вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9476 прочитания

    „Алкомет“: Ще произвеждаме части за немски автомобилен гигант

    Инвестицията е за над 13.5 млн. евро, като ще открием 50 нови работни места в Шумен – Фикрет Индже, председател на Надзорния съвет на „Алкомет“, пред Economy.bg
    17 юни 2020, 16:41 a+ a- a

    Шуменският производител на алуминиеви изделия „Алкомет“ планира нова инвестиция, сподели пред Economy.bg Фикрет Индже, председател на Надзорния съвет на компанията. Тя ще е в размер на над 13.5 млн. евро. Става дума за производство на детайли за ходовата част на автомобила и за акумулатори на електромобили за немски автомобилен гигант. Чрез новия проект ще бъдат открити 50 работни места в Шумен.
    През 2019 дружеството приключи проект за над 60 млн. лв. и откри нови 100 работни места. В момента в „Алкомет“ работят 1100 души. Въпреки кризата, породена от епидемията от коронавирус, компанията не е съкращавала служители. Не се е наложило и намаляване на заплатите.


    „Алкомет“ е основана през 1981 и един от водещите производител на алуминиеви продукти на Балканите. Компанията се нарежда сред 20-те най-големи износители у нас. Приблизително 90% от продукцията се изнася за Европа и САЩ, като най-големият пазар е Германия.

    Как коронавирус кризата се отрази на  „Алкомет“, планират ли се нови инвестиции и в какъв размер – Economy.bg разговаря с Фикрет Индже, председател на Надзорния съвет на компанията.

    Фикрет Индже е роден в гр. Амася, Турция. Дипломира се като инженер - металург в Техническия университет в Истанбул. Работи в частния бизнес до идването му в България през 1990. През 1999 чрез фирма „Фаф метал”, заедно с Индустриален холдинг „България” и след приватизационна сделка, Фикрет Индже придобива мажоритарен дял от „Алумина”, сега „Алкомет". От 2004 до 2006 управлява дружеството като прокурист, а от 2006 до средата на 2007 – като генерален директор. От 2007 досега е председател на Надзорния съвет на „Алкомет”. Той е и основател и председател на УС на Българско-турската търговско-индустриална камара.

    Г-н Индже, как коронавирус кризата се отрази на „Алкомет“? Имате ли отменени или замразени проекти?
    Когато започна кризата, ние, заедно с екип от Германия, извършвахме подготовка за пускане в експлоатация на ново поколение студено валцов стан SMS, който е най-голямата инвестиция на „Алкомет“ досега. За съжаление, дейностите по пуска спряха, защото заради пандемията всички специалисти трябваше да се върнат в страните си. Така „Алкомет“ не успя да въведе в експлоатация тази толкова важна своя инвестиция. Сега вече очакваме идването на специалистите и ще продължим работата си оттам докъдето бяхме стигнали. Но резултатът е три месеца, които „Алкомет“ изгуби.
    През този период не сме спирали текущите си инвестиции, но за някои планирани такива взехме решение за изчакване. Окончателното ни решение ще бъде продиктувано от пазарната обстановка след кризата.

    Колко служители имате в компанията?
    Към днешна дата в „Алкомет“ работят 1100 души.

    Наложи ли се да съкратите някои от тях в резултат на кризата, или да намалите заплати?
    Със задоволство бих искал да отбележа, че през този период не се наложи да предприемем мерки като съкращаване или намаляване на трудови възнаграждения на наши работници и служители, които аз приемам като част от семейството си.

    Кои са най-големите ви пазари?
    Приблизително 90% от продукцията ни се изнася за Европа и САЩ, като най-големият ни пазар е Германия.

    Планирате ли нови инвестиции? В какъв размер?
    Ние от „Алкомет“ се радваме, че сме инвестирали в България. Имаме и нови инвестиционни планове. Става дума за производство на детайли за ходовата част на автомобила и за акумулатори на електромобили за немски автомобилен гигант. Чрез новия проект ще бъдат открити 50 работни места в Шумен. Ето защо и кандидатстваме пред Българската агенция за инвестиции за издаване на сертификат за инвестиция клас А. Размерът на инвестицията възлиза на 13 540 000 евро. С реализацията на този проект дружеството ще може да произвежда и изнася продукция с по-висока стойност. Целта, която сме си поставили, е обемът на продажбите на компанията през следващите пет години да достигне 500 млн. евро.


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 8 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 9 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 10 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 13 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