петък, 13 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2566 прочитания

    BPO компаниите в България: Кока-Кола ХБК

    За работата в компанията и възможностите за развитие в сектора разказва Силвия Иванова, мениджър „Хора и култура“ в Кока-Кола Хеленик БСО
    01 ноември 2024, 10:32 a+ a- a

    В рубриката на Economy.bg „BPO компаниите в България“ водещи работодатели от аутсорсинг сектора разказват какви възможности за кариерно развитие предлагат и развенчават някои от големите митове в индустрията. Подходящи ли са аутсорсинг компаниите за първа работа, какви позиции предлагат и какви умения търсят? Това са част от въпросите, на които отговаря Силвия Иванова, мениджър „Хора и култура“ в Кока-Кола Хеленик БСО.

    Име: Кока-Кола Хеленик Бизнес Сървисис Органайзейшън (БСО)
    В България е от: 2011
    Брой служители в България: 600+
    Офиси: Разполагаме с офиси в София, България, и в Солун, Гърция.
    Основна дейност на компанията, клиенти/продукти, услуги, пазари: Ние сме център за бизнес услуги, който подпомага групата Кока-Кола ХБК чрез централизирани дейности в областта на счетоводство и финанси, човешки ресурси и управление на основни бази данни.

    Разкажете ни за Вашата компания – по какви проекти и с какъв тип клиенти работите?
    В Центъра за споделени услуги на Кока-Кола Хеленик (БСО) работят над 600 професионалисти, от 23 националности, говорещи 19 различни езика. Нашите клиенти са всъщност нашите колеги -– от семейството на Кока-Кола ХБК в 29-те държави, в които оперираме. При нас са централизирани дейностите в областта на счетоводство и финанси, човешки ресурси и управление на основни бази данни.

    Паралелно с дейностите и услугите, които извършваме на ежедневна база, основните проекти, по които работим, целят устойчиво подобрение на качеството на услугата и взаимодействието ни с колегите от всички държави. Ролята ни не се свежда до изпълнение на оперативни задачи или запитвания от страна на вътрешните клиенти. Ролята ни е да сме бизнес партньор, който търси и предоставя възможности, оптимизации, анализи, и така генерираме допълнителни ползи за бизнеса.

    Какво можеш да работиш в аутсорсинг компания? Какви видове позиции има във Вашата компания?
    Ролите, в които един професионалист може да се развива при нас, са в няколко основни области: счетоводна дейност, финансово планиране и анализ, планиране на себестойност, управление на основни бази данни, както и човешки ресурси и администриране. Естествено, това са само ключовите категории. Предлагаме и различни крос-функционални възможности за развитие, свързани с бизнес анализи и рипортинг, с управление на проекти за подобрение.

    В по-голямата част от тези области, даден професионалист може да започне професионалното си развитие практически от университетската скамейка и в зависимост от качествата и интересите си, да продължи да задълбочава експертизата си в една конкретна област или да придобива комплексен опит, преминавайки през различни роли в различни сфери.

    Подходящ ли е BPO секторът за първа работа и защо?
    Мисля, че не съществува „неподходящ“ за първа работа сектор. В който и сектор човек да прави първите си професионални крачки, когато са налице желание за учене и подкрепа от страна на организацията, успехите няма да закъснеят. БСО е отличен пример за компания, в която младите специалисти могат не просто да стартират кариерата си и да получат подкрепа в процеса на обучението и развитието си, но и да имат свободата и гъвкавостта да разширяват компетенциите си в различни направления, да заемат различни роли в рамките на един отдел или крос-функционално. Едно от предимствата ни като работодател е огромното разнообразие на процеси и системи, с които младите специалисти могат да се запознаят, съответно да придобият широк набор от ценни практически знания и умения. Взаимодействието с колеги от различни локации (както в Европа, така и извън нея), изучаването на спецификите за съответната дейност, характерни за съответната държава, допълнително обогатява не само професионалния опит, но и житейския.

    Как и за колко време може да израснеш в аутсорсинг компания? Какви са възможностите за развитие във Вашата компания?
    Как можеш да израснеш в БСО? С желание да се учиш, със старание да постигаш стандартите за работа, но и да ги надграждаш чрез личния си пример, с мотивация да се възползваш от подкрепата и ресурсите, които компанията и в частност екипът предоставят. Важна особеност при нас е, че ние вярваме в личната отговорност и проактивност в процеса на професионално израстване. Когато наш колега има ясни амбиции за кариерно развитие, или дори просто интерес в дадена посока, негова/нейна задача е да го заяви и обсъди с прекия си ръководител. Лидерите, разбира се, имат ключовата роля да подкрепят екипите си, да дават насоки какви са кариерните възможности и какво е нужно на един специалист, за да заеме позиция Х, но очакваме и от нашите колеги да се заявят и да са активни в този процес.

    Относно времето, необходимо за израстване, отговорът не е еднозначен. Времето зависи от много фактори, включително комплексност на конкретната дейност, компетентността и темпото на учене на дадения човек. С всяка следваща крачка в развитието предизвикателството нараства, съответно и времето, необходимо тя да се направи. Ако времето, нужно да се премине, например, от ниво младши специалист без опит към експертна позиция, е условно около година, стъпката от старши специалист към ръководител на екип би могла да отнеме два пъти повече време.

