За нуждата от автентичност в рекламата вижте какво сподели Творческият директор на рекламна агенция Human
Александър Братимиров, Творчески директор в рекламна агенция Human. Снимка: личен архив
От 6 до 8 юни 2024 в Международен конгресен център Бургас се проведе двадесет и четвъртата церемония по награждаване на най-големия форум на комуникационната индустрия в България – ФАРА. Human спечели голямата награда „Творческа агенция на годината“. Свързахме се с Александър Братимиров, Творчески директор на агенцията, за да ни разкаже повече за полученото отличие и големите идеи в рекламата. Ето какво сподели той пред Economy.bg:
Human бе отличена за Творческа агенция на годината на тазгодишното издание на ФАРА. Кое по ред подобно отличие за агенцията е това?
Human е агенция на годината на ФАРА за първи път, но има силно присъствие на фестивала още от първото си участие на него. А успехът от тази година превърна Human в най-награждаваната агенция на фестивала за последните 4 години. Изключително сме горди също, че нашият клиент Fashion Days за трета поредна година стана рекламодател на годината - доколкото знам, това е абсолютен прецедент за фестивала.
Как се раждат големите идеи в рекламата и как се разпознават?
Големите идеи се появяват, когато агенциите успеят да вникнат дълбоко в проблемите на бизнеса или пък намерят решение за конкретен човешки проблем. Те са онова, което спира рекламистите да отидат да работят в кол център за двойно повече пари. Как разбираме, че имаме голяма идея? Когато всички около нас изведнъж искат да ни помогнат и да се включат в проекта. А когато излезе - останалите ги е яд, че не им е хрумнало на тях.
Ако трябва да откроите няколко елемента на успешната реклама, кои ще са те?
Успешна реклама е тази, която гради бранд. Всичко друго е изстрел в неясна посока, която може и да създаде временен ефект, но няма да промени голямата картинка. Успешната реклама е тази, която ни кара да се замислим; която ни усмихва или разплаква. Тя е и тази, за която разказваме вечер след работа или споделяме на стената си във фейсбук. Успешната реклама също така продава. Понякога може би не веднага, а след време. Но тя гради имидж, който кара хората да изпитват нещо към бранда и да го оценяват по-високо от останалите.
Кое е по-важно числата или историята? Защо?
И двете са важни и не могат да работят едно без друго. За да си свършим нещата както трябва и да имаме адекватен рекламен продукт, трябва да има добър, отличаващ се криейтив + медийна стратегия, която помага да го видят правилните хора.
Какви тенденции наблюдавате в маркетинга и рекламата през последните години?
Като начало се наблюдава нуждата за автентичност у хората и липсата на автентичност в брандовете. Много от марките продължат да се правят на каквито не са, да се опитват да се харесат. Това се вижда отдалече. Мисля, че всеки бранд трябва да потърси дълбоко в себе си и да се запита - каква е моята мисия? Как мога да променя света към по-добро? И да го направи по своя уникален начин. Наблюдава се миграция на марките от традиционните канали като телевизия и бордове към дигиталното пространство. Просто там е по-евтино, по-проследимо и по-схематично. Но това си има и друга страна. Марките там станаха много и комуникират много сходно. Появяват се експерти, които твърдят, че знаят точно как се прави дигитален маркетинг и проблемът е точно там. Те дават едни и същи решения на марки, които имат различни проблеми и така се озоваваме в ситуация, където всички са еднакви. А това просто не работи. Наблюдава се също постепенното оттегляне от „съдържанието”. Просто то стана прекалено много, прекалено тъпо и на хората им писна. Очаквам, че брандовете ще залагат все повече на по-малко, но по-качествена комуникация. Надявам се, че съм прав.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Хюман Адвъртайзинг в JOBS.bg