Рекламата е най-адаптивната индустрия и това няма да се промени, споделя Ангел Искрев, съосновател на агенцията
Ангел Искрев, съосновател на proof. Снимка: Личен архив
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Ангел Искрев, Творчески директор и съосновател на proof.:
Моля, представете се с две имена, позиция и образование.
Ангел Искрев, творчески директор и съосновател на proof и коментатор в „Евроспорт“, завършил съм НСА „Васил Левски“, но не си личи.
Ангел Искрев има над 12 години опит в сферата на рекламата. Съвместната му работа с брандове като Lidl Bulgaria, TELUS International Europe, Tymbark Bulgaria, Skapto, и много други печели над 200 награди на национални и международни фестивали. Работата на Ангел е награждаванана фестивали като The One Show, MadStars, Epica Awards, Golden Drum, Art Directors Club of Europe, Cresta, The Drum, Lisbon Ad Fest, KIAF и други.
Ангел става част от журито на The One Show през 2022, New York Festival през 2023 и голямото жури на Lisbon Advertising Festival през 2020 и 2021. Журира още в AdStars през 2021, 2022, 2023, на Kyiv Advertising Festival, WINA, IAB MiXX Europe и много други. Председател е на творческото жури на IAB MiXX България през 2017, 2018 и 2020 г.
В свободното си време се изявява като спортен коментатор в Евроспорт, като вече има 8 Олимпийски игри зад гърба си.
В последните четири години proof. е втора в класирането на Effie България. Печели наградата Tворческа агенция на годината през 2022 г.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
Попаднах съвсем случайно и съвсем късно. Бях на обучение за комуникации на „Евроспорт“ в Париж и двама от лекторите ме насочиха към рекламата. По-важният въпрос обаче е какво ме мотивира да остана в индустрията — възможността да видиш нещо, което се е родило в главата ти в реалния живот, е пристрастяваща. Както обичам да казвам на момчетата копирайтъри в агенцията — да правиш реклама е най-близкото до раждане на дете, което ще ви се случи.
Откъде черпите вдъхновение?
От хората. Обичам да сядам на различни маси с различни маси.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
Едва ли някой ще измисли по-улесняваща технология от това да работиш с амбициозни и умни хора. Да са мили е само бонус, но не е задължително.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали, и защо Ви е фаворит?
Не съм фен да съм фен на каквото и да е. Най-вече на собствената ни работа.
Кой е най-скорошният проект, по който сте работили, и какво можете да ни разкажете за него?
Предстои ни проект, за който ще трябва да монтираме микрофон на много отдалечено място в планината и той да предава звук 24/7 в реално време. И това леко ни вълнува.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Компромиси, които прерастват в доверие. Или раздяла.
Кои са най-големите предизвикателства във Вашата работа?
Да отгледаме идеята, така че да стигне до инстаграм профила на агенцията.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Много добри хора. Работи и с точки след всяка дума.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Истински честният отговор е, че не знам. Но рекламата е най-адаптивната индустрия и това няма да се промени.
Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на proof. в JOBS.bg
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Иван Ланджев, Huts Group
Цветелина Митева, Noble Graphics
Мартин Тонев, Publicis Dialog
Миглена Семерджиева, M3 Communications Group, Inc.
Мартин Димитров, Nitram
Диляна Токушева-Тодорова, Publicis Dialog
Олга Стойчева, The Smarts
Валентин Томов, Noble Graphics
Александър Братимиров, Human
Боби Петров, All Channels
Емилияна Кънчева, Noble Graphics
Кристиян Неделчев, M3 Communications Group, Inc.
Мария Харизанова, All Channels