За работата в компанията и възможностите за развитие в сектора разказва Тома Врен, оперативен мениджър на „Жестион – София“, част от групата Noveocare
Тома Врен, оперативен мениджър на „Жестион – София“ ЕООД, част от групата Noveocare (Снимки: „Жестион – София“ ЕООД)
В рубриката на Economy.bg „BPO компаниите в България“ водещи работодатели от аутсорсинг сектора разказват какви възможности за кариерно развитие предлагат и развенчават някои от големите митове в индустрията. Подходящи ли са аутсорсинг компаниите за първа работа, какви позиции предлагат и какви умения търсят? Това са част от въпросите, на които отговаря Тома Врен, оперативен мениджър на „Жестион – София“ ЕООД, част от групата Noveocare.
Име: „Жестион – София“ ЕООД, част от френската група Noveocare
Сектор: Аутсорсинг, бекофис, изнесени бизнес процеси
Сфера на дейност: Фирмата е главен партньор на едни от най-големите застрахователни компании, брокери, взаимоспомагателни дружества и банки, които са част от застрахователния сектор във Франция. Специализираната дейност, която извършва компанията, е свързана с управлението на индивидуални и колективни договори за допълнително здравно осигуряване, както и обработка на застрахователни премии и обработка на документите във връзка със заведени претенции за възстановяване на разходи.
Създадена е през 1988 година
В България е от: април 2021 г.
Брой служители глобално: 900
Брой служители в България: 140
Офиси в България:
• Офис в София: ул. „Иван Абаджиев" 2, Office A, ет. 3, кв. „Полигона“
• Офис във Варна: ул. „Младежка“ № 48, ет.1, кв. „Трошево“
Компанията в цифри: 35 години опит на пазара; 2 200 000 застраховани лица и 68 000 предприятия, обслужвани като страна по застрахователни договори; 900 служители в центровете на компанията по света; €58 млн. оборот.
Разкажете ни за Вашата компания – по какви проекти и с какъв тип клиенти работите?
Noveocare е главен партньор на едни от най-големите застрахователни компании, брокери, взаимоспомагателни дружества и банки, които са част от застрахователния сектор във Франция. Специализираната дейност, която извършва компанията, е свързана с управлението на индивидуални и колективни договори за допълнително здравно осигуряване, както и обработка на документи във връзка със заведени претенции за възстановяване на разходи. В работата на центъра в България са застъпени обработката и управлението на застрахователни премии, обработката на документи по застраховки на кредитни продукти, както и параметрирането на застрахователни и животозастрахователни договори.
Какво можете да правите в аутсорсинг компания? Какви видове позиции има във Вашата компания?
В компанията ни глобално са ангажирани повече от 900 служители, а в двата центъра в България, тези в София и Варна, наброяваме 140 души. Позициите, които заемат, са както на мениджъри на високо управленско ниво, финансови анализатори, счетоводен и административен персонал, специалисти, ангажирани с управлението на човешките ресурси, лидери на екипи, контрольори по качеството, така и току-що стартиращи кариерния си път млади и любознателни хора.
Подходящ ли е BPO секторът за първа работа и защо?
BPO компаниите дават чудесен кариерен старт на млади и амбициозни кадри. Много от позициите предлагат възможността за гъвкавост в работното време, комбинирано с хибриден модел на работа, което позволява на младите хора да съчетават по-лесно корпоративния и личния живот. Нашите служители имат възможността да станат част от динамична, непрекъснато променяща се среда, в която могат да разширят своите знания и умения, да се впуснат в нови предизвикателства, а защо не да начертаят и своя собствен кариерен път.
Как и за колко време можеш да израснеш в аутсорсинг компания? Какви са възможностите за развитие във Вашата компания?
