понеделник, 14 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2565 прочитания

    Александър Братимиров: Успешната реклама гради бранд, другото е изстрел в неясна посока

    За нуждата от автентичност в рекламата вижте какво сподели Творческият директор на рекламна агенция Human
    17 юни 2024, 13:11 a+ a- a

    Александър Братимиров, Творчески директор в рекламна агенция Human. Снимка: личен архив

    От 6 до 8 юни 2024 в Международен конгресен център Бургас се проведе двадесет и четвъртата церемония по награждаване на най-големия форум на комуникационната индустрия в България – ФАРА. Human спечели голямата награда „Творческа агенция на годината“. Свързахме се с Александър Братимиров, Творчески директор на агенцията, за да ни разкаже повече за полученото отличие и големите идеи в рекламата. Ето какво сподели той пред Economy.bg:

    Human бе отличена за Творческа агенция на годината на тазгодишното издание на ФАРА. Кое по ред подобно отличие за агенцията е това?
    Human е агенция на годината на ФАРА за първи път, но има силно присъствие на фестивала още от първото си участие на него. А успехът от тази година превърна Human в най-награждаваната агенция на фестивала за последните 4 години. Изключително сме горди също, че нашият клиент Fashion Days за трета поредна година стана рекламодател на годината - доколкото знам, това е абсолютен прецедент за фестивала.

    Как се раждат големите идеи в рекламата и как се разпознават?
    Големите идеи се появяват, когато агенциите успеят да вникнат дълбоко в проблемите на бизнеса или пък намерят решение за конкретен човешки проблем. Те са онова, което спира рекламистите да отидат да работят в кол център за двойно повече пари. Как разбираме, че имаме голяма идея? Когато всички около нас изведнъж искат да ни помогнат и да се включат в проекта. А когато излезе - останалите ги е яд, че не им е хрумнало на тях.

    Ако трябва да откроите няколко елемента на успешната реклама, кои ще са те?
    Успешна реклама е тази, която гради бранд. Всичко друго е изстрел в неясна посока, която може и да създаде временен ефект, но няма да промени голямата картинка. Успешната реклама е тази, която ни кара да се замислим; която ни усмихва или разплаква. Тя е и тази, за която разказваме вечер след работа или споделяме на стената си във фейсбук. Успешната реклама също така продава. Понякога може би не веднага, а след време. Но тя гради имидж, който кара хората да изпитват нещо към бранда и да го оценяват по-високо от останалите.

    Кое е по-важно числата или историята? Защо?
    И двете са важни и не могат да работят едно без друго. За да си свършим нещата както трябва и да имаме адекватен рекламен продукт, трябва да има добър, отличаващ се криейтив + медийна стратегия, която помага да го видят правилните хора.

    Какви тенденции наблюдавате в маркетинга и рекламата през последните години?
    Като начало се наблюдава нуждата за автентичност у хората и липсата на автентичност в брандовете. Много от марките продължат да се правят на каквито не са, да се опитват да се харесат. Това се вижда отдалече. Мисля, че всеки бранд трябва да потърси дълбоко в себе си и да се запита - каква е моята мисия? Как мога да променя света към по-добро? И да го направи по своя уникален начин. Наблюдава се миграция на марките от традиционните канали като телевизия и бордове към дигиталното пространство. Просто там е по-евтино, по-проследимо и по-схематично. Но това си има и друга страна. Марките там станаха много и комуникират много сходно. Появяват се експерти, които твърдят, че знаят точно как се прави дигитален маркетинг и проблемът е точно там. Те дават едни и същи решения на марки, които имат различни проблеми и така се озоваваме в ситуация, където всички са еднакви. А това просто не работи. Наблюдава се също постепенното оттегляне от „съдържанието”. Просто то стана прекалено много, прекалено тъпо и на хората им писна. Очаквам, че брандовете ще залагат все повече на по-малко, но по-качествена комуникация. Надявам се, че съм прав.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Хюман Адвъртайзинг в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията
    преди 6 часа
    Заради рецесията в Германия и кризата у нас: ОББ понижи прогнозата си за ръста на икономиката ни
    До 3-6 месеца е възможно България да покрие инфлационния критерий за Еврозоната, прогнозират от банката
    преди 8 часа
    SpaceX улови ускорителя на Starship с гигантски механични ръце
    Успешният тестов полет приближава човечеството стъпка по-близо до цяла ракета за многократна употреба
    преди 9 часа
    Летище Пловдив с нови чартърни полети и редовни линии
    Полетите ще улеснят достъпа на туристи от Румъния и Чехия до ски курортите Пампорово и Чепеларе