четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2805 прочитания

    Филип Купфер e новият търговски съветник към посолството на Австрия

    От 1 септември той наследява на поста Улрике Щрака
    02 септември 2021, 09:11 a+ a- a

    От 1 септември 2021 новият търговски съветник към посолството на Австрия и ръководител на ADVANTAGE AUSTRIA е Филип Купфер.

    Филип Купфер е роден във Виена, дипломиран юрист, има дългогодишен опит в подкрепа на австрийския бизнес във Виена, Казабланка, Милано, Загреб и Сараево, както и натрупан стаж в различни министерства във Виена.

    Досегашният търговски съветник Улрике Щрака от септември 2021 ще работи в ICS-Internationalisierungscenter Steiermark в Грац и ще мотивира фирмите от провинцията за повече износ.

    С инвестиции в България от повече от 2,6 млрд. евро (според Австрийската национална банка) и създадени повече от 20 000 работни мести, Австрия е сред най–големите чуждестранни инвеститори в страната.

    Сред австрийските фирми са A1, ЕVN, Raiffeisen, OMV, Vienna Insurance Group, Mondi, Billa, Kronospan, Palfinger, Knauf, Uniqa, Wienerberger, AluKönigStahl, Sportalm и Baumit.

    Двустранните търговски отношения между Австрия и България са отлични: от 2014 до 2019 (без да отчитаме намалението, предизвикано от пандемията) австрийската търговия с България отбеляза ръст от 26% (до 813 млн. евро), българският износ на стоки се е увеличил дори с 33%. По отношение на търговията на услуги, българският износ е нараснал с повече от 40% (до 640 млн.), а австрийският износ с 20% (до ок. 310 млн. евро).

    За 2021 статистиката показва, че ефектът на кризата вече е преодолян: българският износ на стоки до месец май е нараснал със значителните 28,2%, а австрийският износ към България с 4,9%.

    По своята същност Advantage Austria в София представлява Стопанска камара на Австрия и съществува повече от 50 в България. Основната задача на офиса е да съдейства за постоянното подобряване и разширяване на бизнес отношенията между Австрия и България. За тази цел се провеждат пазарни проучвания в различни сфери, осъществяват се контакти между австрийски и български фирми, организират се участия в панаири и изложения и се провеждат редица други мероприятия

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 4 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 9 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 10 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 10 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам