неделя, 06 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    807 прочитания

    Как иновациите движат българския еднорог Payhawk

    AI е навсякъде - на този етап или се присъединяваш, или изоставаш. AI е част и от нашия продукт, чрез който пестим време и услия на бизнеса - Цветина Янчева, Product Marketing Lead в българския финтех еднорог, пред Economy.bg
    02 октомври 2024, 11:41 a+ a- a

    Payhawk революционизира управлението на бизнес разходи с иновативни технологични решения, насочени към улесняване на финансовите екипи. Първият български еднорог добавя нови функции на всеки 3 месеца, водейки се от нуждите на клиентите си в 32 държави.

    Какво движи българската финтех компания в развитието на технологията й, как решава какви нови функции да добави, какви са предизвикателствата пред развитието на решение, което се ползва в 32 страни, какви качества са необходими на човек, за да е успешен в продуктовия маркетинг, как се мотивира и развива подобен екип, как AI помага в работата на Payhawk – тези и други въпроси коментирахме с Цветина Янчева.

    Цветина Янчева е начело на отдела по продуктов маркетинг в Payhawk. Заедно с нейния екип, разположен в няколко различни държави, тя отговаря за глобалното позициониране на продукта на компанията и за ясното му комуникиране на пазара. Цветина завършва Бизнес администрация в университета Манхайм, Германия, след което започва кариерата си в маркетинг сферата, работейки в няколко различни германски компании. Тя става част от екипа на Payhawk през 2020.

    Цветина, две години след като Payhawk стана първият и засега единствен български еднорог, какво Ви движи в развитието на Вашата технология?
    Развиваме продукт в сфера, която от много години чака своята дигитална революция - управлението на бизнес разходи. Преди около 15 г. се появява надежда за това с първата вълна от нови решения. Оттогава досега обаче тези решения забавят значително развитието си и вече са остарели. Бързината, с която технологиите се развиват, не просто предполага, а директно изисква непрестанна иновация и адаптиране.

    С Payhawk ние правим точно това в сферата на технологиите за финансови и счетоводни процеси. Ние сме движени от мотивацията да улесним ежедневието на финансовите екипи по света и да им спестим безценно време, както и ресурси.

    Разбира се, гордеем се и с това, че представяме българска компания на световно ниво и усърдието ни превръща в бранд, който вече се разпознава в цяла Европа.

    Представихте наскоро редица иновации във Вашия продукт. Как решавате какви нови функции да добавите?
    Представяме нови подобрения и функции на всеки 3 месеца под формата на продуктови издания. Високата скорост, с която се движим, ни позволява да сме гъвкави и да се напасваме към нуждите на пазара, но най-вече към тези на клиентите ни.

    Продуктовият екип на Payhawk планира развитието на нашето решение в постоянна връзка с предметни експерти, съществуващи клиенти, както и с бъдещи такива. Платформата ни расте по естествен път, като винаги приоритизираме нововъведенията, които ще донесат най-много стойност на потребителите ни. Понякога това е изцяло нова функция като следенето на бюджети, друг път става дума за специфично подобрение, което обаче предоставя куп нови възможности.

    Обратната връзка, която получаваме от потребителите, е движещата ни сила както за продукта, така и вътрешно в екипите ни.

    Какви са предизвикателствата пред развитието на решение, което се ползва в 32 страни?
    Първото предизвикателство се състои във всички безброй регулации и специфики на счетоводството, данъците и всевъзможните разлики във всяка една държава, в която предлагаме Payhawk. Въпреки че за момента е невъзможно да покриваме абсолютно всяка регионална тънкост, най-важното е да вземаме възможно най-доброто решение при всеки нов въпрос без да губим фокус или да усложняваме прекалено продукта ни.

    За тази цел е нужно да познаваме много добре проблемите, които решаваме и особеностите на нашите клиенти. Трябва да балансираме между функциите за персонализиране и лекотата на използване, за да не се превърнем в поредното прекалено сложно и застинало във времето решение, което никой не иска да използва, въпреки че на теория „решава всичко“.

    И все пак бих казала, че възможностите, които този пазар ни предоставя, са много повече. От самото начало Payhawk е международна компания и мисля, че това има влияние върху начина ни на мислене, поставя ни близо до професионалисти от много държави, които заедно с нас превръщат продукта ни в най-добрия на пазара.

    Вие сте ръководител на екипа за продуктов маркетинг. Как мотивирате и развивате екипа си?
    Продуктовият маркетинг все още набира популярност в България и Европа. Има много различни дефиниции какво точно обхваща работата на един продуктов маркетолог, като това може да се различава драстично в различните компании. За някои, продуктовият маркетинг е просто писане на съдържание, за други е всичко друго, но не и това - от позициониране, през проучване на конкуренти, дефиниране на стратегия, продуктово обучение и какво ли още не.

    За наша радост, Payhawk е компания, която вярва в тази позиция и стратегическата и́ роля. Всеки в моя екип носи отговорност за пазарната стратегия в поне един регион, както и за маркетирането на сфера от продукта на глобално ниво. Това дава на всеки огромно разнообразие от задачи, което развива различни качества и интереси. Хубавото на тази роля, а и също, че екипът ни е все още млад, е, че разполагаме с възможността тепърва да дефинираме процеси и начини на работа, да разпределяме помежду си отговорност за глобални проекти и тяхното развитие. Всеки в екипа има възможност да се задълбочи в това, в което е добър, или да открие нови способности и да се превърне в нашия вътрешен експерт.

    Какви качества са необходими на човек, за да е успешен във Вашата сфера?
    Като функция, намираща се на пресечната точка между множество екипи, за един продуктов маркетолог е от изключително значение да бъде търпелив, любопитен и най-вече да управлява добре различните замесени страни. Комуникацията между различните екипи и вътре в самите тях е в основата на ежедневието ни. Понякога сравнявам работата ни с тази на преводачи - всеки екип говори своя език, има своите цели, а един продуктов маркетолог трябва да разбира всички и да превежда помежду им.

    Всеки в екипа работи по поне 3-4 проекта едновременно и трябва умело да разпределя времето си и да приоритизира задачите правилно. Във финтех сферата пък е важно да обичаш динамиката и да умееш да се адаптираш към постоянни промени и новости.

    Интегрирате ли AI и по какъв начин в работата си?
    AI вече е навсякъде около нас. На този етап или се присъединяваш, или изоставаш. За мен и моя екип АI инструментите идват на помощ често, когато се опитваме да усъвършенстваме нещо, върху което работим, или да поставим началото на нещо ново. Например, когато планираме ново продуктово издание и искаме да се подсигурим, че заглавието и съобщението му ще резонират на всичките ни пазари.

    Изключително важно е за целия ни екип да използваме AI като асистент, помощник, а не като колега, чиято работа вземаме за чиста монета. За тези цели разполагаме със собствен AI чатбот с допълнителни нива на сигурност, който ползваме вътре в компанията.

    В същото време AI е част и от нашия продукт. Например ARIA (Automated Receipts and Invoices Analysis) е нашият алгоритъм за машинно обучение, който създадохме специално за Payhawk платформата. Цялостното извличане на данни от разходни документи е един от най-сложните технически елементи в нашия продукт и вече пести впечатляващо много време от ръчно въвеждане за всичките ни клиенти. Например от Chaos Group - българската компания, носител на Оскар - споделят, че пестят по 5 дни всеки месец, благодарение на автоматизацията, която Payhawk им носи.

    Каква е най-добрата маркетинг стратегия за предлагане на продукт или услуга на пазара?
    Тази, която отговаря на реалните нужди и проблеми на хората, които използват продукта. Стратегия, която е базирана на данни и е фокусирана върху изграждането на дългосрочни взаимоотношения с клиентите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Microsoft инвестира €4,3 млрд. в Италия
    Инвестициите са планирани за следващите 2 години в сферата на AI и облачна инфраструктура
    преди 1 ден
    ИСС: Внедряването на AI ще повиши икономическия растеж на България
    Страната ни има по-малко от 2 години, за да хармонизира законите си с европейските правила за AI, предупреждават от Икономическия и социален съвет
    преди 1 ден
    Търсенето за новото поколение чипове на Nvidia е „безумно“
    Това заяви изпълнителният директор на компанията Йенсен Хуанг
    преди 1 ден
    Вече има българи, инвестирали в имоти на Мавриций
    Основният интерес на българските купувачи към международни имоти за спекулативни инвестиции е насочен към Дубай, споделят от Unique Estates
    преди 1 ден
    Германия иска да е световен лидер в квантовите технологии
    Това заяви канцлерът Олаф Шолц при откриване на център за данни на IBM
    преди 1 ден
    Държавите от ЕС подкрепиха митата върху вноса на електромобили от Китай
    През юли ЕК наложи временни мита върху вноса на електрически коли от Китай