават опит и умение да изследват професионално профила на кандидатите, за да сме сигурни, че имаме съвпадение на интересите и от двете страни.

    Какво би Ви направило лошо впечатление на интервю?
    Все по-често се сблъскваме с казуса кандидати, които не се появяват на уговорено интервю или не отговарят на обажданията ни след това. Дори и да са се отказали да се явят, най-адекватно е просто да информират за това тяхно решение и желание, вместо да оставят интервюиращия в очакване. Липсата въобще на обратна връзка и комуникация с кандидата е предизвикателство.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Позициите при нас се бюджетират предварително, като се съобразяваме с пазарните нива, вътрешното ниво на възнаграждение, отразяване на компетенциите и въздействието на ролята върху компанията. Работната оферта се формира индивидуално спрямо бюджетните ни рамки, предишния опит на кандидата и представянето му по време на интервю процеса. Обсъждаме въпроса със заплащането още в предварителния разговор с кандидатите по телефона, като това ни помага да определим освен дали бихме могли да посрещнем очакванията на съответния кандидат, също дали си е направил предварително проучване за пазарните нива и колко реалистични са очакванията му на база опита му.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    За момента нямаме формална стажантска програма, но пък имаме позиции, които не изискват предишен опит, благодарение на въвеждащите програми, които сме разработили за тях. Не определяме тези роли като стажантски, тъй като предпочитаме кандидати, които имат дългосрочен интерес, но несъмнено са отлична възможност за студенти и завършващи да навлязат в бизнеса на онлайн търговията. Освен това предлагаме възможности за вътрешно кариерно развитие. Имаме добър брой такива успешни примери.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко души типично се конкурират за едно място?
    Най-голяма е конкуренцията при entry level позиции в сферата на маркетинг, продажби и обслужване на клиенти, понеже за тях по-скоро търсим мотивирани хора с желание за развитие, а не толкова задълбочена експертиза. Мога да кажа, че по обявите конкретно за тези роли имаме средно между 200 и 500 кандидати.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Експертните роли с изисквания за технически знания, особено такива с по-голям опит, са най-трудни за запълване. IT сферата в България се развива доста динамично и има постоянно търсене на специалисти, което прави пазара доста конкурентен и задвижван от желанието и интереса на кандидатите.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Брандът Ozone е добре познат на хората и често кандидатите ни имат предварително изградена идея за компанията, защото повечето са вече наши клиенти. Кандидатите много пъти се изненадват колко комплексни функции стоят зад един клик, който финализира поръчката на клиента в нашия уебсайт. Мащабът на процесите и разнообразието и спецификите на ролите са изключително интересни и е предизвикателство да разбереш и навлезеш в компанията. Затова и нашата роля в ЧР екипа е да преведем хората, които се присъединяват към екипа, по възможно най-адаптирания за тях начин.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Основното предимство на Ozone е, че наистина успява да „изиграе скуката“ и на работното място. Ние съчетаваме плюсовете на голямата ефективна организация с динамиката и гъвкавостта на start-up културата. Комуникацията в компанията се случва бързо, и няма твърди формалности в йерархията, които да забавят решенията. Компанията е пъстра палитра от функции, роли и възможности за реализация. Цялото това разнообразие предоставя многобройни възможности на служителите да оставят своя отпечатък в растежа на компанията. Една от последните ни вътрешни инициативи е организирането на специализирани тренинг програми и обучения, съобразени с потребностите на различните роли и йерархични нива в компанията. За голяма част от тях инициативата е на служителя, който има ангажимента да аргументира включването си в обучение пред прекия си ръководител и да вземе одобрение за това. Искаме да сложим и акцент върху социалния пакет, затова и една нова придобивка, която отскоро предоставяме на служителите, е специален бонус за раждане на дете в семейството. Всяка година служителите получават ваучер подарък за рождения си ден. А всеки член на екипа може да се възползват и от редица ексклузивни отстъпки в сайта Ozone.bg.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на Озон Ентъртейнмънт АД в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК ПРОТИЧА ИНТЕРВЮ ЗА РАБОТА:  

