сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1536 прочитания

    От село Гълъбец до Швейцария: Как български производители пробиха в Европа благодарение на партньорство с Лидл

    От над 30 държави, в които Lidl работи, български продукти достигат до 27, износът е за над 150 млн. лв. за 3 години
    13 септември 2022, 15:18 a+ a- a

    Над 150 млн. лв. е реализираният износ от български производители в европейската мрежа на Lidl в периода 2019-2021. За трите години 252 различни продукта на 58 родни компании достигнаха до 27 европейски пазара благодарение на партньорството с Лидл България.

    „Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори през пандемичната 2020 успяхме да запазим двуцифрен ръст на износа, въпреки предизвикателствата. Само за последните 3 години (2019-2021 г.) ръстът в експортния оборот на българските производители е над 110%. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании – ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика“, заяви по време на събитие Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

    Впечатляващите резултати, които демонстрират устойчивия успех и възможности за растеж на българските производители съвместно с Лидл България, компанията обобщава в специално книжно издание. В него са намерили място данни за резултатите от износа, реализиран от българските партньори на Лидл България за последните 3 години – 2019-2021.

    В изданието са представени и 10 български компании – Белла България, Веселина Трейд, Виктория Нутс, Випера, Джени Ово, Млечни продукти, Нухелт, Смарт Органик, Тандем-Попово и Цима 99. Те са едни от най-добрите примери на това съвместно партньорство с впечатляващи резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.

    Оказва се, че любими български вкусове като бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, баница със сирене, с тиква, локум или спанак, сладко от рози, печелят сърцата на хората и извън България.

    Българската баница на Белла България например е пробила в 17 европейски държави, стана ясно по време на събитие, на което бяха представени данни за износа на български производители, с които Лидл България си пратнира.

    М-Инвест също беше представена като един успешните примери на български фирми, които получават възможност за износ с Лидл България. Апетитните разядки на компанията от село Гълъбец успяват да пробият чак в Швейцария. Деликатесите им намират място в мрежата на Lidl и в Германия, Румъния, Дания, Полша, Швеция, Хърватска, Словения, Белгия, Словакия, Финландия, Кипър, Гърция, Ирландия, Португалия, Австрия и Испания (Канарските острови).

    Сладко от люти чушки по рецепта от Бургас, произведено от Цима 99, пък достига до далечна Финландия. Компанията реализира износ за 14 европейски държави.

    Суровите барчета на Смарт Органик също са голям хит в 16 страни в Европа. А суровото барче Alesto Kraft Protz, което се произвежда специално за немския Lidl, е сред продуктите на касова зона в Lidl Германия.

    Оризовките от кафяв ориз на Нухелт също са сред най-изнасяния продукт. Само за 4 години компанията реализира износ в над 22 държави от мрежата на Лидл, в това число и Лидл САЩ.

    За периода 2019-2021 страната с най-голям дял – 36%, в експортния оборот, реализиран в европейската търговска мрежа на Lidl, остава Румъния. За тези 3 години 34 родни производители са реализирали износ на 89 различни продукта на обща стойност 55 млн. лв., като най-продаваният продукт в северната ни съседка е пълнозърнест хляб със семена.

    Сред топ 5 държавите по размер на износа се нареждат Гърция с оборот в размер на 32 млн. лв., което е 21% от общия оборот, Германия с 11,5% от оборота, Сърбия с 8,4% и Унгария с 9 млн. или 6% от реализирания оборот за последните 3 години.

    Към момента Lidl работи с над 260 български компании.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 11 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 12 часа
    преди 12 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 15 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 15 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд