Какво предстои и какви са новостите тази година, разказва д-р Росен Мисов, изпълнителен директор на Българската асоциация на рекламодателите
Росен Мисов, изпълнителен директор на Българската асоциация на рекламодателите (Снимка: Рекламна академия)
„Рекламна академия“ отново отваря врати за всички студенти, които искат да натрупат опит и знания от реалния свят на маркетинга, рекламата и комуникациите в България. Интерактивният образователен формат е тристранен проект на Нов български университет, Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и ще се проведе в Нов български университет (НБУ) в рамките на 5 дни – от 17 до 21 февруари 2025 г. Платформата за регистрация е отворена, а крайният срок за записване е 3 февруари включително. Economy.bg разговаря с Росен Мисов, изпълнителен директор на Българската асоциация на рекламодателите, за да разкаже повече за новото издание на академията, равносметката от предходното и да даде съвет на участниците.
Какво ново да очакваме от 12-ото издание на Рекламна академия?
За да отговорим на новите изисквания на бизнеса и да насърчим по-доброто му разбиране, креативността и стратегическото мислене, тази година актуализираме критериите за оценяване на отборите. По време на Академия 2025 в дискусионен панел аудиторията ще има възможност да чуе вдъхновяващи истории и практически съвети и от участниците победители в предишни издания на формата, които се реализират в професионалния свят. Другото ново са по-разнообразни лекции, представящи и комуникационни продукти в областта на корпоративната социална отговорност и НПО.
Кой и как може да участва във формата?
Най-вече студенти, но и млади специалисти в областта на маркетинга, рекламната и комуникационната област.
Каква обратна връзка имате от участници в предишни издания на академията?
Рекламна академия е динамичен формат, който постоянно се развива, за да посрещне предизвикателствата пред бизнеса, комуникационните агенции и практическото обучение на студентите, които търсят реализация в областта на маркетинга, рекламата и търговската комуникация. През 2024 г. над 73% от респондентите – участници в академията, оценяват организацията с 9 или 10 точки (при максимални 10 т.), а над 65% оценяват ползите от нея с 9 или 10 точки (при максимални 10 т.).
С какво ще е полезно тазгодишното издание за участващите в него?
През 2025 г. с програмата (лекции, дискусионен панел, състезание по бизнес казуси) се стараем да покрием по-широк спектър практически въпроси, да дадем повече гледни точки, които вярваме, биха заинтересували младите колеги. Например в дискусионния панел аудиторията ще чуе мнение на студентите победители в миналогодишното издание за това „как да успеем“.
От кои компании са лекторите тази година?
От страна на компаниите рекламодатели това са А1, Каменица, Yettel. От страна на комуникационните агенции студентите ще имат възможност да се срещнат с компании като Saathci & Saatchi, Noble Graphics, guts&brainsDDB и Фондация „Документалисти“.
Какви са изискванията Ви за участие?
Студенти или дипломирани млади специалисти от „Реклама“, „Маркетинг“, „Комуникации“, които търсят професионална реализация в маркетингов отдел на компания рекламодател или в комуникационна агенция.
Какво ще получат победителите?
Всички трупат опит в работа по свързани с реалния бизнес казуси. Победителите имат шанс да бъдат поканени на стаж в компании рекламодатели или в комуникационни агенции. В перспектива най-добрите могат да получат постоянна работа в тези организации.
Какво бихте посъветвали участниците в тазгодишното издание на Рекламна академия?
Да се придържат към фундаментите:
(КАКВО?) – разбиране на бизнеса и формулиране на цел;
(КАК?) – изработване на комуникационен план и продукт, с който да постигнат целта;
(ЗАЩО?) – убедителна аргументация пред бизнес лидерите, членове на журито, които ще ги оценяват.
Да бъдат любопитни и да грабнат с пълна шепа от практическата информация в Рекламна академия. Да бъдат максимално мотивирани и фокусирани, за да се възползват от уникалния шанс, който имат: срещи и представяне пред водещи работодатели – бизнеси и комуникационни агенции.