    Как протича интервю за работа в StorPool Storage?
    Как протича интервю за работа в Amusnet България?
    Как протича интервю за работа в Cargill България?
    Как протича интервю за работа в Milestone Systems?
    Как протича интервю за работа в Аксенчър?
    Как протича интервю за работа в UltraPlay?
    Как протича интервю за работа в Expert Allies?
    Как протича интервю за работа в Леони България?
    Как протича интервю за работа в Amadeus Sofia?
    Как протича интервю за работа в Motion Software?
    Как протича интервю за работа в Mobile Wave Solutions?
    Как протича интервю за работа в Amdaris?
    Как протича интервю за работа в „Сирма Солюшънс“
    Как протича интервю за работа в DXC?
    Как протича интервю за работа в SEEBURGER?
    Как протича интервю за работа в Технологичен център Комерцбанк София?
    Как протича интервю за работа в TransferMate Global Payments?
    Как протича интервю за работа в Immedis?
    Как протича интервю за работа в KBC Shared Service Center Varna? 

    Как протича интервю за работа в Anakatech?
    Как протича интервю за работа в Regiocom?
    Как протича интервю за работа във Фонд на фондовете?
    Как протича интервю за работа в Astea Solutions?
    Как протича интервю за работа в Astound Commerce?
    Как протича интервю за работа в Progress?
    Как протича интервю за работа в „Гопет Транс“?
    Как протича интервю за работа в DHL Competence Center?
    Как протича интервю за работа в Chaos Group?
    Как протича интервю за работа във Flat Rock Technology?
    Как протича интервю за работа в „Телелинк Бизнес Сървисис“?
    Как протича интервю за работа в The Stars Group?
    Как протича интервю за работа във Fourth България?
    Как протича интервю за работа в „Язаки България“?
    Как протича интервю за работа в DataArt България?
    Как протича интервю за работа в „АктивТрейдс“ КЧТ клон София?
    Как протича интервю за работа в Sutherland?
    Как протича интервю за работа в dm България?
    Как протича интервю за работа в ScaleFocus?
    Как протича интервю за работа в NaXex?
    Как протича интервю за работа в ABB?
    Как протича интервю за работа във Vivacom?
    Как протича интервю за работа в Playtech?
    Как протича интервю за работа в EVN България?
    Как протича интервю за работа в CSC?
    Как протича интервю за работа в „Аурубис”?
    Как протича интервю за работа в IBM България?
    Как протича интервю за работа в „Таулиа”?
    Как протича интервю за работа в SBTech?
    Как протича интервю за работа в „ЛЕМ България”?
    Как протича интервю за работа в „Сенсата Технолоджис”?
    Как протича интервю за работа в „УниKредит Булбанк“?
    Как протича интервю за работа в „Белла България”?
    Как протича интервю за работа в Gameloft?
    Как протича интервю за работа в „ГфК България”?
    Как протича интервю за работа в „Софика Груп”?
    Как протича интервю за работа в „Монтюпе“?
    Как протича интервю за работа във VMware?
    Как протича интервю за работа във „Вистеон”?
    Как протича интервю за работа в „Инграм Майкро“?
    Как протича интервю за работа в Walltopia?
    Как протича интервю за работа в „Мелексис”?
    Как протича интервю за работа в easyJet?
    Как протича интервю за работа в MentorMate?
    Как протича интервю за работа в Мтел?
    Как протича интервю за работа в TELUS International?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    12 юли 2024, 15:31
    ЕК заплаши с по-големи глоби социалната мрежа „X“ на Мъск
    Според Брюксел платформата нарушава дигиталното право на ЕС
    12 юли 2024, 14:43
    ЕК одобри държавна помощ от 142 млн. евро за българската енергетика
    Помощта ще бъде под формата на директни безвъзмездни средства за доставчици на природен газ
    12 юли 2024, 13:30
    Ключово постижение за България: INSAIT със 17 приети статии на знаков форум за компютърно зрение
    За първи път от 34 години българска институция се нарежда наравно с едни от най-добрите университети в света на ECCV
    12 юли 2024, 10:42
    ЕП гласува следващата седмица дали Фон дер Лайен остава начело на ЕК
    Ако бъде избрана, тя ще се върне на поста председател на Европейската комисия за следващите 5 години
    12 юли 2024, 09:41
    Радев ще връчи втория мандат следващата седмица
    Президентът очаква от ПП-ДБ да кажат дали ще останат опозиция или ще опитат да съставят правителство