В Noveocare вярваме, че служителите са най-ценният ни ресурс и се стараем непрекъснато да инвестираме в тяхното обучение и развитие. За нас е гордост фактът, че голяма част от ръководните позиции в компанията са заети чрез вътрешно промотиране. Ценим усилията и знанията, които колегите са придобили в компанията, и винаги, при разкрита позиция, предлагаме възможността първо на нашите колеги да я заемат, преди да прибегнем до външен подбор. По този начин се стремим да изградим силна връзка и доверие в компанията. Колкото до времето, необходимо за израстване в аутсорсинг компания – зависи от конкретната позиция и индивидуалните способности, знания и умения на всеки. Не са малко колегите, които стартираха при нас като абсолютни дебютанти в сферата и за близо две години израснаха и преминаха през две междинни позиции до ниво да управляват поверен им екип от 10 – 15 души.
За хора с какви езици и умения има най-голямо търсене при Вас?
Тъй като сферата на дейност, в която оперираме, е строго специфична, а именно допълнителното здравно осигуряване във Франция, както и фактът, че документацията, която се обработва, е изцяло на френски език, то абсолютно логично е, че френският е основният търсен език при нас. За колегите, които обработват документите, изискваме добро базово познание по езика, предимно за писмена комуникация. За кандидатите, владеещи френски език на по-високо ниво, предлагаме възможности за развитие спрямо тяхното индивидуално представяне, прогрес и мотивация.
(л)Ася Василева, Мениджър човешки ресурси, Даниела Дончева, оперативен мениджър, и Диана Календерова, Тийм лидер на един от екипите в офис София, след успешно преминато обучение „Ключови мениджърски умения“
Какви са условията на работа във Вашата компания?
Вярваме, че предоставяме чудесни условия за работа на нашите служители. И двете ни офис локации са разположени на комуникативни места, а самите помещения са оборудвани според нуждите на екипите с технологии, които да осигурят ефективен работен процес. В стремежа си да осигурим баланс между личните ангажименти и професионалната ангажираност на служителите, предлагаме предимства като гъвкаво работно време и възможности за хибриден модел на работа. Активно насърчаваме служителите си да ползват платения си отпуск, който в нашата компания е в размер на 24 дни годишно. Целта е да отделят достатъчно време за семействата или хобито си. Вярваме, че това влияе положително върху индивидуалното представяне и продуктивността на служителите, както и на компанията и нейните резултати. В Noveocare имаме установена политика за гъвкаво работно време. Всеки служител има свободата да избира началния и крайния час на работния си ден в рамките на определени параметри. Вярваме, че именно чрез тази гъвкавост успяваме да удовлетворим индивидуалните нужди на всеки служител и да направим работния ден по-лесно съчетаем с личните и семейните ангажименти.
Как се формира заплащането и има ли бонуси?
Заплащането, предлагано в компанията, се формира според позицията, която заема служителят, нивото на компетенциите и натрупания опит. Възнаграждението на служителите в Noveocare се формира на база основна заплата и допълнителен бонус, който се изплаща на месечна база. Бонусите се предоставят на база индивидуалните постижения на всеки служител, следят се кумулативните стойности на показателите качество и количество на извършената работа. Този подход насърчава мотивацията и оценява усилията, които всеки служител влага в работата си. Като обвързваме бонусите с измерими резултати, ние се стремим да създадем динамична работна среда, в която всеки принос се цени и отбелязва. Вярваме, че по този начин се засилва чувството за успех и подтиква екипа ни към непрестанно усъвършенстване.
Заблуда ли е, че работата в BPO сектора е свързана само с говорене по телефона?
Смея да твърдя, че това е абсолютна заблуда. В България например ние нямаме колцентър. Работата е изцяло базирана на бекофис функциите, които изпълняват колегите ни, като комуникацията с крайния клиент е предимно писмена.
Кои са най-големите митове за ВРО сектора?
BPO и като цяло аутсорсинг секторът все още не се славят с най-добрия имидж на пазара. Бих могъл да цитирам много „стереотипи“ за индустрията, но ако трябва да синтезирам мита за сектора в едно изречение, то би съдържало заблудата, че BPO секторът не предлага кариерни възможности, достойни за бъдещето ми.
На това твърдение мнозина ще погледнат със собствените си аргументи – било то заплатите, които очакват да получат, или растежа, към който се стремят, може би сигурността на работа, важна за трети и т.н. Аз вярвам, че дори и за някои твърдения да има доказателства на пазара на труда, то те се интерпретират погрешно.
