четвъртък, 03 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5655 прочитания

    Планираме голям растеж и сериозно увеличаване на екипите в следващите години

    Когато един лидер играе на сигурно и избягва рисковете, той трудно може да развие бизнеса си извън страната си - Ивайло Славов, изпълнителен директор на BULPROS, пред Economy.bg
    14 април 2021, 17:25 a+ a- a

    Преди дни българската софтуерна компания BULPROS обяви, че ще се слее с базираната в Германия ec4u, като става мажоритарна собственост на европейския фонд Silverfleet Capital. Съвместната компания ще има над 1400 служители в 25 офиса в 11 държави. Засега цената на сделката и името на новото дружество остават тайна. То ще бъде обявено при приключването на сделката, което се очаква да се случи в следващите два месеца, след одобрението на регулаторните органи в България, Швейцария и Германия, отбеляза пред Economy.bg Ивайло Славов, изпълнителен директор на BULPROS. Основателите на двете компании ще запазят позициите си като значими акционери и ще продължат да управляват обединената компания.

    Защо BULPROS заложи не на придобиване, а на сливане, трудно ли се реализират подобни сделки по време на пандемия, какво се променя за българската компания оттук нататък, под какво име ще оперира новото дружество, ще бъде ли увеличен екипът у нас, как се създава усепшна компания в България и какво пречи на други български компании да се глобализират – тези и други въпроси коментирахме с Ивайло Славов, изпълнителен директор на BULPROS.

    Ивайло, преди дни обявихте сливането на BULPROS и германската ec4u. Досега стратегията за растeж, която следвахте, беше чрез придобивания. Защо сега заложихте на сливане?
    Избрахме този подход от гледна точка на бизнес модела и скоростта на растеж, който искаме да постигнем. Това е най-доброто решение, до което стигнахме с нашите дългогодишни партньори от ec4u. С тях успяхме да направим общ план и споделяме една обща дългосрочна визия за растеж.

    Как се стигна до сделката и какво предопредели избора именно на ec4u?
    Сделката е резултат на един 3-годишен съвместен път между двете компании. Когато преди 3-4 години ec4u реши да отвори офис в София, BULPROS беше компанията, с която си партнираше. Извървяхме заедно този път, опознахме се и сега беше точният момент за решение и реализиране за тази сделка. И въпреки че партньорството между двете компании датира от 3 години, моите взаимоотношенията с изпълнителния директор на ec4u Давид Лау са с над 20-годишна история. И доверието, което е изградено между нас, заедно с отличното допълване на портфолиото на двете компании са основната причина да се стигне до тази сделка.

    Трудно ли се реализират подобен тип сделки в условия на пандемия? Кои бяха най-големите предизвикателства в това отношение?
    Безспорно пандемията през последната година затруднява реализацията на подобен род сделки. Няма нито една сделка, която да се е ускорила вследствие на ковид. Причината за това е, че инвеститорите се опитват да анализират последствията от кризата за бизнесите, потенциала им за растеж в тази нова среда, в която живеем, както и стабилността на икономиката и условията й за развитие. Затова всичко, което направихме, се случи в разумни срокове и абсолютно в сферата на очакванията за постигане на резултат.
    Да, определено имаше забавяне на процеса, но в нашата сделка то бе минимално.

    Под какво име ще оперира новата компания?
    Името на компанията е все още тайна. То ще бъде обявено в момента на приключването на сделката. Надяваме се това да се случи в рамките на следващите два месеца, след като получим одобрението на регулаторните органи в България, Швейцария и Германия.

    Каква ще бъде Вашата роля в новосъздаденото дружество? Какво очаквате да се промени за Вас като отговорности?
    Отговорностите ще нараснат, компанията става по-голяма и предизвикателствата пред управлението й също. На този етап мога да споделя само, че ние ще участваме активно в управлението на дружеството, тъй като оставаме значими акционери в новата компания.

    Какви ще са предизвикателствата пред BULPROS сега, когато сте част от глобална компания?
    Ние и досега сме функционирали като глобална компания, така че предизвикателствата от тази гледна точка няма да бъдат по-големи от тези, които сме имали досега. Работим отдавна в мултикултурна среда. Разликата е, че досега сме работили в 8 страни, сега ще станат 11. Но и до момента успешно сме интегрирали всички културни различия под голямата шапка на общата ни корпоративна култура.

    Как ще бъдат разпределени задачите между двете компании?
    Няма да има две компании, реално ние се сливаме в една голяма компания с общи цели и задачи.

    Какво ще означава сделката за екипа Ви? Ще увеличите ли сулжителите си у нас? Колко са те в момента?
    Основният смисъл от тази сделка е търсенето на растеж. Нашите планове са за голям растеж в следващите няколко години, така че да можем да изпълним очакванията както по отношение на развитието на бизнеса ни, така и на услугите, които предлагаме. Това, разбира се, ще бъде свързано със сериозно увеличаване на екипите.
    BULPROS оперира в глобален мащаб с над 1000 служители, като сумарно в двете компании в момента работят близо 1400 души.

