Екипите в София ще работят по развитието на услугите, използвани от милиони пътници по света – Петър Бънков, директор на Експертния център на компанията в София, пред Economy.bg
Преди дни беше обявена най-новата баварска инвестиция в България. FlixMobility, известна с транспортни услуги чрез марките FlixBus и FlixTrain, съобщи, че инвестира в експертен център в София. Според българската Служба по търговско-икономически въпроси в гр. Мюнхен инвестицията е в размер на над 3 млн. евро. България е победила 6 други конкурентни европейски локации като инвестиционна дестинация за новия хъб.
Компанията планира до 2023 в София да бъдат открити над 200 работни места в сферата на ИТ и дигитализацията, маркетинга, счетоводството, електронната търговия и др.
За да разберем повече за плановете на компанията у нас, разговаряхме с Петър Банков, директор на Експертния център на FlixMobility в София.
Г-н Бънков, как се стигна до решението FlixMobility да открие Експертен център в София?
Във Flix от самото начало работим много гъвкаво и търсим нови подходи към набирането на персонал. Това ни позволява да привлечем по-голям брой таланти и да намерим правилните хора за съответните позиции, които да добавят стойност към компанията и да ни помогнат да постигнем амбициозните си цели. Избрахме София, защото виждаме огромен потенциал в България. Смятаме, че тук има много таланти в разнообразни области като ИТ, маркетинг, финанси и човешки ресурси. Също така градът отговаря чудесно на нашите нужди и култура. Развълнуван съм, че с локален екип от амбициозни и талантливи хора ще можем да допринесем за развитието на устойчивата и достъпна мобилност на световно ниво.
Какво наложи разширяването с нов експертен хъб в Европа? Защо компанията реши да инвестира в хъб в България в пандемията, когато повечето фирми съкращават или свиват операции?
Разглеждайки промените, предизвикани от пандемията COVID-19, ние виждаме необходимостта да гарантираме на хората, с които работим подходяща среда и да покажем от самото начало, че разполагаме с правилната организация на работа, за да се завърнем по-силни и да подхраним разширяването ни на глобално ниво в дългосрочен план. Flix разполага с международен екип от над 3000 служители в Мюнхен, Берлин и международни офиси в Европа и САЩ. Експертните ни центрове са на места, където има много разностранни и специфични таланти. Съществуват и два други хъба в Германия (Нюрнберг) и Украйна (Харков). За нас работата в разнообразни екипи с политика за дистанционна работа е ефективна и допълва нашата гъвкава култура.
Сред кои други страни беше избрана България? Кои фактори натежаха за българската столица?
Разгледахме обстойно пазара и условията в Европа и решихме да отворим нов хъб именно в България. Със стратегическото си местоположение в Югоизточна Европа България има особено интересен набор от маркетингови таланти, конкурентно ниво на труд и оперативни разходи и таланти, които отлично отговарят на нашите нужди. Друго предимство е широкото покритие на интернет и скоростта на връзката – ИТ инфраструктурата е наистина добра и непрекъснато се подобрява.
Кога очаквате да заработи центърът в София?
Центърът в София е отворен и сме в начален етап на набиране на персонал. Намира се в едно от най-новите коуъркинг пространства в София - This Way, разположен в една от най-атрактивните бизнес зони в града на улица "Иван Абаджиев" 2, и в момента набираме таланти за няколко роли, които бихме искали да запълним възможно най-скоро.
Какъв е размерът на инвестицията?
Това е информация, която, за съжаление, не можем да разкрием.
По какви проекти ще работят българските специалисти? Какъв тип и колко работни места ще бъдат открити?
Софийският експертен център ще отговаря предимно за маркетинговите и техническите дейности, но в него ще бъдат разположени и оперативни функции, екипи по човешки ресурси и счетоводство.
Търсим специалисти в области като маркетинг, счетоводство, човешки ресурси и технологични дейности. Все още работим по плановете си, за да разберем какъв точно е броят на служителите от всеки отдел в този хъб. Дългосрочният план е до 2023 да имаме над 200 служители.
Екипите в София ще имат възможност да работят върху иновациите и развитието на услугите, използвани досега от милиони пътници по света. Компанията вече разработва собствени технически решения за интегриране на услуги като Google Assistant, Amazon Alexa или възможности за плащане като Google Pay и постоянно оптимизира мобилните си приложения и уебсайтове FlixBus и FlixTrain.
Екипите ни често са разположени на няколко места, затова новите служители в София ще се включат както във вече съществуващи глобални проекти, така и в нови локализирани такива.
Какъв модел на работа ще следвате на фона на четвъртата ковид вълна у нас? Как ще въвеждате в работа новите служители при тези предизвикателни условия?
Във FlixMobility наскоро стартирахме новата си политика за дистанционна работа, за да се съобразим не само с променящите се обстоятелства, породени от пандемията, но и с индивидуалните нужди на нашите екипи. Тази политика е приложима в световен мащаб, следователно и в София.
Стремим се да предоставим свобода на нашите екипи да взимат решения за най-добрата комбинация от работа в офис и дистанционна работа, като същевременно осигуряваме привлекателна офис среда, пригодена за сътрудничество.
Още преди пандемията FlixMobility винаги е била дигитално напреднала компания, така че ние отдавна сме създали условия, за да можем да посрещнем служителите си независимо от обстоятелствата. Имаме глобален ден за приветстване на новоприсъединилите се служители, който осигуряваме в хибридна конфигурация, както и обучителна програма за продуктивна работа от вкъщи.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Flix Bulgaria EOOD в JOBS.bg тук