понеделник, 14 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2511 прочитания

    Startups in BG: БГК/Minimart

    До края на 2024 г. ще станем 150, като добавим Плевен и Стара Загора, казва Петър Петров, директор „Човешки ресурси“ на БГК АД (Minimart)
    30 юли 2024, 10:54 a+ a- a

    Снимка: БГК АД (Фотограф: Васил Иванов)

    В новата рубрика Startups in BG на Economy.bg основателите на стартиращите компании в страната разказват как са направили първите си стъпки, какви специфични и/или иновативни продукти/услуги предлагат, какви са основните им конкурентни предимства и какво предстои оттук нататък.

    БГК Минимарт е победител в категория „Най-добре развиваща се HR функция в start-up компания“ на годишния конкурс за HR награди на БАУХ. 

    Петър Петров, директор „Човешки ресурси“ на БГК АД, разказва как е финансирана компанията, кое е основното ѝ конкурентно предимство и т.н.

    Разкажете ни за Вашата компания. Кой е основният Ви продукт/услуга и как се роди идеята?
    Minimart e българска верига удобни хранителни магазини, създадена от БГК АД, обединяваща утвърдени инвеститори и експерти в ритейл бизнеса. Веригата се развива с рекордна за българския пазар скорост на експанзия. От март 2023 г. до юли 2024 г. има над 90 работещи обекта, като до края на годината се очаква броят им да нарасне до 150.

    Име: Minimart
    Сектор: Бързооборотна търговия
    Създадена: 01.09.2022
    Брой служители: 98
    Офис: София, бул. „Ал. Стамболийски“ 101, София тауър, ет. 5
    Финансиране: Български капитал

    Концепцията на Minimart е уникална за българския пазар, като съвместява характеристиките на управлението на малки магазини и големи търговски вериги. Успешната формула на компанията включва – прецизен подбор на локациите, бързина в откриването и разработването на обектите и силно мотивиращ партньорски модел на управление на магазините.

    Моделът на Minimart е за хора, за които търговията е страст, ценят всеки клиент и имат индивидуално отношение към него. Затова магазините Minimart са „сърцето на квартала“. 

    Нашият бизнес модел е много добра възможност за развиване на семеен бизнес. Ние избираме локациите, извършваме трансформацията им в Minimart магазини, оборудваме ги и ги подготвяме за управление от нашите софт франчайз партньори. Моделът залага на предприемаческия дух и амбициите на кандидат-партньорите да управляват самостоятелно хранителен магазин. Партньорът сам набира екипа си, разполага с времето си и получава сигурен първоначален доход, за да развие бизнеса си оптимално. При добри резултати и мотивация може в рамките на 12 месеца да развие мрежа и да управлява до 3 Minimart магазина.

    Колко време Ви отне реализацията от идея до работещ бизнес?
    6 месеца ни отне от създаването на компанията, разработването на бранда Minimart до откриването на първия обект.

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Най-голямото предизвикателство беше формирането на модела. Започнахме от нулата, като събрахме ноу-хау от едни от най-добрите експерти от сферата на бързооборотната търговия. Предизвикателство беше и намирането на хора, които да повярват в проекта, за което главен принос имаха личните контакти. Държахме много на искреност и честност в бизнес отношенията ни и те са в основата на успеха ни до момента.

    Не по-малко предизвикателство беше изграждането на процесите в организацията от нулата. Заимствахме от най-добрите ритейл практики от целия свят и ги доразвихме съобразно нашите цели, стандарти и принципи на работа. За нас е важно хората от екипа да се чувстват свободни да изразяват мнението си и да се чувстват мотивирани да работят.

    Как финансирахте стартирането на Вашата компания? Срещнахте ли трудности при намирането на финансиране? 
    Процесът при нас беше обратен – инвеститорите събраха нашия екип от експерти с дългогодишен опит и ни гласуваха пълно доверие, за да реализираме идеята. Във финансирането на проекта се включи и Банка ДСК, а участието на такъв утвърден партньор е доказателство за високи стандарти и перспективи пред нашите бизнес контрагенти.

    Кои бяха първите Ви клиенти и как те научиха за Вас? 
    Първите ни клиенти бяха в кв. „Иван Вазов“ в София, където открихме първия ни обект. За първите ни партньори разчитахме основно на лични контакти, в допълнение пуснахме обяви в платформите за работа.

    Кои са основните Ви клиенти и пазари в момента? 
    Основните ни клиенти са всички български потребители в следните градове: София, Пловдив, Пазарджик, Асеновград, Бургас и Перник, в които веригата присъства към момента.

    Кое е основното Ви конкурентно предимство и с какво смятате, че сте по-добри от други подобни решения? 
    Ние сме уникални на българския пазар в нишата с удобните квартални магазини. Основното ни предимство е многообразието от асортимента, събран на малка търговска площ, и удобството да се пазарува бързо и наблизо. Обслужването също е наша отличителна черта, стараем се да бъде на високо ниво.

    Как се разви Вашата компания от създаването си досега? 
    За период от 15 месеца открихме над 90 обекта в страната.

    Какво предстои оттук нататък? 
    До края на 2024 година ще станем 150, като към настоящите градове,  в които присъстваме, добавим Плевен и Стара Загора. В дългосрочен план искаме да сме най-голямата верига в страната в нишата с удобни квартални магазини, предпочитаните магазини за ежедневен пазар.

    Можете ли да споделите най-големите грешки, които от днешна гледна точка считате, че сте допуснали от зараждането на идеята до днес?
    Минахме през нормалните грешки на растежа предвид бързите темпове на развитие, но те ни направиха още по-добри, гъвкави и адаптивни, за да се справим с тази изключителна експанзия. 

    А кои са най-важните уроци, които научихте? 
    Да сме търпеливи, да сме последователни и позитивни.

    Какъв съвет бихте дали на тези, които се колебаят дали да стартират бизнес в момента? 
    От опита ни до момента бихме им казали, че си заслужава да опитат, защото, когато видят резултата от тяхната работа, ще се почувстват удовлетворени и още по-мотивирани да вървят напред. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на БГК АД (Minimart) в JOBS.BG

    Вижте още от рубриката Startups in BG:

    Христомир Христов, Фейритейлс ООД

    Крис Иванов, съосновател и CEO на LegalTech

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията
    преди 4 часа
    Заради рецесията в Германия и кризата у нас: ОББ понижи прогнозата си за ръста на икономиката ни
    До 3-6 месеца е възможно България да покрие инфлационния критерий за Еврозоната, прогнозират от банката
    преди 6 часа
    SpaceX улови ускорителя на Starship с гигантски механични ръце
    Успешният тестов полет приближава човечеството стъпка по-близо до цяла ракета за многократна употреба
    преди 7 часа
    Летище Пловдив с нови чартърни полети и редовни линии
    Полетите ще улеснят достъпа на туристи от Румъния и Чехия до ски курортите Пампорово и Чепеларе