Вижте снимки и научете повече за режима и атмосферата на работа от Петко Стоянов - Manager Healthcare and Life Sciences, и
Диляна Василева - Office Assistant
Диляна Василева - Office Assistant в МенторМейт, и Петко Стоянов - Manager Healthcare and Life Sciences в МенторМейт. Снимки: Личен архив
Как изглеждат офисите на водещите работодатели в България? В рубриката „Офисът на...“ компании от различни сектори в България разказват колко и какви офиси имат, какъв е режимът на работа, какви технологии използват.
Повече за офиса и атмосферата на работа в офиса на Ментормейт в Пловдив, научете от Петко Стоянов - Manager Healthcare and Life Sciences, и Диляна Василева - Office Assistant в Ментормейт.
Име: МенторМейт България, част от Tietoevry Create
Сектор: IT
В България е от: 2006 г.
Брой служители глобално: 850+
Брой служители в България: 650+
Офиси: София, Пловдив, Варна, Велико Търново, Русе
Основна дейност: Разработка на специализирани софтуерни решения за дигитална трансформация.
Колко офиса имате в България и къде се намират? Моля, посочете район, бизнес сграда, адрес?
МенторМейт има 5 офиса в България. Избрахме да представим най-скоро обновения – този в Пловдив. Стартирахме дейността си в града под тепетата преди повече от 12 години, а през 2023 г. решихме, че е време за по-голяма промяна, и сменихме локацията, защото се разраснахме. Сега офисът ни се намира в LimeTree Business Center в кв. „Каменица“.
Какво прави местоположението му специално или удобно за служителите?
Намираме се до парк „Каменица“, а в непосредствена близост има заведения, аптеки, магазини и всичко необходимо за нашето удобство. Освен това в сградата имаме ресторант на разположение на служителите, където могат да хапнат в обедната почивка.
Как се стига до офиса? Има ли удобни транспортни връзки?
Има удобен градски транспорт и няколко спирки, които са в близост до офиса:
•на бул. „Княгиня Мария Луиза“; Автобусни линии: 21, 25, 36, 66, 93
•на бул. „Източен“; Автобусни линии: 10, 36
•на бул. „Санкт Петербург“; Автобусни линии: 9, 18, 24, 29, 44
Имате ли паркинг?
Има платен паркинг, който може да се използва от служителите като допълнителна придобивка, но съществува и опция да се паркира безплатно в непосредствена близост.
Как е проектиран Вашият офис? Имате отделни офиси или е отворено пространство?
Офис пространството е open space, но е отделено на няколко по-малки зони, тъй като площта е доста голяма. Това позволява лесна и прозрачна комуникация между всички звена. Разполагаме с 4 конферентни и 3 по-малки зали, където обикновено по време на екипните ни срещи се раждат и новите идеи. Разбира се, имаме и обособени зони за почивка и хранене, където прекарваме качествено свободно време с колеги. За още по-голямо удобство по време на работа, можем да се възползваме и от регулируеми stand up бюра.
Лаунджът за срещи и забавления. Снимка: Ментормейт
Има ли тематични зони, или специални пространства (например зони за храна, почивка, разговори, срещи)?
Да, имаме различни зони за почивка, активности, хранене и работни занимания. Свободното си време можем да прекараме, играейки тенис на маса, джага, плейстейшън или бордови игри.
За онези, които имат нужда от повече спокойствие, на разположение са диванчета, пуфове, люлка, малка библиотека и купища кръстословици, защото при нас те са на почит.
Имаме и голям лаундж, където се срещаме на по кафе или пък хапваме, докато се наслаждаваме на зелената градина. Това е и мястото за партита и празненства, където талантливи колеги създадоха музикален кът със синтезатор и китари.
И тъй като няма нищо по-освежаващо и зареждащо от време, прекарано на открито, имаме малък парк точно пред офиса, който ползваме като зелен оазис в горещите пловдивски дни.
Колегите, които презареждат своята креативност и енергия с движение и спорт, могат да се възползват от нашия MentorBike.
Какви са основните принципи, които сте следвали при създаването на интериора?
Основното вдъхновение следва визуалната идентичност на МенторМейт – форми, цветови гами, елементи. Имаме зеленина и дървесен декор, които придават повече уют. Премахнати са всички прегради и плътни стени там, където няма нужда от тях и това „олекотява“ пространството. Чрез зониране и интериорни похвати са постигнати няколко уникални къта, без да се налага да бъдат затваряни със стени.
Работно пространство. Снимка: Ментормейт
Какъв е режимът на работа при Вас? Основно от офис ли се работи и има ли фиксирано работно време?
Предлагаме изцяло дистанционен и хибриден модел на работа. В МенторМейт разбирането за работа от офис е изключително различно. Офисите ни са по-скоро пространства, в които предлагаме възможности за още по-ползотворна комуникация, по-продуктивни срещи и по-добре прекарано време с колеги.
Имате ли политика за гъвкаво работно време, или опции за дистанционна работа?
Стремим се да предложим гъвкавост както за работното място, така и за работното време. Присъединяването ни към Tietoevry Create допринесе за увеличаване на портфолиото ни от европейски клиенти и вече в повечето случаи можем да предложим различни времеви работни рамки на кандидатите за позициите ни.
Какви са основните правила и политики, които регулират работния ден?
Спазваме определена часова рамка и участваме в срещи с клиенти и колеги, но при нужда имаме свободата да излезем извън нея.
С какви технологии работите във Вашия офис?
Използваме различни платформи и инструменти, които оптимизират и улесняват нашата работа – за вътрешна комуникация, обучения, споделяне на знания и други. Възползваме се и от по-стари, но все още чаровни методи като корковото табло – то е платформата ни за неформална комуникация, където оставяме по някоя закачка или комплимент към колега.
Какво типично може да се види на едно бюро/работно място в офиса Ви?
Всеки сам аранжира своето работно място, така че да му е възможно най-приятно. Освен стандартните цветя, картички и канцеларски материали могат да бъдат намерени любими чаши за кафе, пазени от колегите, стикери, книги, списания, снимки и картини.
Има ли специално оборудване, или софтуер, който е ключов за Вашата дейност?
Имаме различни екипи и всеки разполага със специализирания софтуер и хардуер, който е нужен за естеството на неговата работа.
Как бихте описали атмосферата при Вас и какво е най-характерно за Вашия офис? По-формална или по-свободна е комуникацията?
За нас винаги е било важно да усещаме удовлетворението от свършената работа без излишна бюрокрация, затова държим на свободната комуникация без значение от позицията в компанията. Насърчаваме всеки да участва в срещи с клиенти и да споделя своите идеи.
Зона за игри и забавления. Снимка: Ментормейт
Имате ли дрескод?
Не, нямаме. Това е още един начин да изразяваме своята индивидуалност.
Могат ли да се видят във Вашия офис деца на служители, или домашни любимци?
Случва се колега да дойде с дете или домашен любимец при нужда. Хубаво е, че има такава възможност, която ти дава усещане за баланс между работа и личен живот. Дори имаме специални Pet Days, когато каним всички колеги, които имат домашни любимци, да дойдат с тях на работа.
Вижте по какви проекти работи МенторМейт в България
Вижте профила и актуалните позиции за робата на МенторМейт в JOBS.bg