четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1538 прочитания

    От село Гълъбец до Швейцария: Как български производители пробиха в Европа благодарение на партньорство с Лидл

    От над 30 държави, в които Lidl работи, български продукти достигат до 27, износът е за над 150 млн. лв. за 3 години
    13 септември 2022, 15:18 a+ a- a

    Над 150 млн. лв. е реализираният износ от български производители в европейската мрежа на Lidl в периода 2019-2021. За трите години 252 различни продукта на 58 родни компании достигнаха до 27 европейски пазара благодарение на партньорството с Лидл България.

    „Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори през пандемичната 2020 успяхме да запазим двуцифрен ръст на износа, въпреки предизвикателствата. Само за последните 3 години (2019-2021 г.) ръстът в експортния оборот на българските производители е над 110%. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании – ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика“, заяви по време на събитие Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

    Впечатляващите резултати, които демонстрират устойчивия успех и възможности за растеж на българските производители съвместно с Лидл България, компанията обобщава в специално книжно издание. В него са намерили място данни за резултатите от износа, реализиран от българските партньори на Лидл България за последните 3 години – 2019-2021.

    В изданието са представени и 10 български компании – Белла България, Веселина Трейд, Виктория Нутс, Випера, Джени Ово, Млечни продукти, Нухелт, Смарт Органик, Тандем-Попово и Цима 99. Те са едни от най-добрите примери на това съвместно партньорство с впечатляващи резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.

    Оказва се, че любими български вкусове като бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, баница със сирене, с тиква, локум или спанак, сладко от рози, печелят сърцата на хората и извън България.

    Българската баница на Белла България например е пробила в 17 европейски държави, стана ясно по време на събитие, на което бяха представени данни за износа на български производители, с които Лидл България си пратнира.

    М-Инвест също беше представена като един успешните примери на български фирми, които получават възможност за износ с Лидл България. Апетитните разядки на компанията от село Гълъбец успяват да пробият чак в Швейцария. Деликатесите им намират място в мрежата на Lidl и в Германия, Румъния, Дания, Полша, Швеция, Хърватска, Словения, Белгия, Словакия, Финландия, Кипър, Гърция, Ирландия, Португалия, Австрия и Испания (Канарските острови).

    Сладко от люти чушки по рецепта от Бургас, произведено от Цима 99, пък достига до далечна Финландия. Компанията реализира износ за 14 европейски държави.

    Суровите барчета на Смарт Органик също са голям хит в 16 страни в Европа. А суровото барче Alesto Kraft Protz, което се произвежда специално за немския Lidl, е сред продуктите на касова зона в Lidl Германия.

    Оризовките от кафяв ориз на Нухелт също са сред най-изнасяния продукт. Само за 4 години компанията реализира износ в над 22 държави от мрежата на Лидл, в това число и Лидл САЩ.

    За периода 2019-2021 страната с най-голям дял – 36%, в експортния оборот, реализиран в европейската търговска мрежа на Lidl, остава Румъния. За тези 3 години 34 родни производители са реализирали износ на 89 различни продукта на обща стойност 55 млн. лв., като най-продаваният продукт в северната ни съседка е пълнозърнест хляб със семена.

    Сред топ 5 държавите по размер на износа се нареждат Гърция с оборот в размер на 32 млн. лв., което е 21% от общия оборот, Германия с 11,5% от оборота, Сърбия с 8,4% и Унгария с 9 млн. или 6% от реализирания оборот за последните 3 години.

    Към момента Lidl работи с над 260 български компании.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 4 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 5 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 21 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 21 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 22 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място