четвъртък, 20 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    16771 прочитания

    Опитът на Региоком: Как се сплотява екип след работа?

    В какви извънработни дейности се включват в екипите в regiocom, разказва Михаил Христов - Проект Мениджър в софийския клон на немската компания
    30 април 2024, 15:11 a+ a- a

    Михаил Христов - Проект Мениджър в regiocom. Снимка: regiocom

    Михаил Христов е Мениджър на проекти в софийския клон на немската компания Региоком (regiocom) и един от най-активните организатори на извънработни дейности за своя екип. 

    Региоком е немска компания в BPO сферата. Основана е през 1996 година и от стартъп с трима съдружници се превръща в концерн с над 6000 служители на над 22 локации в Европа, Азия и Южна Америка. В България компанията е разкрила над 1500 работни места в седем офиса в градовете София, Варна, Бургас, Велико Търново, Русе, Добрич и Стара Загора. Основната дейност на regiocom е обслужване на клиенти в сферата на телекомуникациите, енергетиката, онлайн търговията и транспорта, като до момента в портфолиото си българския клон има над 15 успешно реализирани проекта на едни от най-големите немски концерни. 

    Какви са добрите пракитки в сплотяването на толкова голям екип не само на работното място, но и извън офиса? Какви извънработни дейности за хората в regiocom се организират, как се избират и какъв е ефектът от тях?  Какви нови активности предстоят? Вижте какво разказа Михаил Христов пред Economy.bg.

    Мишо, представи се накратко.
    Аз съм Михаил Христов, на 33 години, горд татко на две деца на 8 и 2,5 години. Извън работа  практикувам редовно йога, готвя непрофесионално и обичам да ходя в планината. Относно професията ми това, което ме движи и ме кара всеки ден да идвам с усмивка в офиса, е възможността да развивам другите и да им осигурявам една позитивна среда за професионален растеж.  

    Какво сте правили заедно досега с екипа ти извън работа?
    Правили сме най-различни неща. Първата ни дейност например беше много забавна. Тогава организирахме „пижамен ден в офиса“, в който голяма част от екипа дойде облечен с пижами – посмяхме се, позабавлявахме и си направихме няколко снимки за спомен. Със следващите дейности започнахме да ставаме все по-изобретателни. „Денят за йога“, или „Спортният ден“, ни се получи много интересно. Макар че първоначално започна като пълна импровизация, в хода не деня прерасна в едно състезание между колегите, които успяха да видят йогата през моите очи и да осъзнаят, че това не е просто някакво седене в странни пози, а начин на мислене, с който да предизвикаш себе си и да усетиш тялото си по различен начин.

    Какво те вдъхнови да започнеш организирането на извънработни активности за екипа си?
    За мен работният процес не започва в 9 и не свършва в 6. Той е едно пътешествие, което аз и всички колеги споделяме един с друг. И докато в рамките на работния ден нямаме много възможности да действаме в екип, тъй като всеки обслужва своите клиенти, то чрез извънработните дейности ние се сплотяваме и изграждаме идеята, че можем да бъдем успешни като екип само и единствено тогава, когато си помагаме един на друг.   

    Следващата акция, която си планувал за екипа си, е разходка на кучета от приют? Защо се спря на нея?
    Нека започна малко по-отдалече, като обясня какъв е процесът на провеждане на всичките ни инициативи. Невинаги всяка идея идва от мен, разбира се. В случая обаче конкретно тази инициатива е една от малкото, която дойде директно от мен. Аз лично се занимавам много активно с доброволческа дейност и тази акция е много важна, защото чрез нея regiocom като една голяма организация с 15 000 служители може да даде обратно на обществото, като подкрепи неправителствена организация, каквато е Animal Rescue. Истината е, че често в тези организации не парите са липсващото, а вниманието и грижата. Освен това такива дейности дават усещане за смисъл както на мен, така и на колегите. За в бъдеще сме планирали да посетим и детски приют. 

