петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7592 прочитания

    88 000 младежи в София са с подходящи умения за аутсорсинг сектора

    Индустрията и броят на заетите в нея може да нарасне 4 пъти в рамките на 3-4 години, смятат от Българска аутсорсинг асоциация
    04 декември 2013, 10:51 a+ a- a

    Стефан Бумов, председател на БАА

    Половината от всички 341 000 души между 19 и 35 години в София, които имат средно и по-високо образование, владеят поне един език. Преобладаващо (около 70%) това е английски. 75 000 млади хора знаят два чужди езика, а 18 000 - повече от два.  Данните са от изследване, проведено от агенцията за пазарни проучвания Pragmatica, възложено й от Българска аутсорсинг асоциация (БАА).

    Въз основа на данните от проучването, Българска аутсорсинг асоциация счита, че около 88 000 младежи в София са с подходящи умения за работа в аутсорсинг индустрията и броят на заетите в нея може да нарасне 4 пъти в рамките на 3-4 години. В момента в аутсорсинг  индустрията в България са заети около 15 000 души.

    Според данните на изследването около 30 000 са образованите млади хора в София (между 19 и 35), които не работят. Други 57,5% имат работа, но тя не е по специалността, придобита по време на образованието им. 

    „Развитието на аутсорсинг индустрията е приоритетно за икономиката ни и
    сериозна алтернатива за намаляване на младежката безработица не само в София, но и в страната ни като цяло”, коментира Стефан Бумов, председател на БАА.

    От Асоциацията обявиха също, че предстои аналогични проучвания да бъдат
    направени в Пловдив и Велико Търново, за да се допълва информацията относно
    наличието на кадрови потенциал за аутсорсинг индустрията в страната ни.

    Високият процент на младежи, владеещи чужди езици, е един от основните фактори, които правят аутсорсинг индустрията в България изключително привлекателна за чуждестранни инвестиции в сектора. В тази връзка БАА ще предостави на държавата данните от изследването, така че заинтересованите институции да ги използват при маркетирането на страната пред евентуални инвеститори в чужбина.



    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 10 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 11 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 12 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 14 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк