неделя, 03 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7482 прочитания

    Ивайло Найденов, „Монделийз“: Пазарът на шоколад в България тепърва ще расте

    За консумацията на шоколад, тенденциите на пазара и плановете на компанията – Ивайло Найденов, генерален мениджър на „Монделийз Интернешънъл“ за България, Румъния и Източна Адриатика
    08 октомври 2019, 17:10 a+ a- a

    Тази година „Монделийз Интернешънъл“ чества 25-тата годишнина от придобиването на шоколадовата фабрика в Своге. „Монделийз България“ е създадена при закупуването на шоколадовия завод в Своге през 1994  (тогава „Крафт Якобс Сушард“), където освен глобални брандове, се произвеждат и местните търговски марки – „Морени“, „Своге“, „Сезони“. Заетите в производството и администрацията на компанията в страната са над 850 души.  

    Обича ли шоколад българинът, как се развива пазарът на шоколад в България, какви са тенденциите и какво се търси? Попитахме това Ивайло Найденов, генерален мениджър на „Монделийз Интернешънъл“ за България, Румъния и Източна Адриатика. Вижте какво сподели той и за плановете на компанията за българския пазар.

    За пазара на шоколад в България

    Г-н Найденов, как се развива пазарът на шоколад в България? 
    „Монделийз Интернешънъл“ е пазарен лидер на пазара на шоколад в много от сегментите. Бих казал, че българинът обича да похапва шоколад и консумацията непрекъснато расте. Но в България тя все още е много далеч от консумацията на глава от населението в Централна Европа. Има страни в Западна Европа, в които е 3 до 4 пъти по-голяма, отколкото в България. Така че това е пазар, който тепърва ще расте и ще се развива. И „Монделийз“ като пазарен лидер  в страната има задължението и ангажимента да дава нови предложения на хората. Не само по отношение на нови рецепти, но и по отношение на нови формати и нови възможности за похапване на шоколад.

    Има ли промяна в предпочитанията на потребителите? Какви са тенденциите и какво се търси най-много?
    Има два глобални тренда и България не е изключение от тях. Единият е търсенето на шоколадови изделия с по-високо съдържание на какао. Това е все още доста малък като стойност сегмент, но в проценти расте доста сериозно. Другият тренд е свързан с интереса към т.нар. Health&Wellness, т.е. търсенето на шоколадови изделия с намалено съдържание на захар, без изкуствени подсладители и без палмово масло. Трябва да признаем, че на пазара в България има много продукти, позиционирани във високия ценови сегмент с голямо съдържание на палмово масло. А това е нещо, към което хората станаха изключително внимателни през последните години. 

    За фабриката в Своге и плановете за инвестиции

    Какво произвежда фабриката в Своге и какви са плановете за развитието ѝ?
    Фабриката в Своге произвежда шоколадови таблети, шоколадови бонбони и вафли. От тази година в шоколадовата фабрика работи нова линия за производство на бонбони, която може да произвежда до 6 600 бонбона в минута. Това я прави най-бързата в света. Плановете на компанията са да продължим с инвестициите. За следващата година има план за доста сериозни инвестиции от порядъка на няколко милиона за разширяване на производството на шоколадова маса. Това е първият етап от производството на шоколад и се случва във фабриката в Своге. В момента има три отдела за производство на шоколадова маса и предстоят значителни инвестиции в тяхното осъвременяване през следващата година, за да отговорим на нарасналото търсене на шоколад.

    А плановете за развитие на „Монделийз Интернешънъл“ на българския пазар?
    Преди около година и половина компанията навлезе в сегмента „Дъвки и бонбони“. Това доведе до увеличаване на екипа в България с около 50%. Нашето желание и намерение е да продължим да инвестираме в тази категория и да продължим да я развиваме дългосрочно в следващите 10-15 години.

    За хората, които ще търси компанията

    Какви хора са добре дошли в екипа на „Монделийз Интернешънъл“?
    Важно е да са мотивирани и да имат желание да се развиват. Търсим хора, които не си поставят бариери, които нямат проблем да работят известно време в един отдел, след това да преминат в друг, както и да работят в различни страни. За нас е много по-важно хората да са гъвкави и да са готови да се предизвикват, отколкото да имат съответните функционални знания. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    01 ноември 2024, 15:52
    Стоянова: С Терминал 3 летище София ще се превърне в ключов регионален хъб
    Към момента аеропортът обслужва полети до 46 държави
    01 ноември 2024, 13:14
    dormakaba стартира Център за споделени услуги в София
    Проектът, за който компанията получи сертификат за инвестиция клас А, ще създаде 248 нови работни места
    01 ноември 2024, 10:08
    ОББ: Изтича валидността на IBAN номерата, съдържащи RZBB
    Промяната не се отразява по никакъв начин на сметките на клиентите като наличности, условия и достъпност
    01 ноември 2024, 09:49
    Спад на основния лихвен процент у нас
    От 1 ноември лихвата е 3.22%
    31 октомври 2024, 14:31
    Петте най-големи индийски ИТ компании вече имат офиси в България
    Едни от най-важните сфери за сътрудничество са ИТ секторът и секторът в областта на услугите
    31 октомври 2024, 09:18
    Групата Schwarz стартира иновативна програма в партньорство с три университета във Варна
    Пет отбора ще се борят за награда от 10 хил. лева и финансиране от 30 хил. евро в първия випуск на GEN I: ИНОВАЦИЯ ГЕНЕРАЦИЯ