    При хора с толкова разнообразни интереси в един екип как се определят и планират събитията? Включваш ли екипа в процеса?
    Имаме чатове, в които се постват най-различни идеи, като, разбира се, няма идея, която да бъде приета от всички, което е напълно нормално, когато става въпрос за близо 100 души в моите екипи. Но затова имаме разработен календар, в който вписваме по две инициативи на месец и всеки може да си набележи къде и кога иска и може да участва.

    Сега сме напът да формираме и първите Social Clubs  в нашите екипи, или така наречените групи по интереси. Всички познаваме ситуацията, в която искаме да направим нещо, но няма с кого. Или поне така си мислим. В действителност обаче може да се окаже, че човекът до нас има същите интереси и хобита, независимо дали става въпрос за фотография, каране на велосипеди, разходки в планината и т.н. Така че това е следващата дългосрочна инициатива, която ще направим и която regiocom ще подкрепи и бюджетно като организация. Целта е хората да се чувстват добре и да ни препоръчват като работодател не само заради нещата, които се случват по време на работния процес, но и заради тези, които се случват извън него. 

    Каква обратна връзка получаваш от служителите си за организираните активности?
    Моите колеги изключително много оценяват времето, което отделям, и това, че заедно организираме такива събития. Винаги има обратна връзка, която е или позитивна или е под формата на градивен фийдбек как дадено събитие е можело да се случи по-добре. В този ред на мисли всяко едно събитие е изключително полезно, защото ни дава възможност да надграждаме идеите си и тяхното изпълнение. 

    Каква е връзката между извънработните събития и работната продуктивност на екипа?
    От една страна, извънработните събития изграждат връзки между колегите, които в работния процес са предпоставка за една по-интензивна взаимопомощ. От друга страна, те са предпоставка нашите колеги да препоръчват regiocom като добро място за работа на свои близки и познати. И не на последно място – дори когато човек е приключил професионалния си път при нас, той може да погледне назад и да си каже: „Там правех нещо готино, нещо различно“ и той ще си търси това и при новия си работодател, но невинаги ще го получава и и в един или друг момент може да реши да се върне при нас. Защото в regiocom е бил видян, чут и оценен от нашето вътрешно общество. 

    Как човек като теб, който е Мениджър на проекти на близо 100 души и активен организатор на извънработни дейности, намира баланс между професионалния и личния си живот?
    Смея да кажа и съм много горд с това, че успявам да извърша всичките си служебни задължения в рамките на работното ми време. Балансът в личния си живот намирам чрез йога – там успявам да вентилирам натрупаното напрежение, за да бъда максимално свеж и присъстващ, когато съм със семейството си. 

    Като активен организатор на извънработни дейности за екипа си кои са най-ценните поуки, които си извлякъл и би споделил с други Мениджъри на проекти?
    Със сигурност мога да кажа, че хората виждат, че се инвестира в това те да се чувстват добре и това ги мотивира не само да останат в екипа си, но и и да са лоялни към работодателя си. Лично аз като мениджър на проекти се чувствам пълноценен, че давам на служителите си това, което заслужават, тъй като инвестицията на време и внимание в хората е задължителна за тази длъжност. Важно е, разбира се, това да ти идва отвътре.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на РЕГИОКОМ ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО - КЛОН БЪЛГАРИЯ КЧТ в Jobs.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Рая Назарян беше избрана за председател на 50-ото Народно събрание
    Тя бе издигната от парламентарната група на ГЕРБ-СДС
    преди 4 часа
    ETHSofia обяви лектори и награден фонд от $10 000
    Организаторите на събитието си сътрудничат с УНСС и SoftUni
    преди 6 часа
    „България Еър“ с директни полети от Варна до Прага и Франкфурт
    Те стартират от 23 юни и 6 юли и ще бъдат изпълнявани два пъти седмично
    преди 8 часа
    Amazon инвестира €10 млрд. за разширяване на облачните си услуги и логистика в Германия
    По-голямата част от средствата ще бъдат използвани до 2026 г. за разширяване на облачната инфраструктура на AWS
    преди 1 ден
    Близо 120 младежи ще започнат стаж тази година в А1
    От създаването на инициативата през 2004 година досега на стаж в А1 са преминали близо 1500 стажанти