    Как BULPROS преминава през кризата? Как се адаптирахте към ситуацията?
    Ако трябва да използвам само една дума, най-точното определение за компанията е, че остана стабилна. Нещо повече, дори постигнахме ръст на приходите през миналата година в сравнение с резултатите ни през 2019. В условията на криза най-важното за една компания е как се развиват отношенията й с нейните дългосрочни и най-важни клиенти. Нашите отношения се развиха отлично. Широкото ни портфолио от услуги и фактът, че нямахме големи клиенти от най-засегнатите сектори, са в основата на добрите ни резултати.

    Какъв модел на работа ще следвате в бъдеще – от офиса, от вкъщи, хибриден?
    Със старта на кризата ние много бързо успяхме да реорганизираме процеса си на работа, за да могат служителите ни да работят от вкъщи. Всичките ни системи и инфраструктура показаха, че сме отлично подготвени за тази промяна.
    В момента по-скоро ползваме хибриден модел на работа, като това най-вече зависи от конкретния клиент и от конкретните проекти. По всяка вероятност този модел на работа ще се запази и за в бъдеще.

    Двигател или спирачка за иновациите е Covid-19 пандемията?
    Ковид кризата определено е спирачка за иновациите, изключение са само областите, които са свързани с превенцията от пандемията. Като цяло много от инвестициите бяха забавени, други се преразгледаха. Много от компаниите се фокусираха върху основните си продукти и услуги, с които да гарантират стабилността на бизнеса си.

    Върху какви иновации ще работи новосъздаденото дружество?
    В BULPROS имаме нова генерация от продукти в областта на кибер сигурността и също така във всички видове общуване, особено отдалеченото. Тези конкретни серии от продукти набират сериозна скорост в момента, примерно нашето решение за хибридни събития. Това ще бъдат и областите, в които ще продължим да създаваме иновации, защото те са двигателят на нашия растеж.

    Как се създава успешна компания в България? Какви уроци научихте по пътя от създаването на BULPROS преди повече от 20 години до днес?
    Успешна компания в България се създава лесно, когато си намерил правилните партньори и сте изградили правилния екип. В момента, в който ние тръгнахме да правим компанията, България наскоро беше влязла в Европейския съюз и това даваше много големи възможности. Разбира се, имаше много препятствия и трудности, но като цяло предприемаческият ни дух и еуфорията да изградим бизнеса ни беше много по-силна от тях. Затова и следвахме нашия план, който се доказа като правилен и успешен.

    Каква е разликата според Вас между успяващите и неуспяващите компании? От лидера ли зависи в коя категория ще бъде организацията?
    Лидерският екип е в основата на задържането и привличането на правилните хора, налагането на стандартите за общуването между тях и въобще цялостната корпоративна култура. Една компания, за да е успешна, трябва да има отлична симбиоза между идеи, планове, ресурси и хора. Затова и успехът й зависи от целия екип и нейната култура, а не само от лидера й.

    Какво спъва други български компании да се глобализират?
    Това, което пречи на хората, които оглавяват компаниите, да излязат от комфортната си зона, са няколко фактора. Първият е начинът на контролиране на нещата. Когато човек иска да контролира всичко, в общи линии той трудно може да скалира и развие бизнеса си. Вторият фактор е свързан с поемането на рискове. Когато един лидер играе само на сигурно и трудно поема рискове, той трудно може да развие бизнеса си извън пределите на страната си. И третият е доверието и подбора на правилния екип. Ако това липсва, няма как да се очаква една компания да се превърне в глобален играч.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 55 минути
    Над 8 млрд. евро годишно достига търговията ни с Румъния
    Страната е вторият по големина търговско-икономически партньор на България
    преди 1 час
    OpenAI набра $6,6 млрд.
    Компанията се оценява на $157 млрд., като за 9 месеца пазарната оценка се е увличила с над $70 млрд.
    преди 1 час
    SOpharmacy откри първата си аптека в Сърбия
    Веригата аптеки планира експанзия на национални ниво в западната ни съседка
    преди 3 часа
    Над 3,5 млрд. евро са гръцките инвестиции у нас
    Гърция е 4-та сред външнотърговските партньори на България
    преди 4 часа
    Инфлацията в еврозоната пада под 2% през септември
    Това показват предварителните оценки на Евростат
    преди 4 часа
    Предстои да се отворят процедури за 350 млн. лв. за модернизация на предприятията
    За последните 3 години са сертифицирани 3 проекта за около 45 млн. лв. инвестиции и нови 150 работни места в сектор мебелна индустрия