вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2875 прочитания

    След Пловдив Немечек ще стъпи в Бургас и Стара Загора, планира и придобивания в чужбина

    2023 беше една от най-успешните ни години – Георги Брашнаров, изпълнителен директор на софтуерната компания, пред Economy.bg
    11 декември 2023, 14:41 a+ a- a

    Каква беше 2023 за „Немечек България“ и какви са плановете на софтуерната компания за 2024, какъв модел на работа следва, ползва ли и как AI инструменти в работата си дружеството – тези и други въпроси коментирахме с Георги Брашнаров, изпълнителен директор на компанията.

    Каква беше 2023 за Немечек България?
    Това беше една от най-успешните ни години, защото, макар да имаме много shareholder компании от световен ранг, все още имаме комфорта сами да вземаме решения и да поемаме рискове. Едно от важните решения тази година въпреки тренда към намаляване на разходите беше да подсилим обучението на собствени кадри в нашата академия и да увеличим наемането на хора. Така че имаме рекордна година с ръст на оборота от над 25% за 2023. И горе-долу толкова нарастване на работните места.

    Открихте трети офис в Пловдив. Защо решихте да инвестирате в нов офис на фона на затрудненията в ИТ сектора и дистанционната работа?
    В Пловдив вече открихме офиса, а във Варна се разрастваме. Сега гледаме към Бургас и Стара Загора, най-вероятно в ранната пролет ще стъпим и там. Но нашата концепция не е за класически офиси, а по-скоро за коуъркинг пространства, в които хората, работещи в региона, имат възможност да отидат в наше собствено пространство.

    Така ли е в Пловдив, или там имате класически офис?
    Той си е хубав класически офис, което не означава, че е задължителен за посещение.

    За колко работни места е предвиден той?
    Около 60 души, като вече половината от капацитета му най-вероятно е запълнен. Но отново го разглеждаме като място, в което хората се събират, когато е необходимо, а не всеки ден.

    Това ли е мотивацията Ви да откриете офис пространство въпреки продължаващата тенденция за дистанционна работа и въпреки свиването, за което говорите?
    Гледаме да създадем добри условия с отпечатъка и настроението на компанията там, където вече имаме или създадени добри офиси като във Варна, или клъстер от хора, които са се преместили и работят около Пловдив. Същото в момента се случва около Бургас и Стара Загора. Това е идеята – да сме по-близо до хората, отколкото обратното – да изискваме те непрекъснато да идват до централния офис.

    В Бургас и Стара Загора колко нови работни места ще откриете?
    В Пловдив моделът беше, че ние вече имахме служители, работещи отдалечено оттам, но заедно с това сме приятно изненадани, че много бързо успяха да се присъединят и нови хора към този офис. Същото очакваме в Бургас и в Стара Загора. По-скоро хибридно, отколкото изграждане на нов офис от нулата.

    Имате ли изискване за конкретни дни присъствие на служителите Ви в офиса?
    Ние сме много прагматична компания и за разлика от големите корпорации нямаме строги изисквания за присъствие. По-скоро имаме разработен модел, в който е силно препоръчително определен вид дейности да бъдат извършвани в офиса или на живо. Например, когато отдалечено се правят уъркшопи и има нужда от креативна работа или от сериозен брейнсторминг, за които има смисъл хората да бъдат в офиса или извън него заедно. Там, където има рутинни задачи, там зависи от служителя. Избягваме този тип процентни задължения.

    Използвате ли и как AI във Вашия бизнес?
    Имаме доста клиентски проекти отпреди 3 – 4 години и в тях има различни модели. Разбира се, използваме част от инструментите, които вече са на пазара. Обучаваме и собствени модели. Опитваме се да преценим практичната полза от един или друг модел. Имаме идеи как бихме могли вътрешно да подобрим оперативната работа на компанията. Разработваме и наши собствени ботове, които биха могли много бързо и на човешки език да ни дадат необходимата информация,която да ни помогне вътрешно сме по-ефикасни. Това е едно от големите предизвикателства, пред което и ние, и българската софтуерна индустрия в момента се изправяме, особено във време на отрезвяване на пазарите – как да бъдем по-ефикасни в дейността си. Говорих за AI и как това би трябвало да се разглежда като един много добър инструмент за повишаване на производителността и за ефикасността.

    Споделихте, че 2023 е една от най-успешните за Вас. А какви са плановете Ви за 2024?
    Реалистични са. Нашият модел е много дългосрочен. Ние не сме типична аутсорсинг компания, която тепърва започва да търси проекти. Имаме партньори, с които работим от 25 години. Следващата година ще бъде много важна за нас, защото ще честваме 25-та годишнина от създаването си. Тези дълги години на пазара ни правят реалисти, че ще продължим нормалното си развитие. Има известни предизвикателства, но ще направим всичко възможно да пораснем повече от реалистичното.

    Какво означава това? Ще растете като брой служители ли?
    Като служители не толкова, колкото като бизнес възможности. Безкрайното разрастване като служители в един момент натоварва самите компании, които не са готови оперативно да го поемат. Ние вътрешно трябва да подобрим ефикасността на проектите и онбординга на колегите и процесите, така че нашият професионализъм като организация, доставяща висококачествени услуги, а не просто работна ръка, да бъде на съвсем друго ниво. И виждам възможностите за развитие много повече на консултантски принцип, отколкото на старите модели на аутсорсинг.

    Освен да стъпите в Бургас и Стара Загора, какво друго планирате?
    Да излезем от България. Първоначално в близките страни.

    В Северна Македония ли?
    Едва ли. Там стана твърде пренаселено, оглеждаме различни възможности. Възможно е да придобием компании. Това също би могло да бъде доста по-бърз старт. От години имаме добри връзки с компании в съседните страни. Сега вече ще бъдем малко по-активни, особено ако трендът продължава да бъде благоприятен към тези, които поемат рискове, защото няма много голяма конкуренция в момента.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Немечек ООД в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Проучване: Големите компании очакват над 24 млн. евро ръст на приходите от въвеждане на нови финансови технологии до 3 години
    Едва 1/3 от финансовите лидери вярват, че наборът им от софтуер и технологии е в крак с нуждите им и ще може да поддържа бъдещ растеж. отчита доклад на Payhawk
    преди 3 часа
    Лабораторният комплекс на София Тех Парк ще предоставя услуги за бизнеса
    Достъп до високотехнологично оборудване и консултантски услуги ще могат да получат микро-, малки и средни компании
    преди 3 часа
    МФ внася бюджет 2025 с 3% дефицит и ръст на максималния осигурителен доход
    По-висок акциз за алкохол и цигари, данък 15% при недекларирани доходи: вижте още какво предвижда държавния бюджет за догодина
    преди 22 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 1 ден
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока