понеделник, 11 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3491 прочитания

    30 български производители са изнасяли в 28 страни в Европа чрез Lidl

    Вижте кои родни продукти пробиват на европейските пазари
    18 август 2022, 13:27 a+ a- a

    За първите 6 месеца на 2022 общият износ на родни стоки в европейската мрежа на Lidl възлиза на 42,5 млн. лв. Благодарение на партньорството си с Лидл България над 30 български компании са успели да реализират своя продукция в 28 европейски държави.

    „Постигнатият оборот на износа, който реализираме заедно с нашите български партньори, е с над 44% спрямо същия период на миналата година. Точно толкова беше ръстът в износа и за първите 6 месеца на 2021 спрямо първото полугодие на 2020. Този устойчив положителен резултат е доказателство, че продуктите на българските производители печелят все повече доверие на външните пазари и намират все повече възможности за реализация. Така подкрепата ни за българските компании ги прави още по-успешни и конкурентоспособни, а когато това е налице, ползите са и за крайния потребител“, заяви Драгомир Илиев, управител ресор „Стоково снабдяване и маркетинг“, Лидл България.

    С най-голям интерес към продукти от български производители за първата половина на 2022 е Румъния с 35% от общия оборот на експорта. На второ място застава Унгария (19%), следвана от Гърция (18%). Четвърто и пето си делят пазарите на Германия и Сърбия с по 7% принос в общия износ с Лидл България. За пръв път тази година български стоки се продават и в магазините на Lidl във Франция. Като част от тематичните седмици французите са опитали кори за баница и кадаиф.

    Сред най-изнасяните продукти в европейската мрежа на Lidl за първото полугодие на годината са различни видове хляб, тесто и замразени печива – банички с различни вкусове и пълнежи като сирене, спанак, тиква и локум – общо за близо 4,4 млн. лв. Почти толкова – 4,7 млн. лв., е и износът на премиално говеждо месо (стекове и бургери) от Тандем Попово в Унгария, Румъния, Гърция и Словакия. Близо 2 млн. лв. е износът на млечни продукти на производителите „MJ Diaries, Schreiber Foods“ и „Млечни продукти”, сред които традиционни български като кисело мляко, биволско сирене и биволски кашкавал, но и по-специфични вкусове като лабне, каймак, сирене “тел“, сирене за грил и др.

    Сред вече наложилите се на външните пазари през последните 4 години са по-нишовите продукти на иновативния български производител Nuhealth – оризови чипсове и оризови вафли, които вече се продават в 21 държави, както и суровите барчета и бисквити на Smart Organic, които достигат до 13 държави. Износът на двете компании, реализиран в европейската мрежа на Lidl за периода януари-юни 2022 г., е съответно 4,6 млн. лв. и 3,8 млн. лв.

    Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    САЩ отчитат напредъка на България по присъединяването към Програмата за безвизово пътуване
    Българското външно министерство провежда специална информационна кампания заради все още високия брой откази
    преди 3 часа
    Офис сделките в София се връщат към нивата преди пандемията
    Нови офис сгради се планират около мол Paradise Center и бул. Н.Й. Вапцаров
    преди 4 часа
    Българския бизнес въвежда ESG основно заради регулациите и клиентите
    Как се подготвят и докъде са стигнали българските компании в прилагането на ESG политиките - вижте какво сочи първото голямо проучване по темата на EY Bulgaria
    преди 6 часа
    Депутатите в 51-вия парламент положиха клетва
    Най-възрастният депутат - Силви Кирилов, откри първото заседание
    преди 6 часа
    БНБ: Очакваме годишната инфлация да продължи да се забавя
    Икономиката ще продължи да расте с постоянни темпове, подкрепяна от вътрешното търсене и подобряването на перспективите пред износа, прогнозират от Централната банка