понеделник, 14 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4622 прочитания

    Тази германска компания планира да увеличи още екипа си в София

    България е чудесна страна за инвестиции заради разнообразните си таланти – Кристоф Дебюс, главен финансов директор на FlixMobility, пред Economy.bg
    13 февруари 2023, 15:33 a+ a- a

     

    През 2021 FlixMobility, известна с транспортни услуги чрез марките FlixBus и FlixTrain, обяви, че инвестира в експертен център в София. България победи 6 други конкурентни европейски локации като инвестиционна дестинация за новия хъб, като по информация на българската Служба по търговско-икономически въпроси в Мюнхен инвестицията е била в размер на над 3 млн. евро. Българският офис е планиран като най-големия център след тези в Мюнхен и Берлин.
    В Knowledge Hub Sofia – експертен център на компанията с дейности от ИТ и дигитализация до маркетинг и счетоводство, в момента работят над 60 души, като се предвижда екипът да продължи да се разраства и да достигне 250 специалисти, според информация на Министерство на икономиката. През септември миналата година министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов посети централата на FlixBus, където разговаря с финансовия директор на компанията Кристоф Дебюс.

    В момента Flix присъства в близо 40 държави, като има офиси в 20 от тях в Европа, САЩ и Южна Америка. Благодарение на бизнес модела и иновативната си технология компанията бързо създава най-дългата автобусна мрежа в Европа. През 2018 Flix стъпи на транспортния пазар в САЩ и пусна първите зелени влакове в Европа. През същата година стартираха и пилотните проекти на компанията, свързани със 100% електрически автобуси в Германия и Франция, както и първите соларни автобуси в Нидерландия.

    Как се стартира офис в разгара на пандемия, как един нов и непознат играч на пазара успява да намери нужните му кадри, как се расте в тези предизвикателни условия, какво се промени 2 години след откриването на експертния център, какви са плановете на компанията за разрастване у нас, по какви проекти работи екипът тук, какъв е потенциалът на ИТ индустрията в България – тези и други въпроси коментирахме с Кристоф Дебюс, главен финансов директор на FlixMobility.

    Кристоф, 2 години след откриването на експертния център в България каква е равносметката? Отговори ли инвестицията на Вашите очаквания?
    Когато избрахме София, за да отворим нашия експертен център, знаехме, че в България има огромен потенциал за таланти в разнообразни области като ИТ, маркетинг, финанси. Сега, след 2 години, също можем да кажем, че той чудесно пасва на нашите нужди и на фирмената ни култура. Горди сме, че работим с истински международен екип от цял свят, който преследва обща цел: да бъде част от революцията в пътуванията и да разширява границите. Експертният център ни дава възможност да продължим да работим върху иновациите и развитието на услугите, използвани досега от над 100 милиона пътници по целия свят.

    Открихте експертния център по време на пандемията. Кое беше най-голямото предизвикателство при навлизането на нов пазар в такъв период?
    През изминалите години се фокусирахме върху набирането на кадри за позиции на местно ниво. Въпреки това, когато разглеждаме други промени в организацията и чрез пандемията COVID-19, откриваме все повече успешни примери за дистанционно ръководство. Като разгледахме промените, предизвикани от пандемията, видяхме необходимостта да гарантираме, че разполагаме с правилната организация на работа, за да се завърнем по-силни и да подхраним глобалната си експанзия в дългосрочен план. Във Flix работим по гъвкав начин, така че винаги търсим нови подходи, за да гарантираме, че разполагаме с правилните хора на правилното място, за да добавим най-голяма стойност.
    Това беше предизвикателен период, но успяхме да споделим с местния екип нашата силна екипна култура, фокуса ни върху ИТ и устойчивите цели. Екипите ни присъстват на множество локации, затова новите служители в София работят по вече съществуващи глобални проекти, както и по нови локализирани такива.
    Flix разполага с международен екип от над 3000 служители в Мюнхен, Берлин и международни офиси в Европа и САЩ и сме свикнали да работим по гъвкав начин.

    сн: МИИ

    Миналата година се срещнахте със служебния министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов. Обсъдихте ли разширяване на инвестицията в София?
    Flix има опит в изграждането на гъста мрежа в цяла Европа и с удоволствие ще споделим експертните си познания за това как да предоставяме на пътниците достъпни, лесни за използване и качествени услуги.
    Министър Никола Стоянов сподели повече за привлекателността на България за стартиращи предприятия и за целите за икономическо развитие.
    Убедени сме, че има търсене на колективен транспорт в целия свят, включително и в България, и че в бъдеще все повече хора ще пътуват колективно.

    Имахте планове до 2023 служителите Ви в София да достигнат 200 души. На какъв етап са тези планове?
    Намеренията ни в региона са да запазим стабилното разрастване на екипа. Българският офис е планиран като най-големия център след тези в Мюнхен и Берлин, така че намеренията ни са да продължим да увеличаваме екипа си в региона. Освен това през следващите месеци смятаме да инвестираме повече в кампании за привличане на нови служители. Вярваме във визията си да предлагаме интелигентна и екологична мобилност, за да може всеки да опознае света.

    Имате подобен експертен център в Украйна. Как войната се отрази на работата Ви там? Функционира ли все още този хъб? Можем ли да очакваме релокиране на хора от Украйна в София, или разширяване на хъба в България в резултат на войната?
    Откакто избухна войната в Украйна, Flix полага всички усилия, за да подкрепи членовете на екипа и техните семейства по различни начини. За момента сме затворили ИТ хъба в Харков, но сме наясно със значението на транспорта за украинския народ по време на война.
    Тъй като потокът от хора, пътуващи от Украйна, все още е доста стабилен, а в същото време броят на хората, пътуващи към Украйна продължава да расте, решихме да запазим линиите и да подобрим офертата си за хората, за да се придвижват възможно най-удобно и достъпно в тези условия. Едно от важните решения, които взехме, беше да не повишаваме цените на билетите въпреки увеличеното търсене. Общо 14 директни международни маршрута на FlixBus вече са достъпни за пътниците от Украйна до Полша, Чехия, Унгария, Словакия и Австрия.

    Нашият пазар на труда е много предизвикателен. Как привличате таланти в България?
    Колкото повече Flix се разраства като компания, толкова по-международни ставаме, така че наличието на подходящи таланти е от ключово значение за нашето развитие. Flix се основава на силни екипи. Нашите хора са най-ценните ни активи, които ни движат всеки ден. Гордеем се с инициативите си за благосъстояние, поставяме на фокус баланса между работата и здравето, както и развитието на нашите служители. Тъй като обичаме да работим на различни локации и с различни националности, разнообразието и приобщаването са много важни за нас. Устойчивостта е част от ДНК-то на компанията, така че с удоволствие подкрепяме устойчивите пътувания и предлагаме среда, в която служителите ни могат да подкрепят различни благотворителни проекти или каузи, които са от значение за тях. По време на кризата в Украйна служителите ни се мобилизираха и дариха ваучери, както и дариха пари като физически лица на организации, подкрепящи нуждаещите се.

    По какви проекти работи екипът Ви в София?
    Във Flix вярваме във визията да предлагаме интелигентна и екологична мобилност, за да може всеки да опознае света. Благодарение на нашия уникален бизнес модел и иновативна технология бързо създадохме една от най-големите мрежи за мобилност на дълги разстояния в света и нашето пътуване едва сега започва.
    Към днешна дата във Flix работят над 60 професионалисти от България в дейности, вариращи от информационни технологии и дигитализация до маркетинг, обслужване на клиенти, счетоводство и финанси, маркетинг и технологични операции. Гарантирането, че разполагаме с най-добрите професионалисти във всяко измерение на бизнеса, подхранва нашите дългосрочни цели.

    Как оценявате потенциала и предизвикателствата пред ИТ индустрията в България?
    България се утвърди като една от добре развитите технологични екосистеми в Европа и през последните години изгради силна репутация на държава с големи таланти. Flix е показала, че цифровизацията е ключова за растежа ни в региона. Би било важно ИТ индустрията да продължи да привлича в България компании, които се стремят да разширяват границите и които отдават приоритет на иновациите.

    Бихте ли препоръчали на други германски компании да инвестират в България?
    Убедени сме, че България е чудесна страна за инвестиции за всички компании благодарение на разнообразния си набор от таланти. Иновациите и дигитализацията са в центъра на компания като Flix и ние сме щастливи, че намерихме място, което най-добре отговаря на нашите нужди и култура.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Flix Bulgaria EOOD в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията
    преди 4 часа
    Заради рецесията в Германия и кризата у нас: ОББ понижи прогнозата си за ръста на икономиката ни
    До 3-6 месеца е възможно България да покрие инфлационния критерий за Еврозоната, прогнозират от банката
    преди 7 часа
    SpaceX улови ускорителя на Starship с гигантски механични ръце
    Успешният тестов полет приближава човечеството стъпка по-близо до цяла ракета за многократна употреба
    преди 8 часа
    Летище Пловдив с нови чартърни полети и редовни линии
    Полетите ще улеснят достъпа на туристи от Румъния и Чехия до ски курортите Пампорово и Чепеларе