понеделник, 20 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1398 прочитания

    Startups in BG: Cloud Office

    Как се ражда идеята за изграждане на компанията за внедряване и опериране на облачно базирани услуги, разказва Димитър Павлов, изпълнителен директор на Cloud Office
    03 декември 2024, 16:35 a+ a- a

    В новата рубрика Startups in BG на Economy.bg основателите на стартиращите компании в страната разказват как са направили първите си стъпки, какви специфични и/или иновативни продукти/услуги предлагат, какви са основните им конкурентни предимства и какво предстои оттук нататък.

    Димитър Павлов, изпълнителен директор на Cloud Office, разказва как се ражда идеята, за кого би била полезна и какви са трудностите пред реализацията ѝ.

    Име: Cloud Office
    Сектор: ИТ, консултация, внедряване и опериране на облачно базирани услуги
    Създадена: 2019
    Основна дейност на компанията, клиенти/продукти, услуги, пазари: Партньор на годината на Google Cloud в категория „Разрастване“ през 2024; над 650 клиента в Европа; продукти: Google Cloud, Google Workspace, JumpCloud.
    Брой служители: 70
    Офис: София, Атина, Лондон
    Финансиране: Самостоятелно финансиране до 2024, през 2024: €2M от Eleven Ventures

    Разкажете ни за Вашата компания – кой е основният Ви продукт/услуга и как се роди идеята?
    Консултация, внедряване и опериране на облачно базирани решения, изградени върху Google Cloud Platform, Google Workspace и/или JumpCloud. Следване на изчистен и праволинеен процес – разбираме нуждите на нашите клиенти в областта на модернизация на инфраструктурата, анализ на големи данни, изкуствен интелект. Изграждаме решение, което посреща техническите изисквания, балансирайки разходната част. Тези решения могат както да оптимизират текущите разходи, така и да допринесат за повишаване на приходите и конкурентоспособността на нашите клиенти. За да не бъде само теоретичен отговорът, нека дадем пример: търговец на дребно с онлайн магазин. Традиционните инфраструктурни нужди са насочени към надеждност на инфраструктурата, особено при пикови натоварвания (Черен петък, Коледа, Великден). Решението тук не може да бъде да имаме огромни сървърни ресурси, защото те няма да бъдат използвани през по-голямата част от годината и ще имат съществени разходи. Решението е да имаме съвременна инфраструктура, изградена в Landing Zone с Terraform (IaC), за да се обезпечи еластичност и сигурност на конкурентна цена. Това са базовите нужди – традиционно такива разговори прогресират в проекти, свързани с анализ на данни – какви кампании да се организират и в какви целеви групи; как да се визуализират тези данни; изкуствен интелект, който да предложи най-доброто следващо предложение (с най-голяма вероятност за покупка) на потребителя; автоматизирани асистенти за поддръжка или спомагане на самата покупка. Сами разбирате как решенията, които изграждаме, спестяват разходи и могат да увеличат приходите на въпросната примерна компания. Решенията са това, което ни отличава.

    Колко време Ви отне реализацията от идея до работещ бизнес?
    От идеята до първите приходи отне няколко месеца. Cloud Office започна с насоченост Google Workspace и винаги съм имал идеята да преминем към Google Cloud базирани решения. Това стана възможно, когато през 2022 се присъедини Иво, а много скоро след него и останалите съдружници (Димо, Чавдар, Георги и Иван). Едва когато успяхме да изградим цялостна експертиза, възприех идеята ми за наистина работещ бизнес.

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Несъмнено изграждането на техническо know-how. Преодоляхме го като присъединихме като съдружници инженери с десетки години опит.

    Как финансирахте стартирането на Вашата компания?
    Финансирането беше изцяло от лични спестявания. Cloud Office е печеливша компания от 2020 насам. Не сме търсили външно финансиране до тази година.

    Кои бяха първите Ви клиенти и как те научиха за Вас?
    Първите клиенти бяха и са приятели и семейство. Те ни позволиха да осъществим тези така важни първи проекти, за да натрупаме първоначална експертиза в една относително безопасна среда. След това получихме изключителен кредит на доверие на българската стартъп екосистема, за което сме безкрайно благодарни!

    Кои са основните Ви клиенти и пазари в момента?
    Cloud Office има клиенти в над 30 страни от цяла Европа. Основни пазари са България, Гърция, Великобритания. Имаме щастието да работим с изключително разнообразни клиенти както като сегмент, така и като предмет на дейност. За Да споменем няколко: стартиращи български компании като Payhawk и Dronamics, международни публично търгувани дружества като Групама и традиционни компании, които се адаптират към бързопроменящите се реалности като ANT1.

    Кое е основното Ви конкурентно предимство и с какво смятате, че сте по-добри от други подобни решения?
    Макар да смятам, че познаваме конкуренцията ни добре, ние сме съсредоточени върху себе си – какво и как правим ние. Несъмнено разграничението ни спрямо всички доставчици на облачно базирани решения е екипът ни. Имаме щастието да работим с изключително талантливи колеги, които допълват своите качества от инженеринг до маркетинг, и колегите, които имат отговорността да развиват бизнеса. Макар и вече не в тази стартъп фаза, съумяхме да съхраним този дух на непримиримостта, която носим със себе си. Всеки един клиент може да се свърже с мен и някой друг партньор, за да обсъдим конкретна ситуация.

    Как се разви Вашата компания от създаването си досега?
    Cloud Office имаше няколко астрономически скока до този момент. Първият през 2022, когато се присъедини Иво Зимбилев и започнахме да изграждаме решения върху Google Cloud; вторият е при обединението ни с 1 Crew, което се случи формално през 2023 и практически изгради задълбочена техническа експертиза и сега с инвестицията от Eleven Ventures, което ще донесе мащаб.

    Какво предстои оттук нататък?
    Все по-голям мащаб. Гърция е основен фокус като пазар с огромен потенциал и сме съсредоточили усилията си на външни пазари там. Локалният ни екип е почти изграден. Същевременно гледаме и в други пазари. Разбира се, България остава и ще продължи да бъде пазарът с най-голям фокус.

    Можете ли да споделите най-големите грешки, които от днешна гледна точка считате, че сте допуснали от зараждането на идеята до днес?
    Розовите очила. Когато човек е напълно убеден, че конкретни действия ще доведат до очаквания резултат и това не се случи, следва разочарование, което е трудно да бъде преодоляно. Трудно ми е да дам конкретен пример, тъй като със сигурност сме направили много грешки, но не бих класифицирал нито една такава като голяма.

    А кои са най-важните уроци, които научихте?
    Няма преки пътища. Всички резултати са пряка функция на изключителен труд. Няма как да сключиш сделка за няколко милиона, ако предишната ти най-голяма такава е за няколко хиляди. Имали сме множество пропуснати подобни възможности и най-важното, което научихме, е, че бизнесът ни е процес, който следва да бъде изграден стъпка по стъпка. Първите ни сделки бяха на стойност няколкостотин лева, след това няколко хиляди, няколко десетки хиляди и така стъпка по стъпка стигнахме размера на сделките и приходите, които имаме в момента.

    Какъв съвет бихте дали на тези, които се колебаят дали да стартират бизнес в момента?
    Бизнесът е all in игра. Той не може да бъде правен между другото, от 9 до 17, изисква наистина много жертви както на лични финанси, така и на лично време. Стартирането на нова компания изисква много и само някой, вървял по този път, знае какво имам предвид. Съветът ми е, ако човек реши да се впусне в това приключение, да бъде готов да даде всичко, за да бъде успешна компанията.

    Вижте още от рубриката StartUps in BG:

    Startups in BG: Varnapreneurs

    Startups in BG: Идейници ООД
    Startups in BG: The Blacks

    Startups in BG: Swipe

    Startups in BG: ПОС Фарма
    Startups in BG: Foody

    Startups in BG: Box from Bulgaria

    Startups in BG: Daye
    Startups in BG: Мелифера
    Startups in BG: Founder Institute
    Startups in BG: VODORASLO
    Startups in BG: СмарТест
    Startups in BG: Bee Smart Technologies
    Startups in BG: tranzinno
    Веско Колев, Icanpreneur
    Петър Петров, БГК/Minimart
    Крис Иванов, LegalTech
    Христомир Христов, Фейритейлс ООД

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Eleven Ventures с инвестиция от 650 хил. евро в чешки стартъп
    Мисията на OUTFINDO е да промени начина, по който пазаруваме онлайн
    преди 6 часа
    Китай отчете 5% икономически ръст за 2024 г.
    Страната изпълни прогнозата, която си беше поставила
    17 януари 2025, 16:34
    17 януари 2025, 16:21
    Ето колко фирми фалираха у нас за година
    Вижте и в кой сектор са най-много те
    17 януари 2025, 15:25
    ОББ: България е много близо до изпълнение на инфлационния критерий за еврозоната
    Банката повиши прогнозата си за цените на жилищата от 12.2% до 15.1% за 2024
    17 януари 2025, 15:18
    TikTok, Shein, Xiaomi – обект на жалба за неспазване на поверителността в ЕС
    В жалбата са посочени и други китайски компании