вторник, 21 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1117 прочитания

    BPO компаниите в България: „Жестион – София“

    За работата в компанията и възможностите за развитие в сектора разказва Тома Врен, оперативен мениджър на „Жестион – София“, част от групата Noveocare
    08 октомври 2024, 12:10 a+ a- a

    Тома Врен, оперативен мениджър на „Жестион – София“ ЕООД, част от групата Noveocare (Снимки: „Жестион – София“ ЕООД)

    В рубриката на Economy.bg „BPO компаниите в България“ водещи работодатели от аутсорсинг сектора разказват какви възможности за кариерно развитие предлагат и развенчават някои от големите митове в индустрията. Подходящи ли са аутсорсинг компаниите за първа работа, какви позиции предлагат и какви умения търсят? Това са част от въпросите, на които отговаря Тома Врен, оперативен мениджър на „Жестион – София“ ЕООД, част от групата Noveocare.

    Име: „Жестион – София“ ЕООД, част от френската група Noveocare
    Сектор: Аутсорсинг, бекофис, изнесени бизнес процеси
    Сфера на дейност: Фирмата е главен партньор на едни от най-големите застрахователни компании, брокери, взаимоспомагателни дружества и банки, които са част от застрахователния сектор във Франция. Специализираната дейност, която извършва компанията, е свързана с управлението на индивидуални и колективни договори за допълнително здравно осигуряване, както и обработка на застрахователни премии и обработка на документите във връзка със заведени претенции за възстановяване на разходи.
    Създадена е през 1988 година
    В България е от: април 2021 г.
    Брой служители глобално: 900
    Брой служители в България: 140
    Офиси в България:
    • Офис в София: ул. „Иван Абаджиев" 2, Office A, ет. 3, кв. „Полигона“
    • Офис във Варна: ул. „Младежка“ № 48, ет.1, кв. „Трошево“
    Компанията в цифри: 35 години опит на пазара; 2 200 000 застраховани лица и 68 000 предприятия, обслужвани като страна по застрахователни договори; 900 служители в центровете на компанията по света; €58 млн. оборот.

    Разкажете ни за Вашата компания – по какви проекти и с какъв тип клиенти работите?
    Noveocare е главен партньор на едни от най-големите застрахователни компании, брокери, взаимоспомагателни дружества и банки, които са част от застрахователния сектор във Франция. Специализираната дейност, която извършва компанията, е свързана с управлението на индивидуални и колективни договори за допълнително здравно осигуряване, както и обработка на документи във връзка със заведени претенции за възстановяване на разходи. В работата на центъра в България са застъпени обработката и управлението на застрахователни премии, обработката на документи по застраховки на кредитни продукти, както и параметрирането на застрахователни и животозастрахователни договори.

    Какво можете да правите в аутсорсинг компания? Какви видове позиции има във Вашата компания?
    В компанията ни глобално са ангажирани повече от 900 служители, а в двата центъра в България, тези в София и Варна, наброяваме 140 души. Позициите, които заемат, са както на мениджъри на високо управленско ниво, финансови анализатори, счетоводен и административен персонал, специалисти, ангажирани с управлението на човешките ресурси, лидери на екипи, контрольори по качеството, така и току-що стартиращи кариерния си път млади и любознателни хора.

    Подходящ ли е BPO секторът за първа работа и защо?
    BPO компаниите дават чудесен кариерен старт на млади и амбициозни кадри. Много от позициите предлагат възможността за гъвкавост в работното време, комбинирано с хибриден модел на работа, което позволява на младите хора да съчетават по-лесно корпоративния и личния живот. Нашите служители имат възможността да станат част от динамична, непрекъснато променяща се среда, в която могат да разширят своите знания и умения, да се впуснат в нови предизвикателства, а защо не да начертаят и своя собствен кариерен път.

    Как и за колко време можеш да израснеш в аутсорсинг компания? Какви са възможностите за развитие във Вашата компания?
    В Noveocare вярваме, че служителите са най-ценният ни ресурс и се стараем непрекъснато да инвестираме в тяхното обучение и развитие. За нас е гордост фактът, че голяма част от ръководните позиции в компанията са заети чрез вътрешно промотиране. Ценим усилията и знанията, които колегите са придобили в компанията, и винаги, при разкрита позиция, предлагаме възможността първо на нашите колеги да я заемат, преди да прибегнем до външен подбор. По този начин се стремим да изградим силна връзка и доверие в компанията. Колкото до времето, необходимо за израстване в аутсорсинг компания – зависи от конкретната позиция и индивидуалните способности, знания и умения на всеки. Не са малко колегите, които стартираха при нас като абсолютни дебютанти в сферата и за близо две години израснаха и преминаха през две междинни позиции до ниво да управляват поверен им екип от 10 – 15 души.

    За хора с какви езици и умения има най-голямо търсене при Вас?
    Тъй като сферата на дейност, в която оперираме, е строго специфична, а именно допълнителното здравно осигуряване във Франция, както и фактът, че документацията, която се обработва, е изцяло на френски език, то абсолютно логично е, че френският е основният търсен език при нас. За колегите, които обработват документите, изискваме добро базово познание по езика, предимно за писмена комуникация. За кандидатите, владеещи френски език на по-високо ниво, предлагаме възможности за развитие спрямо тяхното индивидуално представяне, прогрес и мотивация.

    (л)Ася Василева, Мениджър човешки ресурси, Даниела Дончева, оперативен мениджър, и Диана Календерова, Тийм лидер на един от екипите в офис София, след успешно преминато обучение „Ключови мениджърски умения“

    Какви са условията на работа във Вашата компания?
    Вярваме, че предоставяме чудесни условия за работа на нашите служители. И двете ни офис локации са разположени на комуникативни места, а самите помещения са оборудвани според нуждите на екипите с технологии, които да осигурят ефективен работен процес. В стремежа си да осигурим баланс между личните ангажименти и професионалната ангажираност на служителите, предлагаме предимства като гъвкаво работно време и възможности за хибриден модел на работа. Активно насърчаваме служителите си да ползват платения си отпуск, който в нашата компания е в размер на 24 дни годишно. Целта е да отделят достатъчно време за семействата или хобито си. Вярваме, че това влияе положително върху индивидуалното представяне и продуктивността на служителите, както и на компанията и нейните резултати. В Noveocare имаме установена политика за гъвкаво работно време. Всеки служител има свободата да избира началния и крайния час на работния си ден в рамките на определени параметри. Вярваме, че именно чрез тази гъвкавост успяваме да удовлетворим индивидуалните нужди на всеки служител и да направим работния ден по-лесно съчетаем с личните и семейните ангажименти.

    Как се формира заплащането и има ли бонуси?
    Заплащането, предлагано в компанията, се формира според позицията, която заема служителят, нивото на компетенциите и натрупания опит. Възнаграждението на служителите в Noveocare се формира на база основна заплата и допълнителен бонус, който се изплаща на месечна база. Бонусите се предоставят на база индивидуалните постижения на всеки служител, следят се кумулативните стойности на показателите качество и количество на извършената работа. Този подход насърчава мотивацията и оценява усилията, които всеки служител влага в работата си. Като обвързваме бонусите с измерими резултати, ние се стремим да създадем динамична работна среда, в която всеки принос се цени и отбелязва. Вярваме, че по този начин се засилва чувството за успех и подтиква екипа ни към непрестанно усъвършенстване.

    Заблуда ли е, че работата в BPO сектора е свързана само с говорене по телефона?
    Смея да твърдя, че това е абсолютна заблуда. В България например ние нямаме колцентър. Работата е изцяло базирана на бекофис функциите, които изпълняват колегите ни, като комуникацията с крайния клиент е предимно писмена.

    Кои са най-големите митове за ВРО сектора?
    BPO и като цяло аутсорсинг секторът все още не се славят с най-добрия имидж на пазара. Бих могъл да цитирам много „стереотипи“ за индустрията, но ако трябва да синтезирам мита за сектора в едно изречение, то би съдържало заблудата, че BPO секторът не предлага кариерни възможности, достойни за бъдещето ми.

    На това твърдение мнозина ще погледнат със собствените си аргументи – било то заплатите, които очакват да получат, или растежа, към който се стремят, може би сигурността на работа, важна за трети и т.н. Аз вярвам, че дори и за някои твърдения да има доказателства на пазара на труда, то те се интерпретират погрешно.

    BPO индустрията в България наистина се разрасна от 2010 г. до наши дни и колкото и странно да звучи, тя все още е учеща се индустрия, водена от амбициозни и страстни лидери и нарастваща, непрекъснато развиваща се работна сила. Поради своята младост и интензивно развитие, тя наистина е срещала неравности по пътя си, някои по-открояващи се от други. Като личности ние също имаме в индивидуалното си развитие и кариерния си път пикове и спадове и всички продължаваме да се учим, усъвършенстваме и израстваме.

    BPO внася структурираност в много работни отрасли, в които аутсорсингът навлезе:
    - Процесите на обучение се документират и рационализират, за да се улесни навлизането на нови служители и да се проследи напредъкът им по време на тази дълга фаза.
    - Възможности за развитие на талантите се появяват все по-често или от самия проект, или от други такива, създавайки голямо разнообразие от перспективи за развитие на служителите.
    - Работното натоварване и изискванията стават проследими, като се гарантира, че поставяните задачи не са непосилни или непостижими за никого. Тук е важно да отбележа, че това се прави и спрямо клиентите, като се гарантира, че новите дейности и задължения, които се поемат, не са просто поставена на нечие бюро нова купчина хартия, с която да се мъчим да се справим, докато може би вече се „давим“.

    Ася Василева, Мениджър човешки ресурси, Даниела Дончева, оперативен мениджър, и Ивета Софрониева, финансов анализатор в Жестион София, в офиса на компанията във Варна

    BPO има за цел да разбере, изясни и рационализира бизнес процесите на различни индустрии. По този начин те опростяват драстично извършваната работа и свързаните с нея различни дейности. Това позволява непрекъснато подобряващи се условия на работа и баланс между професионалния и личния живот, като създава усещане за допирна точка в очакванията на служителите и изискванията на компанията, за която работят.

    Разбира се, все още чуваме негативни коментари тук и там, като за всяка компания е въпрос на собствено усещане и умение как да ръководи хората си, така че да балансира между плюсовете и минусите на BPO сектора. Трябва да имаме предвид, че значителният им дял на българския пазар е предпоставка да чуваме повече отзиви и да ги свързваме с тези фирми. Това, че до нас достига по-малко негативна информация за другите бизнеси, не ги прави по-здрави. Зависи от самите нас да изберем организацията, колегите и ръководството, което отговаря на нашите ценности.

    Кои са основните предимства да работиш в аутсорсинг компания?
    Като част от позитивите да работиш в сектора, бих посочил достъпа до иновативни процеси, динамиката на работното ежедневие, неограничените възможности да учиш и растеш както професионално, така и личностно чрез непрекъснато усъвършенстване на персоналните качества като емоционална интелигентност, адаптивност към променящата се среда, любопитство и желание за придобиване на нови знания и умения. Условията на работа, стабилната и сигурна работна среда, неограничените възможности за кариерно развитие и не на последно място срещата с амбициозни и интересни колеги от различни националности биха могли да обогатят професионалния път на всеки млад и креативен човек. Освен изброените предимства важно е да се отбележи и гъвкавостта на работното време, която често е ключов фактор в аутсорсинг сектора. В много компании съществува възможност за дистанционна работа или хибридни модели, които позволяват по-добър баланс между личния и професионалния живот. Тази гъвкавост е особено ценна в динамични времена, когато балансът между работа и личен живот е приоритет за все повече хора. Не на последно място в аутсорсинг компаниите често се предлага щедър социален пакет, който включва допълнителни здравни осигуровки, ваучери за храна, спортни карти и други бонуси. Тези предимства допълнително мотивират служителите и създават усещане за сигурност и грижа от страна на работодателя. В допълнение множеството инициативи за социална отговорност и програми за подкрепа на служителите в подобни компании създават усещане за принадлежност и сплотеност в екипите.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на GESTION SOFIA LTD в Jobs.bg

    Вижте още от рубриката BPO компаниите в България:

    TELUS International Bulgaria
    РЕГИОКОМ ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО - КЛОН БЪЛГАРИЯ КЧТ
    Аутсорса
    hello.de България
    Pontica Solutions
    Foundever

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Австрийският бизнес у нас: Заплатите вече не са сред предимствата на България
    Австрия е вторият най-голям инвеститор в България, но нови инвеститори няма, продължават да инвестират присъстващите вече компании
    преди 11 часа
    преди 11 часа
    myPOS придобива френската компания за касов софруер Toporder
    Финтех платформата разширява екипа си със 130 нови служители в България
    преди 15 часа
    Над 18 000 гръцки компании работят в България
    Гръцките инвестиции у нас надхвърлят 3,5 млрд. евро
    преди 1 ден
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа