сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12674 прочитания

    Язаки България: В почти всеки автомобил в света има част или кабелна инсталация от нашите заводи

    Около 40% от производството ни в момента е за електрически коли – Владимир Седларски – изпълнителен директор на Yazaki в България
    24 юни 2024, 10:45 a+ a- a

    Язаки България е един от най-големите работодатели в аутомотив индустрията у нас. Около 4000 души работят за компанията в момента. В Димитровград, където е най-големият завод на Язаки, са заети около 1700 души. Следващият по големина е Язаки Ямбол с около 1600 служители, а в Язаки Сливен работят около 500 души.

    Планира ли японската корпорация да разшири инвестицията си у нас и да открие нови работни места, по какви проекти и за кои клиенти работят екипите у нас, какъв дял от производството е насочено към електрически автомобили, как експанзията на китайски електромобили в Европа ще се отрази на българските доставчици, какви са предизвикателствата и потенциалът на аутомотив индустрията в България, как ще изглежда автомобилът на бъдещето – тези и други въпроси коментирахме с Владимир Седларски – изпълнителен директор на Yazaki в България.

    Разговаряхме с него в рамките на международната конференция Automotive Forum Bulgaria.

    Г-н Седларски, Язаки присъства отдавна в България. Каква е общата инвестиция на компанията до момента у нас?
    В момента Язаки България има 3 завода. Първият ни завод в страната е в Ямбол. Вторият е в Сливен и третият – в Димитровград. Във всички заводи сме инвестирали в оборудване, нужно за проектите за клиентите, за които произвеждаме.

    Планирате ли да разширите инвестицията?
    Планираме да разширим инвестицията в следващите няколко години, но не планираме откриване на повече заводи.

    Колко служители имате в България?
    В момента Язаки България наброява приблизително около 4000 души, като най-големият ни завод е Язаки Димитровград, в който работят около 1700 души. Следващият по големина е Язаки Ямбол с около 1600 служители. В Язаки Сливен работят около 500 души.

    Планирате ли да увеличите екипите в тях?
    За момента планираме с малки стъпки или с минимално разширяване, тоест не планираме някакво голямо разширяване на екипите. Всичко зависи от нашите клиенти и поръчките, които получаваме.

    Какъв тип кадри търсите по принцип?
    Търсим основно инженери и кадри, свързани с логистика и supply chain.

    Имате ли проблем с намирането на точните кадри?
    В момента при нас работят повече от 100 инженери. Напоследък имаме голям проблем с намирането не само на инженери, но като цяло на специалисти.

    Каква стратегия прилагате, за да привлечете необходимите кадри?
    Опитваме се да предложим привлекателни пакети за служителите си, за да могат да се чувстват добре на работното място.

    Може ли дуалното обучение да е част от решението на проблема?
    Да, ние работим с училища по темата.

    Кои са основните Ви клиенти?
    За жалост, не мога да цитирам имената на клиентите. Мога да кажа, че са едни от най-големите автомобилни производители в света. Работим за клиенти в Германия, Франция, Италия и Америка, имащи заводи в Европа, Близкия изток и Африка.

    По какви проекти работите за тях?
    В България произвеждаме кабелни инсталации, а те свързват абсолютно всички функционални части на автомобилите. В днешно време в почти всеки автомобил в света има част или кабелна инсталация от Язаки.

    Какъв дял от производството Ви е ориентирано към електрически автомобили?
    В Язаки България в момента около 40% са за електрически и хибридни автомобили, а останалата част е за автомобили с двигатели с вътрешно горене.

    Предвиждате ли да увеличите този дял?
    Да, предвиждаме. Това е и тенденцията за в бъдеще в автомобилната индустрия.

    Как експанзията на китайски електромобили в Европа ще се отрази на българските доставчици?
    Виждаме, че има някакви зачатъци на експанзия, но за момента не виждаме някакви проблеми, които да се отразяват на нас.

    ЕС наложи мита на китайските електромобили. Това добра мярка ли е?
    Мисля, че това е правилната стъпка. Дали е добра, ще видим.

    Как оценявате потенциала и предизвикателствата на аутомотив индустрията в България?
    Смятам, че нашата държава и правителството трябва да се насочат към допълнително подпомагане на доставчиците и подобряване на работната среда за нови инвеститори.

    Имате предвид привличане на автомобилопроизводител ли?
    Хубаво би било да привлечем автомобилопроизводител. Знаете, преди години имаше преговори с „Фолксваген“ и с други. За съжаление, не успяхме, но това ще отвори вратата за допълнителни доставчици, които да влязат в България.

    Как ще изглежда автомобилът на бъдещето?
    Автомобилът на бъдещето ще бъде с изкуствен интелект и с автономно управление.

    Кога очаквате да стане възможно това?
    След 15 години.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на ЯЗАКИ БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 12 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 16 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 17 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията