петък, 07 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2847 прочитания

    България вече не е евтина ИТ дестинация

    ИТ индустрията трябва да е в основата на новия Бранд България, считат от БАСКОМ
    24 юни 2024, 15:15 a+ a- a

    Новото издание на формата на БАСКОМ Business Tree е на тема „Защо България?“ То ще се проведе на 03 юли от 16.30 ч. в зала The Venue на София Тех Парк. Целта на събитието е да обсъди новите конкурентни предимства на българската ИТ индустрията и да даде заявка тя - като една от най-успешните индустрии на България и притегателен център за кариерно развитие - да бъде в основата на съвременния Бранд България.

    Събитието ще представи данни от специално проучване сред членовете на БАСКОМ по темата. Модератор ще е Марина Шидеров, член на УС на БАСКОМ, а в дискусията ще се включат Крум Хаджигеоргиев, председател на УС на БАСКОМ, Георги Брашнаров, член на Консултативния съвет на БАСКОМ, Илия Кръстев, председател на УС на АИБЕСТ и Доброслав Димитров, председател на УС на БРАИТ.

    „Проучването на практика потвърждава, че високото ниво на образованост и квалификация, иновативното мислене и креативните и ефективни решения са сред най-съществените конкурентни предимства на българската софтуерна индустрия, които се забелязват и признават безусловно от нашите клиенти и партньори. България вече не е евтина ИТ дестинация, а е качествена такава, която предлага сложни специфични технологични решения, адаптирани към конкретните нужди на клиентите“, казва Марина Шидеров, член на УС на БАСКОМ.

    „С данните от своя Барометър от години вече БАСКОМ доказва, че българската софтуерна индустрия е двигател на икономиката - ние растем устойчиво, работим качествено и прозрачно, гръбнак сме на средната класа в България, привличаме в сектора млади, образовани и ангажирани с развитието на средата хора. Ако има нещо, с което България може да се гордее пред света, това е българската ИТ индустрия. Затова смятаме, че тя трябва да е в основата на новия Бранд България. Няма никакво съмнение, че нашите традиции, фолклор, културно-историческо наследство, туризъм и пр. са важна част от Бранд България, но новото, модерно възприятие на страната ни по света трябва да е свързано с притегателната сила на българските технологии“, казва Крум Хаджигеоргиев, председател на БАСКОМ.

    След дискусията в рамките на БАСКОМ тя ще се разшири, като в нея се включат всички влиятелни асоциации в сферата на високите технологии. Целта е те да се обединят около общи послания, с които единно да се презентира в чужбина на всички форуми, изложения, дискусии, семинари и пр. Следващата стъпка е посланията на иновативния бизнес да бъдат представени на съответните държавни институции, да бъдат припознати от тях и да залегнат като основа във формулирането на националния бранд България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Старозагорска област е 9-та по работещи ИКТ фирми в България
    437 ИКТ компании работят в областта, по данни на CBN
    преди 7 часа
    Офис пазарът у нас през 2025: Умерена активност при търсенето и предлагането
    Делът на гъвкавите офис площи в София продължава да нараства, сочи доклад на Cushman&Wakefield Forton
    преди 9 часа
    ЕК дава близо 29 млн. евро за зарядни станции в България и още 4 страни
    Брюксел ще подкрепи общо 39 проекта за транспортна инфраструктура
    преди 9 часа
    Банката на Англия намали лихвените проценти
    Както и прогнозата за икономически ръст на Великобритания
    преди 10 часа
    Lidl ще открие още поне 8 магазина през 2025
    Веригата ще открие над 200 нови работни места
    преди 10 часа
    САЩ обмислят забрана на DeepSeek
    Подобна забрана бе приета в Австралия