четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    16438 прочитания

    TELUS International: Ще разкрием до 500 нови работни места тази година в България

    За плановете на TELUS International за разрастване у нас и за тенденциите в аутсорсинга – президентът на компанията Джефри Пюрит, пред Economy.bg
    06 март 2014, 15:41 a+ a- a

    Канадската TELUS International придоби мажоритарен дял в CallPoint New Europe през 2012. През февруари тази година CallPoint New Europe смени името си на TELUS International Europe. В момента в офисите на компанията в София, Пловдив, Букурещ и Крайова (Румъния) работят над 1200 служители.

    Какви са плановете на TELUS International за разрастване у нас, попитахме президента на компанията Джефри Пюрит.

    За значението на ребрандирането и плановете за растеж на TELUS International Europe

    Г-н Пюрит, какво означава ребрандирането на CallPoint в TELUS International Europe за самата компания и за нейните клиенти?
    Ребрандирането е естествено развитие на нашето партньорство. То отговаря на една от нашите стратегически цели – да се представим на пазара като един екип под една марка. Отразява факта, че година и половина след началото на нашите отношения ние се чувстваме по-уверени да споделяме едно и също име. Това е като при брака – в повечето случаи, когато се омъжиш, носиш името на съпруга си. Знак, че сте едно цяло в очите на вашата общност.
    Ребрандирането допринася за развитието на унифицирана идентичност. След година и половина работа заедно служителите на CallPoint по-добре разбират и оценяват какво прави TELUS по-различна организация. И те се радват да са част от семейството на TELUS. А това носи със себе си различни възможности: за кариерно развитие, за повишение, за релокация в друга част на организацията по света. Ребрандирането е от полза и за клиента, защото понякога има объркване в резултат на различните брандове. Защото ако потенциален клиент види реклама или билборд с фокус върху TELUS и реши да повери бизнеса си на нас, като преди това посети офиса в България, вместо да види навсякъде табели с TELUS, той ще види CallPoint и ще се обърка. Ще си каже: „Аз мислех, че имам среща с TELUS, а сега се срещам с CallPoint”. Така че обединението под бранда на TELUS премахва този фактор на ненужно объркване. Ние сме инвестирали много, за да направим TELUS International известно име по света. Имаме обаче още доста работа. В Канада TELUS е сред топ 10 на най-разпознаваемите и любими марки. Не сме на същото ниво в Европа, но работим по въпроса. Ще продължим усилията си да станем разпознаваема марка както по отношение на предпочитан работодател, така и като предпочитан доставчик на услуги.

    При последната ни среща Вие ми казахте, че се надявате след 3-4 години да можете да се похвалите с ръст от поне 400% на CallPoint. Какъв прогрес отчитате половин година по-късно?
    Много съм доволен, че през последните шест месеца отчетохме растеж от над 30%. Ако съпоставя този растеж с четиригодишния ни план, за който говорихме, смятам, че се движим в правилна посока. Считам, че 30% е много стабилен темп на растеж. Що се отнася до бъдещото развитие на бизнеса и на продажбите, все още съм убеден, че прогнозата ми за растеж, която обсъдихме последният път, ще се изпълни.

    Колко нови работни места ще разкрие компанията у нас, какви специалисти ще се търсят и има ли проблеми с намирането им?

    Преди половин година казахте, че планирате четирикратно увеличение на инвестицията в CallPoint. Как върви реализацията на този план?
    Отново отчитаме добър напредък. За тази година очакваме инвестицията да е около 20 млн. евро. Тук съм, за да открия новия ни офис в Bulgaria Mall. Ще разкрием поне 500 нови работни места през тази година. Освен в нови работни места, ще инвестираме значително и в технологии, за да гарантираме, че предлагаме възможно най-добрите решения на клиентите си.

    От служители с какви умения и квалификации ще имате нужда?
    За нас по-важно е не „какво”, а „как”. Нашият фокус е да намерим служители, които разбират „как” правят това, което правят за клиентите. Това е най-важното. Да разбираш предизвикателствата пред клиента, да почувстваш нуждата, способността и възможността да решиш тези предизвикателства, притеснения и проблеми. Иначе основно услугите, които предоставяме, са обслужване на клиента, help desk, техническа поддръжка и поддръжка при продажбите.

    Срещате ли трудности с намирането на подходящи кадри?
    Досега сме имали ограничени трудности. Не бих казал, че е много лесно. Оперираме в комплексна и изпълнена с предизвикателства индустрия. Но средата в София, от която можем да набираме таланти, засега се оказва много добра. Нямаме трудности да осъществим плановете си за растеж.

    Плановете за разрастване включват ли и разширяване на услугите, които TELUS International Europe ще предлага?
    Това, което наблюдаваме тук, а и не само, е придвижване към ИТ аутсорсинг (ITO). Отчита се и нарастване на възможностите за back office услуги. Така че освен традиционното клиентско обслужване и техническа поддръжка, ние имаме солиден опит и на пазара на аутсорсинг на бизнес процеси (BPO) и знания (KPO). Тук виждаме и потенциал за растеж на бизнеса ни. Така че ние търсим служители, които имат нужните компетенции за предоставяне на услуги в тези области.

    За настоящите тенденции в аутсорсинга

    Кои са актуалните тенденции в аутсорсинг индустрията?
    Все повече се налага тенденцията на единно звено за контакт (Single Point of Contact - SPC). Клиентът търси доставчик на услуги, който може да отговори на всичките му изисквания. Единното звено за контакт предлага не само възможност за синергии и икономии от мащаба, но и допринася за изграждане на доверие при сътрудничеството. Ако сложите всички яйца в една кошница, по-вероятно е да можете да мислите стратегически и да правите дългосрочни планове. Така че да си в позицията на единно звено на контакт, което предоставя различен тип решения на клиентите си, е една от тенденциите, които наблюдаваме навсякъде по света.
    Другата тенденция, която е по-очевидна, е Big Data. Чрез Big Data можем да взимаме по-добри решения. Помага ни да предоставим на клиентите богат набор от данни, което ще им позволи и на тях да започнат да мислят различно как да излязат на пазара, какви продукти и услуги съответстват на клиентите им, как да се пригодят към тяхната екосистема. Макротрендът е, че клиентите са много по-добре осведомени от когато и да било. Много трудно е да поддържаш дългосрочни отношения с клиента. Невъзможно е го излъжеш, като му продадеш нещо различно от това, което той очаква. С Интернет те вече имат достъп до толкова много информация, независимо дали чрез социалните мрежи, блогове, Twitter. Там има клиенти, които държат търговците отговорни дали продуктите и услугите, които предоставят, съвпадат с обещаното в рекламите. И ако искаш да си успешен в покриването на високите очаквания на клиентите, достъпът до данни е от критично значение.
    Широко разпространена е и тенденцията на решения, базирани на ценности (values based decision making). Това означава да мислиш дългосрочно, а не краткосрочно, да мислиш повече за пътуването и по-малко за крайната му цел. Клиентите искат да купуват от, а компаниите искат да си партнират с други организации, които споделят ценностите им, които съзнават значението на това, да правиш нещата различно и по положителен начин, вместо просто да експлоатираш възможностите, защото това би могло да ти донесе печалба в близко бъдеще.
    За мен успех за доставчик на услуги днес е клиентът да започне да те препоръчва на свои познати. Вместо да се опитваш да постигнеш печалба на всяка цена от една транзакция, което според мен е остаряла идеология, днес успех е, ако клиентът се върне и препоръча услугата или продукта ти на своето семейство и приятели.

    За мобилните и „облачните” технологии и влиянието им върху аутсорсинга

    Как мобилните и „облачните” технологии се отразяват на аутсорсинг индустрията? Как вие в TELUS се адаптирате към тези тенденции?
    За някой на моята възраст това е смешно. Защото преди 20 години ASP се считаше, че ще е следващото голямо нещо. Това е услуга, която ти позволява да си „наемеш” достъп до приложение чрез Интернет. Така не ти се налага да инвестираш в инфраструктура, която поддържа тези приложения. Но тогава изчислителната мощ на компютрите и технологията не беше достатъчно добре развита, за да се счита за благонадеждна. Така че днес според мен „облакът” е просто повторение на ASP преди 20 години. Но е трайна тенденция. И накъдето и да погледнеш по света, всеки има някаква „облачна” стратегия. Малки и големи компании осъзнават възможностите, които „облачно” базираните системи за доставка предоставят. Те са много по-ефективни от гледна точка на разходите. Разбира се, „облакът” повдига и въпроси относно защитата на личните данни и сигурността, но повечето от тези предизвикателства считам, че ще бъдат решени.
    Мобилните технологии също са навсякъде. Смешно е, защото като студент през 1987 започнах почасова работа като продавач на мобилни телефони в Канада. Но мобилните телефони през 1987 всъщност хич не бяха мобилни. Бяха огромни устройства. И само много богатите можеха да си позволят използването им. През първите пет години очакванията бяха, че максимумът на пенетрация ще е под 40%. Днес вече не е въпрос на статус да притежаваш мобилен телефон. Всеки има нужда от него. Ако се погледнат данните, пенетрацията на места достига над 100%, което означава, че хората имат по повече от едно устройство. Това показва какви импликации има тази тенденция върху качеството на живот. Мобилността означава свободата да правиш каквото, когато и както поискаш. И смятам, че всеки разбира, независимо какъв продукт или услуга предлага, че потребителите искат да имат достъп до продуктите или услугите си навсякъде. Така че всички ние трябва да преосмислим мобилната си стратегия. Когато се преместих в Канада като малко момче, си спомням, че веднага станах фен на филма „Стар трек”. Един от героите натискаше едно бутонче и казваше „Телепортирай ме”. И аз все още вярвам, макар не така наивно като малко момче, но смятам, че един ден комуникацията и мобилността ще достигнат такъв етап на развитие, когато ще можем да правим и това. Надявам се да съм жив и да мога да го видя.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 31 минути
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 2 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 3 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 5 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 6 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка