петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10268 прочитания

    Bosch: Водим разговори за разширяване на бизнеса ни в България

    София, Варна, Пловдив и Русе са локациите, които компанията разглежда у нас, сподели Михай Болдижар, генерален директор на "Роберт Бош" за България и Румъния, пред Economy.bg
    08 юни 2018, 14:45 a+ a- a

    Bosch отбеляза 25 години в България с рекордни резултати. Компанията достигна оборот от над 170 млн. лева (87 млн. евро) през 2017, което е ръст от над 83%. Служителите й у нас наброяват вече 190 души, като 140 от тях работят в IoT компанията Bosch Software Innovations. Именно тук се планира сериозен растеж, като за своя нов офис в София дружеството набира активно персонал. Търсят се най-вече специалисти по разработване на софтуер и такива с познания по управление на проекти. Bosch разглежда четири възможни локации за разрастване на този бизнес у нас. София, Варна, Пловдив и Русе са сред обсъжданите градове.
    Пред Economy.bg Михай Болдижар, генерален директор на "Роберт Бош" за България и Румъния, не изключи и възможността компанията да открие производство на автомобилни части в България.

    Повече за плановете на Bosch у нас вижте какво сподели Михай Болдижар пред екипа ни.

    Какви са плановете на Bosch за разширяване на бизнеса у нас?

    Г-н Болдижар, Bosch празнува 25 години на пазара в България. Каква е равносметката за този период?
    Щастливи сме, че имаме 25-годишна история тук. Тази година постигнахме рекорден оборот в размер на 87 млн. евро. Присъстваме като три дружества – Роберт Бош България, Домакински уреди България и Bosch Software Innovations. Придобихме компанията ProSyst Solutions преди няколко години и сега се разрастваме. Броят на служителите ни достигна 190 и продължаваме да растем. Вярваме, че българският пазар и икономика ще подкрепят по-нататъшния ни растеж.

    Какъв е планът ви за разширяване на екипа тук?
    Искаме да увеличим екипа най-вече на дружеството ни Bosch Software Innovations. Имаме нужда от млади, талантливи инженери. Работим по изключителни продукти и проекти. Очакваме да привлечем най-добрите таланти в София, защото инженерната дивизия в България е част от един подбран клуб заедно със страни като Сингапур, Китай, Германия и Япония.

    Можете ли да споделите конкретна цифра за разширяването, което планирате?
    Не мога да ви дам такава. Зависи от това какви проекти ще спечелим и от наличието на пазара на опитни специалисти – млади инженери и софтуерни разработчици. Уверени сме, че ако установим такова звено тук и ако спечелим такъв тип проекти, младите българи, които учат или работят в чужбина, ще съзрат възможности да се върнат тук, за да се развият в голяма компания в родината си.

    Кои са възможните локации за разширяване на бизнеса на Bosch у нас?

    Кои локации в България обмисляте за разширяване на ИТ операциите си?
    Зависи много от човешкия капитал. Ако говорим за ИТ, то тогава ние ще се фокусираме върху София. Ако говорим за BPO операции, то възможни локации биха били Варна или Пловдив. България може да предложи локации извън София, която, разбира се, е голям хъб за квалифицирани специалисти, но има и други градове с потенциал, напр. Русе. Така че ние анализираме тези четири града и в зависимост от капитала, продуктите и проектите ни, ще вземем нашето решение.

    Кога смятате, че ще сте готови с решението си?
    Това е труден въпрос. Не мога да отговоря точно. Важно е, че правим оценки, водим разговорим, разширяваме бизнес звената тук.

    Ще открие ли Bosch завод за производство на автомобилни части у нас?

    Какъв е планът ви за развитие на бизнеса в България? Може би откриване на производствено предприятие или ИТ звено?
    В момента подсилваме ИТ звеното. Следим отблизо пазара в България с идеята евентуално да работим и в други сфери.

    За аутомотив сектора ли става дума?
    Аутомотив секторът преминава през трансформация. Разбира се, смятам, че ще има възможности да разширим операциите си и в този регион на Европа, включително в България. Не мога да ви дам детайли в момента.

    Ако България успее да привлече автомобилопроизводител, ще обмислите ли откриване на производство на автомобилни части у нас?
    Един производител на автомобили определено привлича много доставчици, защото те искат да са близо до него. Така че това би могло да накара даден доставчик да открие производство в България.

    Кои са конкурентните предимства на България?
    Инфраструктура, квалифицирана работна ръка, много добра образователна система, вкл. дуалното обучение, много открит и прозрачен, ориентиран към бизнеса подход от срана на властите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 45 минути
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 53 минути
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 1 час
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 1 час
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 3 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research