петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8435 прочитания

    Амитаб Вардан: Инвестирахме 1,5 млн. евро в „Сине Гранд”

    За плановете на индийската компания и дизайна на киното вижте какво сподели пред Economy.bg нейният генерален директор
    09 януари 2014, 15:55 a+ a- a

    Компанията „Сине Гранд” е създадена през юни 2010 в Индия и притежава три бранда - „Сине Гранд”, „Гранд Синемас” и „Май Синемас”. Срещнахме се с нейния генерален директор Амитаб Вардан по повод на откриването на киносалон в „Сити център София”, за да ни разкаже повече за плановете на компанията за разрастване. Ето какво ни сподели той:

    Г-н Вардан, разкажете ни повече за компанията, колко обекта притежавате в България?
    Компанията ни бе основана в Индия, но понастоящем седалището ни е в Амстердам. Компанията в България е дъщерно дружество на фирмата ни в Холандия. Това е първото кино, което отваряме в България. Следващият ни обект ще бъде в Бургас.

    Защо избрахте да инвестирате в България?
    Ние присъстваме и в Румъния, Китай, Близкия изток. Планираме да навлезем на американския пазар също. Полагаме усилия да се разраснем.

    Планирахте да отворите това кино още юни месец, какво Ви забави?
    Винаги има разлика между плановете на хартия и това, което на практика се реализира. Отварянето на такъв обект отнема време. Сигурен съм, че времето, което отделихме на дизайна, си струва.

    Колко инвестирахте в тук?
    Инвестирахме 1.5 млн. евро в Cine Grand.

    По ваши изчисления след какъв период от време очаквате инвестицията ви да се е изплатила напълно и да сте на печалба от този проект?
    Очакваме това да се случи в рамките на 5 години. Като всяка добра инвестиция и тази би трябвало да се изплати в рамките на 5-6 години.

    От какво планирате да печелите най-много?
    Печалбата идва на по-късен етап. Продуктът трябва да бъде добър. Печалбата е резултат от всичко останало. Не може да се каже, че просто защото искаш да си печеливш си направил такъв бизнес план. Мисля, че повече хора трябва да дойдат. Когато им хареса, ще идват по-често. И като всяка компания, чийто продукт се харесва на потребителите, ще бъдем на печалба. Не мисля, че го правим заради печалбата. Мисля, че всички тези процеси ще доведат до печалба. Хората трябва да заобичат киното.

    Колко хора работят в киното към момента?
    Между 35 и 40 души.

    Какво е отношението ви към конкуренцията и чувствате ли се достатъчно конкурентоспособни за нашия пазар?

    Какво е отношението ви към конкуренцията и чувствате ли се достатъчно конкурентоспособни за нашия пазар?
    Предпочитам да не обсъждам конкурентите ни. Те са чудесни компании, от които има какво да се научи. По-скоро бих споделил повече за нашия дизайн. Отне ни доста време да проектираме това кино, а впоследствие се заехме и с реализацията на своя проект. Уникалното при нас е, че на всичките ни екрани има възможност за 3D прожекции. Използваме облачни технологии, което ни позволява да сме много адаптивни.

    Другите киносалони, собственост на компанията, с подобен дизайн ли са?
    Не дизайнът е нещо, което променяме. Всяко кино има свой собствен дизайн, различна концепция, различна атмосфера и различна клиентела. Нямаме два киносалона, които да изглеждат еднакво. Това превръща киното в атракция.

    Във всичките си обекти ли имате луксозна зала?
    В България тази е първата. В други държави също имаме този тип помещения – в Индия, Китай, Близкия изток, Румъния. Но при всички положения всяка нова зала е по-добра от предишните. Искаме да превърнем киното в място, на което идвате с приятелите си, семейството си. Място, където може да направите представяне на продукт. Това е бутикова зала. Много неща могат да се правят тук.

    Как ще се отрази стремежът към лукс върху цената на услугата?

    Как се отразява този лукс на цените, които предлагате?
    Ще се опитаме да поддържаме цените ниски. За обикновените прожекции цените ще бъдат между 4 и 9 лв. в зависимост от часа, в зависимост от филма. Що се отнася до луксозната ни зала – максимум 13 лв. Може би цената ще е между 8 и 12-13 лв. Всичко зависи от филма, от клиентелата. За  децата, за възрастните, цените трябва  да са по-достъпни. Ако цените не са достъпни, хората няма да дойдат. Трябва да се върнем години назад, когато хората ходеха на кино.

    Какви филми ще се прожектират в това кино, ще гледаме ли индийски продукции?
    Ако на потребителите им харесва. Това е българска компания. Приоритет ще бъдат българските филми и холивудските продукции, защото хората ги харесват. Едва след това всякакви други филми – японско кино, немско, френско или австрийско кино. Ако потребителите поискат нещо, то определено ще се появи, но няма да налагаме каквито и да е филми.

    Какъв е ефектът от възможността за теглене на филми от интернет върху бизнеса?

    В България тегленето на филми от интернет е популярно, как ще се отрази това на бизнеса ви?
    Мисля, че е въпрос на съзнание. Взимате нещо, което не ви принадлежи. Това не помага на икономиката, не помага на българските кина, не подпомага културното развитие. Колкото повече филми гледаме, толкова повече филми ще се правят. Това означава повече молове, повече работни места. Това има ефект дори върху таксиметровите шофьори, които стоят отвън.

    Според някои, ако човек гледа филм вкъщи, това може да го провокира след това да гледа същия филм на голям екран, как бихте коментирали?
    Ако гледате филм вкъщи, после не отивате да го гледате на кино. Бих казал, че едва 5% от хората постъпват така.

    Планирате ли да инвестирате в създаването на кинопродукции?
    Не, на този етап. Знаем как да управляваме киносалони и искаме да се фокусираме върху това.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 минути
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 25 минути
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 2 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 4 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 4 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март