петък, 19 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6872 прочитания

    Каква е ролята на AI в маркетинга?

    С какво може да ни помогне и как ще се промени в бъдеще, споделя Хуго Фаустино, дигитален стратег в Creative Media, работил за Nike и Cisco Systems
    23 май 2024, 09:59 a+ a- a

    Хуго Фаустино е опитен мултимедиен практик и фрийлансър с над 15 години опит във водещи роли като мениджър на кампания и креативна стратегия, обхващаща B2B и B2C, предоставяйки креативни услуги с проницателни стратегии, които дават осезаеми резултати. Със силен опит в дигиталното управление, управлението на търговията на дребно и медийното производство на съдържание, със специален фокус върху ориентирани към клиента стратегии за данни, използващи прозрения за аудиторията и изпълняващи кампании, включително цифрови активации за марки като Netflix (The Adam Project) и Nike EHQ. Хуго бе сред лекторите на тазгодишното издание на SERP Conf. International 2024.

    Как дефинирате изкуствения интелект (ИИ/AI)?
    В момента казусът около ИИ е повече за това какво може да означава в бъдеще по отношение на производителността. Така се използва AI в момента, намирайки решения за оптимизиране не само на бизнеса, но и на работната сила. Така че в момента това е мястото, където търсим да го направим малко по-динамичен. Така бих дефинирал AI.

    Какви погрешни схващания за AI сте срещали?
    Някои от погрешните схващания, с които се сблъсквам в момента, са, че AI ще бъде решение за всичко. Това е един от аспектите. Мисля, че в момента начинът, по който се внедрява, е стъпка към повече помощ за работа, ботове за производителност. Те могат повече или по-малко да възпроизвеждат някои от, бих казал, монотонните задачи, но аз силно прогнозирам, че в бъдеще ще има решения от край до край, които наистина могат да заменят работата.

    Какво Ви мотивира да сте част от SERP Conf. 2024 International?
    За мен това е лично отношение. Занимавал съм се с продуцирането на съдържание, но също така съм работил с някои големи марки и виждам доколко ефектите от някои от тези иновации, понякога се разгръщат и се отразяват на начините на работа [на хората]. Така че за мен това е лично отношение. Наистина се опитвам да се докосна до това, което в крайна сметка ще бъде точно зад ъгъла, бъдещето на работата. Да се докосна до някои от тези инструменти. Така че наистина се опитвам да съм подготвен, да се образовам, но и да споделям с публиката.

    Какво се надявате посетителите да вземат от Вашата презентация?
    Силно се надявам публиката да може сама да оцени две важни неща. Дали ще се опитат да научат от нулата някои от тези нови теми, или наистина ще проучат някои от решенията, които са повече plug and play, както обичам да ги наричам, и ще започнат да тестват и експериментират за себе си не само за личното си професионално развитие, но също и за оценка – отговарят ли на реално предизвикателство? Носят ли решение за нещо, с което може да се занимават на работните си места? И мисля, че това бих очаквал – те наистина да разгледат презентацията, да намерят решение: „Нека да предложа това в моята работа. Нека да предложа това за моето лично израстване и наистина да се придържам към него.“

    Какъв съвет бихте дали на маркетолозите, които искат да интегрират AI в своите стратегии?
    Погледнете цялата рамка от задачи. Ако сте търговец и разбирате по малко от всичко – някои от задачите ви харесват, някои от задачите не ви харесват и отново – опитайте да видите дали вече има решения. Те могат да автоматизират част от работата и оттам наистина да потвърдят дали това е нещо, което можете да адаптирате към ежедневната си работа, или наистина да повишат производителността ви. Това е нивото, на което сме в момента и ако увеличите производителността – фантастично. Второто нещо, което бих дал като съвет за търговците, е да се опитат да погледнат на някои от тези инструменти като помощ. Можете да разчитате [на тях] по отношение на изследвания, можете да разчитате по отношение на вдъхновение, но също така [да проверите] дали са ефективни по отношение на резултатите, за да кажем, че това е нещо, с което наистина можете да работите на професионално ниво. Така че направете тази оценка.

    Каква е ролята на ИИ в бъдещето на дигиталния маркетинг?
    Точно сега не предвиждам твърде далеч напред – за 5 години и дори 3 години. Просто бих казал: останете фокусирани върху тази година по отношение на решенията за средно ниво, за конкретен тип компании, но също и на корпоративно ниво, какво наистина е тенденция. Опитайте се да разгледате конкретни инструменти, които ви позволяват [AI] да е помощник, а не да замести напълно цялата ви работа, само в конкретни задачи. Вдъхновение. Както споменах, проучете наистина ли са ценни? Дават ли някакви нови прозрения? И след това – дълбоко гмуркане. Мисля, че бъдещето е в това да се опирате повече на тези инструменти като добавка и те да увеличават вашата производителност и знанията ви за това как са склонни да се допълват взаимно. Така че движете се в тази посока и мисля, че ще можете да хванете следващата тенденция.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 47 минути
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 час
    преди 2 часа
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект
    преди 4 часа
    Инфлацията във Великобритания без промяна през юни
    Все по-малко вероятно е Банката на Англия да понижи лихвените проценти през август
    преди 20 часа
    ЕЦБ запази лихвите непроменени
    Лихвената пауза идва, след като през юни банката за първи път от 2019 намали лихвите