Първоначално AI чатботът ще е достъпен само в САЩ и Великобритания
Изображения: Google
Google отваря достъпа до Bard, новия си AI chatbot инструмент, който се конкурира директно с ChatGPT. От вторник (21 март) потребителите могат да се присъединят към списък с чакащи, за да получат достъп до Bard, който обещава да помогне на потребителите да структурират и напишат чернови на есе, да планират бебешко парти на приятел и да получат идеи за обяд въз основа на това, което има в хладилника.
Представител на компанията каза пред CNN, че това ще бъде отделно, допълващо изживяване към Google Търсене и потребителите могат да посетят търсачката, за да проверят неговите отговори или източници. Google каза в публикация в блог, че планира да добави големи езикови модели за „по-задълбочено“ търсене след време, но с внимание към нуждите на потребителите.
Google каза, че ще започне да пуска инструмента в САЩ и Обединеното кралство и планира да го разшири до повече държави и езици в бъдеще.
Новината идва, когато Google, Microsoft, Facebook и други технологични компании се надпреварват да разработят и внедрят инструменти, задвижвани от AI, след неотдавнашния успех на ChatGPT. Миналата седмица Google обяви, че въвежда AI и в своите инструменти за производителност, включително Gmail, Sheets и Docs. Малко след това Microsoft обяви подобен AI ъпгрейд на своите инструменти за продуктивност.
Google представи Bard миналия месец в демонстрация, която по-късно беше отменена за предоставяне на неточен отговор на въпрос за телескоп. Акциите на компанията майка на Google Alphabet паднаха със 7,7% този ден, изтривайки $100 млрд от пазарната ѝ стойност.
Подобно на ChatGPT, който беше пуснат публично в края на ноември от изследователската компания за изкуствен интелект OpenAI, Bard е изграден върху голям езиков модел. Тези модели са обучени върху огромно количество данни онлайн, за да генерират завладяващи отговори на потребителски въпроси и задания. Твърди се, че огромното внимание към ChatGPT е накарало ръководството на Google да обяви ситуация „червен код“ за бизнеса си с търсене.
Google призна в публикацията в блога, че инструментите за изкуствен интелект „не са без недостатъци“. Компанията каза, че продължава да използва човешка обратна връзка, за да подобри своите системи и да добави нови „предпазни механизми, като ограничаване броя на обмените в диалог, за да се опита да поддържа взаимодействията полезни и по темата“.