вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8379 прочитания

    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?

    Историята на компанията научете от Томас Мец, управляващ директор на Бош Инженеринг Център София
    06 декември 2021, 09:58 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Бош Инженеринг Център в България, научете от Томас Мец, управляващ директор на компанията.

    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Bosch присъства в България вече повече от 25 години в различни области на бизнеса, а Инженеринг центърът стартира през януари 2019. Още от самото начало разполагаме с великолепен екип от опитни хора. На втория ден ми се обадиха от топ мениджмънта в Германия: „Хей, имаме нов проект за голям германски производител на автомобили. Този проект трябва да се реализира след няколко седмици. Моля ти се, ела в Германия да го поемеш!“ Ето как още на втория ден имахме възможност да докажем, че разполагаме с прекрасен екип на Bosch тук, в България.
    Първата причина, поради която избрахме България, е, че Bosch търсеше софтуерни инженери, а България е известна със своите софтуерни инженери. Втората причина е, че вече имахме други Инженерни центрове в Унгария и в Румъния и вече разполагахме с добър опит в този регион. Ето защо дойдохме в България и засега не съжаляваме.
    Сътрудничим си с Bosch в глобален мащаб и с реномирани производители на автомобили като „Фолксваген“, „Мерцедес“, „БМВ“. Работим с почти всички големи световни марки.
    Още от самото начало решихме да се фокусираме върху три области: автоматизираното шофиране, решенията за свързаност и електрификацията на автомобила, защото те съвпадат с нашия профил на компетентност. Също така това са и общите тенденции в цялата автомобилна индустрия, така че ние сме сигурни, че ще реализираме ръст сега и за в бъдеще.

    Какви бяха първите трудности?
    Спомням си две трудности. Първата беше, че от решението да се открие Центърът до реализирането му разполагахме само с три месеца. Суперкратък срок да се намери локация, да се изгради инфраструктура, да се наеме персонал. И ние успяхме да се справим, тъй като имаме прекрасен лидерски екип – аз и двама колеги българи, които познават пазара много добре. Съчетахме моето корпоративно Bosch ноу-хау с тяхното локално ноу-хау и се справихме прекрасно.
    Ето и второто предизвикателство – Bosch и автомобилната индустрия могат от време на време да бъдат малко традиционалисти. Като „новаци в отбора“ трябваше да спечелим доверието на утвърдените играчи. Това ни отне известно време и трябваше да бъдем много търпеливи. През първата година трябваше да доказваме отново и отново на какво сме способни. А печелившата стратегия за това, от моята гледна точка беше, че ние знаехме колко сме добри, но разполагахме и с нужното търпение да изчакаме, докато и другите го разберат.

    С какви технологии работехте в началото?
    Технологиите тогава и сега са свързани с автоматизираното шофиране, свързаността и електрификацията на автомобила – т.е. всичко, което прави автомобила по-щадящ околната среда, по-безопасен, но и по-комфортен. Ние разработваме цялостен продукт – софтуер, хардуер, за в бъдеще и механиката – всичко ще идва от България. Добавихме и разработки, които касаят не само автомобилите, но и целия пазар на мобилността – например електрическите велосипеди. Ето защо ние наистина оформяме бъдещето на мобилността.

    Какви бяха първите служители?
    Инженерният център стартира с около 100 души през 2019. Най-доброто ни бе инженерният екип с голям опит, но разполагахме и с експертен мениджмънт, така че компанията ни работеше на пълни обороти още от първия ден. Някои от хората вече бяха работили заедно в други компании и се познаваха. Така че още от самото начало съществуваше не само експертиза, но и прекрасна култура на колаборация.

    Какво представлява компанията днес?
    Днес имаме над 450 служители. Продължаваме да се разрастваме. Първият ни офис се намира в Лабораторния комплекс на София Тех Парк, а неотдавна открихме втори офис в новопостроената Synergy Tower също в София Тех Парк. Персоналът ни расте, офис пространството също се увеличава, но и продуктовото ни портфолио се разширява все повече.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Роберт Бош в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира Visteon в България?

    Как стартира Acronis в България?

    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 20 часа
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока
    преди 20 часа
    Това ще е най-значимата сделка на жилищния пазар у нас за годината
    Рекордна цена беше платена за жилищен имот у нас, а сделката беше реализирана с бранда Christie’s International Real Estate в България
    преди 21 часа
    Google заведе дело срещу американското Бюро за финансова защита на потребителите
    Според технологичния гигант става дума за превишаване на правата от страна на агенцията
    преди 23 часа
    Президентът започва консултации с парламентарните групи на 10 декември
    Радев напомни, че на първо място в дневния ред на обществото е внасянето и приемането на държавния бюджет