BPO индустрията в България наистина се разрасна от 2010 г. до наши дни и колкото и странно да звучи, тя все още е учеща се индустрия, водена от амбициозни и страстни лидери и нарастваща, непрекъснато развиваща се работна сила. Поради своята младост и интензивно развитие, тя наистина е срещала неравности по пътя си, някои по-открояващи се от други. Като личности ние също имаме в индивидуалното си развитие и кариерния си път пикове и спадове и всички продължаваме да се учим, усъвършенстваме и израстваме.
BPO внася структурираност в много работни отрасли, в които аутсорсингът навлезе:
- Процесите на обучение се документират и рационализират, за да се улесни навлизането на нови служители и да се проследи напредъкът им по време на тази дълга фаза.
- Възможности за развитие на талантите се появяват все по-често или от самия проект, или от други такива, създавайки голямо разнообразие от перспективи за развитие на служителите.
- Работното натоварване и изискванията стават проследими, като се гарантира, че поставяните задачи не са непосилни или непостижими за никого. Тук е важно да отбележа, че това се прави и спрямо клиентите, като се гарантира, че новите дейности и задължения, които се поемат, не са просто поставена на нечие бюро нова купчина хартия, с която да се мъчим да се справим, докато може би вече се „давим“.
Ася Василева, Мениджър човешки ресурси, Даниела Дончева, оперативен мениджър, и Ивета Софрониева, финансов анализатор в Жестион София, в офиса на компанията във Варна
BPO има за цел да разбере, изясни и рационализира бизнес процесите на различни индустрии. По този начин те опростяват драстично извършваната работа и свързаните с нея различни дейности. Това позволява непрекъснато подобряващи се условия на работа и баланс между професионалния и личния живот, като създава усещане за допирна точка в очакванията на служителите и изискванията на компанията, за която работят.
Разбира се, все още чуваме негативни коментари тук и там, като за всяка компания е въпрос на собствено усещане и умение как да ръководи хората си, така че да балансира между плюсовете и минусите на BPO сектора. Трябва да имаме предвид, че значителният им дял на българския пазар е предпоставка да чуваме повече отзиви и да ги свързваме с тези фирми. Това, че до нас достига по-малко негативна информация за другите бизнеси, не ги прави по-здрави. Зависи от самите нас да изберем организацията, колегите и ръководството, което отговаря на нашите ценности.
Кои са основните предимства да работиш в аутсорсинг компания?
Като част от позитивите да работиш в сектора, бих посочил достъпа до иновативни процеси, динамиката на работното ежедневие, неограничените възможности да учиш и растеш както професионално, така и личностно чрез непрекъснато усъвършенстване на персоналните качества като емоционална интелигентност, адаптивност към променящата се среда, любопитство и желание за придобиване на нови знания и умения. Условията на работа, стабилната и сигурна работна среда, неограничените възможности за кариерно развитие и не на последно място срещата с амбициозни и интересни колеги от различни националности биха могли да обогатят професионалния път на всеки млад и креативен човек. Освен изброените предимства важно е да се отбележи и гъвкавостта на работното време, която често е ключов фактор в аутсорсинг сектора. В много компании съществува възможност за дистанционна работа или хибридни модели, които позволяват по-добър баланс между личния и професионалния живот. Тази гъвкавост е особено ценна в динамични времена, когато балансът между работа и личен живот е приоритет за все повече хора. Не на последно място в аутсорсинг компаниите често се предлага щедър социален пакет, който включва допълнителни здравни осигуровки, ваучери за храна, спортни карти и други бонуси. Тези предимства допълнително мотивират служителите и създават усещане за сигурност и грижа от страна на работодателя. В допълнение множеството инициативи за социална отговорност и програми за подкрепа на служителите в подобни компании създават усещане за принадлежност и сплотеност в екипите.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на GESTION SOFIA LTD в Jobs.bg
Вижте още от рубриката BPO компаниите в България:
TELUS International Bulgaria
РЕГИОКОМ ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО - КЛОН БЪЛГАРИЯ КЧТ
Аутсорса
hello.de България
Pontica Solutions
Foundever