петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2866 прочитания

    Кога е необходимо да предоставяме ЕГН при ползване на онлайн услуги?

    По-често не сте длъжни да предоставяте тази информнация
    12 юли 2021, 11:28 a+ a- a

    За никой от нас не е тайна, че Единният граждански номер (ЕГН) е сред личните ни данни, по които най-лесно бихме могли да бъдем идентифицирани като конкретно физическо лице. Това е така, защото той представлява уникален за всеки български гражданин или постоянно пребиваващ в държавата ни чужденец код, съдържащ информация за рождената му дата – ден, година, месец, за пола и пр. На практика чрез него се извършва регистрация на всяко физическо лице, подлежащо на такава. 

    Съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 на Еверопейския парламент и на съвета администраторите на лични данни имат право само на минимума от данни, необходими за предоставянето на услугата, която сме потърсили при тях. Напълно възможно е фирмата да е в състояние да предостави услугите си, без да е нужно да събира и обработва каквито и да било лични данни на своите потребители. В случай, че за постигането на бизнес целите си доставчикът все пак трябва да разполага с определен набор от такава информация, то той е длъжен да извърши анализ, който да установи кои видове лични данни трябват и то в техния минимален обем. 

    Обикновено се оказва, че ЕГН-то не следва да е сред тях и експертите от Комисията за защита на личните данни и Националната асоциация за защита на потребителите съветват да не го предоставяте. 

    Важно е при сърфиране в интернет и ползване на услугите на доставчици на онлайн съдържание внимателно да прочитаме т. нар. „политика за поверителност“. В никакъв случай не трябва да споделяме лична информация публично – както ЕГН, така и своите имена, дата на раждане, адрес, телефонен номер и т.н. Практиката показва, че много хора не отделят време да прочетат „политиката за поверителност“ на даден сайт, бързо преминават към ползването на съдържанието му или са склонни да предоставят повече от необходимата лична информация за себе си, включително и ЕГН, а после остават неприятно изненадани от информацията, която лесно може да се намери за тях в мрежата.

    Темата е част от стартиралата информационната кампания на Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) и Национална асоциация за защита на потребителите (НАЗП) към потребителите и администратори на лични данни относно защитата на личните данни на физическите лица, тяхното съхранение, обработване и използване.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 3 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 19 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 19 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 20 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство