четвъртък, 16 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3483 прочитания

    Предвижда се бум на мобилната реклама

    953 милиона потребители ползват смартфони, а над 6 милиарда притежават мобилен телефон
    31 май 2012, 16:02 a+ a- a

    Водещият анализатор от Kleiner Perkins Caufield & Byers Мери Мийкър подчерта потенциала за развитие на мобилната реклама в последния си доклад за тенденциите в Интернет, представен по време на конференцията AllThingsD D10. Докладът също показва, че основно развиващите се държави ще движат растежа на интернет пазара, като само в Китай интернет потребителите са се увеличили с 215 милиона между 2008 и 2011 година, съобщава New York Times.

    Ръстът при мобилните комуникации е впечатляващ (953 милиона потребители на смартфони и 6.1 милиарда потребители на мобилни телефони), което очертава добри перспективи за монетизиране на мобилната реклама, но процесът може да отнеме известно време, смята Мийкър.

    Проучване на InMobi, най-голямата независима мрежа за мобилна реклама в света, цитирано от Reuters, показва, че мобилните устройства изпреварват телевизията по отношение на потребление на медийно съдържание – 25% срещу 22%. В същото време обаче, само около 2% от световните бюджети за реклама, които достигат близо половин трилион долара годишно, се отделят за мобилна реклама. За сравнение телевизиите привличат около 40%. 

    Рекламните агенции и мобилните оператори се надяват, че бързата пенетрация на смартфони и таблети сред потребителите ще създаде нови възможности за мобилната реклама, коментират от Reuters. По-големите екрани, по-бързият интернет и по-мощните процесори са предпоставка за увеличено потребление на този вид реклама. 

    Големите медии също залагат на потенциала на мобилната реклама за увеличаване на приходите си. Google е удвоил приходите си от мобилна реклама за една година, достигайки $2.5 милиарда, съобщава Reuters. Facebook пък тепърва ще развива този канал, залагайки на т.нар. „спонсорирани статии” от компаниите, които ще се появяват в основния потребителски фийд с новини, коментира Forbes. Facebook се ползва през мобилни устройства от над 78 милиона уникални потребители според comScore (март 2012). Ако компанията успее да привлече 25% дял от мобилната реклама до 2016 година (eMarketer изчислява обема на пазара в САЩ на $2.61 милиарда до края на 2012 и $10.8 милиарда до 2016), то Facebook би прибавил близо $2.7 милиарда към приходите си, изчислява Forbes.

     
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 минути
    OpenAI с план за развитие на изкуствения интелект
    Според стартъпа САЩ се нуждае от външни инвестиции
    преди 17 часа
    преди 18 часа
    преди 18 часа
    Президентът връчи първия мандат на Росен Желязков
    Кандидатът за премиер представи структура и състав на проектокабинет
    преди 21 часа
    Инфлацията през декември е 0,4%
    Според данните на НСИ годишната инфлация е 2,2%