    Показателен за нас е фактът, че всички роли на средно и високо управленско ниво в компанията се заемат изцяло от колеги, израствали в компанията, като част от дейностите по планиране на приемствеността. Всяка година, средно 20% от служителите ни получават възможността да заемат по-висока или различна от настоящата си роля, както и да се развиват в друга компания, част от групата Кока-Кола ХБК.

    Какви са условията на работа във Вашата компания?
    Ще излезем извън приемливата дължина за интервю, ако се спра в детайли върху всички елементи от условията на работа и придобивките в компанията. Програмите за физическото и психическото здраве на екипа ни, възможностите за обучение, разнообразието от придобивки, бонусната схема отдавна са стандарт в сектора, както и при нас.

    Това, което вярвам ни отличава, са гъвкавостта, възможността за широк хоризонт в професионалното израстване и изключително подкрепящата среда и кооперативност в екипите.

    Гъвкавостта има множество измерения. Колегите имат свободата за избират, например, колко и в кои дни да работят от офиса, съответно от дома си. Има единствено минимален брой дни месечно, в които работим от офиса, за да поддържаме живия контакт и прякото взаимодействие.

    Това, че сме част от голямата структура на Системата на Кока-Кола, дава допълнителни перспективи пред колегите ни – за израстване в кариерата не само в рамките на БСО, но и в посока други компании от Групата, както и други държави, за обучение, за участие в проекти.

    И не на последно място – атмосферата на работа е изключително позитивна и подкрепяща. Независимо, че работим предимно дистанционно, успяваме да запазим сплотеността в екипите и онова чувство, което те кара да се чувстваш комфортно да задаваш въпроси, да провокираш, да се учиш, да даваш предложения и да си сигурен, че когато имаш нужда от подкрепа, има от кого да я получиш.

    Как се формира заплащането и има ли бонуси?
    Заплащането се формира в зависимост от позицията, компетентността и опита на съответния служител за съответната роля. Бонусите са на годишна база и са обвързани с индивидуалното представяне. Вярвам обаче, че предимствата, които предлагаме, далеч не се изчерпват с нивата на заплащане и социалните придобивки. Обичаме да казваме, че екипът ни е тайната съставка в рецептата за успехите, които постигаме, и това не са просто думи. Фактът, че немалка част от участниците в стажантските ни програми се превръщат и в част от екипа ни, също е поредното доказателство по този въпрос.

    Заблуда ли е, че работата в BPO сектора е свързана само с говорене по телефон? Категорично. BPO секторът обединява компании с различен предмет на дейност и бизнес модел. Всъщност, той е и един от секторите на пазара на труда, в които преобладават младите таланти от поколенията Z и Y. Причината – непрекъснатата му трансформация, както и все по-значимият фокус върху услуги, базирани на последно поколение високотехнологични решения, които непрекъснато подобряват бизнеса и професионалните възможности за развитие чрез дигитални иновации, гарантиращи устойчивост в бъдещето.

    И споменавайки устойчивост, искам да използвам повода и да благодаря на екипа ни за всичко, което постигаме и извън служебните си задължения заедно. Системата на Кока-Кола се стреми да допринася за положителната промяна в обществото, като насърчаваме приобщаването, разнообразието и икономическото развитие. В България, например, подкрепяме личностното и професионалното развитие на младежи чрез програмата ни Youth Empowered. Благодарение на 460 специалисти, повече от 29 000 млади хора са преминали обучения от началото на инициативата през 2017 г. до днес. Екипът ни подкрепя още благотворителни маратони, футболни турнири и различни инициативи, чрез които искаме да предадем добрите примери напред. Миналия месец, например, почистихме над 1500 декара замърсени площи в близост до водни басейни като част от доброволческата ни инициатива „Моят зелен град“. А преди броени дни открихме ново споделено място за срещи на партера на УНСС, което създадохме за всички, които всеки ден прекарват време заедно в любимия им университет. И наистина се радвам, че с колегите влагаме толкова ентусиазъм, отдаденост и енергия в смислени проекти и каузи.

    Кои са най-големите митове за BPO сектора?
    Митовете не са един и два, но като човек от кухнята, гледам на тях най-вече с усмивка. Като например това, че секторът включва единствено или поне основно кол центрове. Или, че BPО е само за големи компании и че води до загуба на работни места. Всъщност, може да се каже, че е точно обратното, тъй като аутсорсингът може да помогне на малките компании да получат достъп до специализирани услуги, които биха били непосилни за тях като вътрешен разход. Освен това, той допринася за повишаването на ефективността и растежа на бизнеса, което често води и до създаване на нови работни позиции.

    Koи са основните предимства да работиш в аутсорсинг компания?
    Предимствата са много. За мен лично основните са динамиката, гъвкавостта, предизвикателствата и разнообразието. За кратко време можеш да научиш изключително много!

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Coca-Cola Hellenic Business Services Organization в Jobs.bg

    Вижте още от рубриката BPO компаниите в България:

    „Жестион – София“

    TELUS International Bulgaria
    РЕГИОКОМ ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО - КЛОН БЪЛГАРИЯ КЧТ
    Аутсорса
    hello.de България
    Pontica Solutions
    Foundever

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 5 часа
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 6 часа
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 7 часа
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 8 часа
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