сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1356 прочитания

    Какво да очакваме на есенната конференция на БАУХ в нов и различен формат?

    Имаме 4 дни, в които залагаме различни формати – интерактивни, презентационни, дискусионни, виртуални и присъствени, казва Емил Минев - член на Управителния съвет на БАУХ
    12 октомври 2023, 14:31 a+ a- a

    Емил Минев - член на Управителния съвет на БАУХ. Снимка: Личен архив

    По традиция Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) тази есен отново ще събере на едно място HR професионалистите на есенната конференция на организацията. За първи път форумът ще се проведе в 4-дневен хибриден формат, който ще включва както онлайн, така и присъствена част. Есенната конференция ще се проведе под надслов Boosting People`s Potential от 13 до 16 ноември. Големият конферентен присъствен ден ще е на 16 октомври в Интер Експо Център.

    Потърсихме Емил Минев – член на Управителния съвет на БАУХ и Старши Мениджър „Обучения и развитие“ в Paysafe, за да ни разкаже повече за програмата, темите и лекторите и как ще протече всеки един от четирите дни. Цялата програма на конференцията можете да разгледате ТУК.

    Емил, предстои есенната конференция на БАУХ в нов и различен формат. За първи път събитието ще се проведе в четири поредни дни. Защо избрахте такъв формат?
    С тази конференция искаме да предоставим различно и уникално преживяване на HR общността. Искаме да е събитие, което ще донесе много стойност на участниците – и като съдържание, и като възможност за контакти. Затова и вложихме много вдъхновение в оформянето на концепцията и структурирането на програмата. Това вдъхновение искаме да предадем и на всички, които ще се включат.

    Организирайки различни събития за HR общността през годините, това, което винаги е стояло като предизвикателство пред нас, когато обмисляме темите и форматите, е да успеем да отговорим на различните очаквания. На нашите конференции традиционно присъстват HR колеги с различен опит, от различни бизнес сектори, на различен етап от професионалното си развитие. Много е трудно да адресираш по релевантен начин толкова разнообразни очаквания с едно събитие. От друга страна обаче, заедно с колегите ми от Управителния съвет на БАУХ сме напълно убедени, че това събитие трябва да го има – защото преди всичко HR професионалистите в България са общност и ролята на БАУХ е да обединява тази общност, да бъде нейната платформа за споделяне, за информиране, за общуване. И така се роди идеята за този нов и различен формат. Имаме 4 дни, в които залагаме различни формати – интерактивни, презентационни, дискусионни, виртуални, присъствени. В някои от тях ще обсъждаме добри практики, в други – глобални тенденции, в трети – ще търсим стратегическия фокус, в четвърти – ще анализираме данни, в пети – ще наблегнем на нетуъркинга. Даваме възможност на всеки да избере това, което е интересно и на дневен ред за него като професионалист.

    Разкажете ни накратко как ще протече всеки от дните?
    Стартираме нашите HR DAYS 2023 с интерактивни работилници, на това е посветен първият ден. С тези формати искаме да постигнем две цели. Разбира се, съдържанието е на първо място. Ще дадем на участниците идеи и конкретни инструменти, които лесно могат да приложат на практика. Отваряме теми като изграждане на екипна ефективност, губим ли потенциални таланти поради прибързани и погрешни заключения, какво действително означава партньор на бизнеса. Ще пречупваме темите през опита и добрите практики – както на самите водещи на работилниците, така и на участниците в тях. И точно това е втората ни цел – през споделянето на собствения опит, казуси, предизвикателства, участниците да могат наистина да се запознаят един с друг. Да постигнем този нетуъркинг, който отива отвъд разменените визитки и дава възможност в професионалната си мрежа да имаш контакти, към които да можеш да се обърнеш за съвет, с въпрос. Това може да се случи само ако знаеш малко повече за колегата отсреща – не само името и позицията му в конкретна компания, но и казусите, през които е преминавал, предизвикателствата, с които се е сблъсквал. Затова сме дали на този ден мотото DARE TO SHARE. 

    Във втория ден сме предвидили виртуална програма, в която искаме да сложим контекста. Всяка програма, която правим за развитието на хората в организациите ни, всеки проект, свързан с кариерното им израстване, стратегиите, които следваме, политиките, които залагаме – всички те, за да бъдат адекватни и да бъдат ефективни, трябва да са съобразени с ключови фактори на средата, в която работим. Не можем да не вземем предвид параметрите на контекста, ако искаме успешно да развиваме хората в организациите си. Не можем да не отчетем техните очаквания по отношение на параметри като възнаграждения, придобивки, желание за развитие. Не можем да не отчетем какво другите работодатели на пазара предлагат. Не можем да не вземем предвид профила на работната сила на пазара на труда – тази, с която и ние работим. Не можем да не следим глобалните, регионалните, локалните тенденции и обоснованите очаквания за това как ще се променят те в по-близко и в по-далечно бъдеще. Иначе рискуваме да се окажем в ситуация, в която полагаме усилия, влагаме ресурси, за да имаме „перфектната“ политика за това как да развиваме хората си, как да ги насърчаваме да отключат пълния си потенциал, която обаче или изобщо не постига резултатите, които сме очаквали, или ефектът й е твърде краткотраен и неустойчив. Само защото сме я изпълнили по учебник, но не сме взели предвид важните фактори и индикатори от средата, в която оперираме. Затова този втори ден сме нарекли SETTING THE CONTEXT и в него ще обърнем поглед към данните, към тенденциите – на глобално и локално равнище, и разбира се отново ще ги пречупим през добрите практики.

    Третият ден е нашият скок в дълбокото. Най-опитните HR професионалисти, тези, които са минали през различни ситуации, сблъсквали са се с много предизвикателства, най-трудно можем да изненадаме, най-трудно е да подберем съдържание, което да е ново за тях. Трудно, но не и невъзможно :) Затова тук на помощ идват двама изключителни професионалисти, международно признати лектори с огромен опит. Заедно с тях организираме мастъркласове, с които да предизвикаме колегите да погледнат на добре познати теми по нови начини, да ги вдъхновим да търсят нови решения, нови подходи. Темите ни тук са вечните теми в HR – лидерство и развитие. Подходът ни – вдъхновение за новаторство. 

    И стигаме до последния ден – голямата присъствена конферентна програма. Тук залагаме на споделяне на опит и добри практики на локално ниво. Как привличаме правилните хора в организацията ни – тези, чийто потенциал след това можем да развием, като ще сложим специален фокус върху представителите на поколение Z, защото именно те в следващите години ще бъдат основната част от работната сила. Как отключваме потенциала на нашите служители, как ги насърчаваме да се развиват, как отчитаме техните индивидуални потребности, като същевременно следваме целите и нуждите на организацията в краткосрочен и дългосрочен план. Как развиваме потенциала на лидерите в компанията, как гарантираме, че ги подготвяме по най-добрия начин те да идентифицират и развиват потенциала на хората в екипите си, кои са най-големите предизвикателства в тези процеси и как ги адресираме. Това са въпросите, които ще поставим. А отговорите ще даваме през добрите практики на различни компании. Защото универсални отговори едва ли има. Няма да пропуснем да обърнем внимание и на една тема, която много бързо от модерна тенденция ще се превърне във всеобща практика – изкуственият интелект, как вече той се прилага в различни HR процеси, но и къде са рисковете. Разбира се, помислили сме и за провокативен и вдъхновяващ финал :)

    Каква е темата на събитието и какво послание към HR професионалистите искате да отправите с нея?
    Темата е BOOSTING PEOPLE’S POTENTIAL. Посланието, което залагаме и което вярваме, че ще успеем не просто да заявим, но и да аргументираме през тези 4 дни с всички формати, с цялото съдържание от опит, практики, данни, тенденции е, че ние като HR професионалисти носим отговорността за това хората в нашите организации да бъдат мотивирани да дават най-доброто от себе си, да искат да влагат усилия да бъдат все по-добри в работата си. И ако сме информирани за случващото се около нас, ако сме отворени към тенденциите, които рано или късно ще стигнат и до нас, ако сме креативни в адаптирането им към културата и спецификата на собствената ни организация, ако не се страхуваме да експериментираме и да поемем риска, че може и да сгрешим, ако не се затваряме в рамки, ако не се притесняваме да излезем извън най-стандартните практики, тогава намирането на работещия подход за отключването на потенциала на хората в организациите ни ще бъде следващото успешно преодоляно предизвикателство за нас като HR професионалисти. 

     Бихте ли сподели някои от лекторите, които ще чуем и видим по време на конференцията?
    Разбира се. Наш гост в единия от мастъркласовете ще бъде Питър Докър – световнопризнат гуру в темата за лидерството, професионалист с опит на високи управленски позиции, помогнал на компании от целия свят, включително Google, American Express, ASOS и др. да развият своите стратегии за развитие на лидерството, автор на книгата Leading from the Jumpseat, съавтор на Саймън Синек в книгата Find Your Why: A Practical Guide for Discovering Purpose for You and Your Team. Другият мастърклас ще води Олимпия Меса – професионалист с много опит в корпоративния свят, чиито вдъхновение, мисия и експертиза са в това как да създадем наистина уникално преживяване на хората в процеса на учене и развитие, което да гарантира смисленост и ефективност на политиките ни в тази област от HR функцията и постигане на заложените цели.

    В работилниците своя опит ще споделят Даниела Назим, People Development Lead, Endava, Милена Хаджииванова, CEO, H-Vision и CHRO, Bulsatcom, Мишо Стефанов, бизнес консултант и обучител, Лилия Георгиева, старши консултант, психолог, треньор, КАТРО България,  Красимира Караджова, асоцииран треньор, КАТРО България и управител, Windrose Training и др.

    В конферентната програма ще чуем Лилия Стоянов, CEO, Transformify и гуру в темата за прилагането на AI в HR. Да разберем по-добре представителите на поколението Z и къде грешим в подхода си към тях, когато се опитваме да привлечем вниманието им към нас като работодател, когато се опитваме да развием потенциала им, да ги задържим, ще ни помогне Елица Костова, основател на Voca Academy и автор на кариерна програма за младежи, отличена с наградата „Най-добър кариерен инструмент в Европа за 2020 г.“  Много скоро ще обявим и още колеги, които ще се включат, за да допринесат със своя опит и знания.

    Конференциите на БАУХ винаги са били ценни и с обмяната на добри практики. Кои компании ще споделят примери от практиката си?
    Няма да изневерим на тази традиция. Ще чуем добри практики от HR екипите на Адрес Недвижими Имоти, Kaufland България, Ръководство на въздушното движение, А1 България, Каменица, Менпауър България, Ай Би Ем България, Experian България, Център за споделени услуги на Кока-Кола ХБК. 

    С какво би било най-ценно участието в конференцията за всички, които са част от HR общността в България?
    С това събитие искаме да дадем стойност на HR общността. Искаме да изненадаме с разнообразие колегите, които традиционно се включват в нашите събития и ни познават добре. Искаме да покажем на колегите, които за първи път ще дойдат на наша конференция колко опит могат да почерпят от общността ни. Искаме да насърчим колегите, които сега стартират своята кариера в HR, като им дадем идеи, инструменти, практики, които да адаптират, прилагат и развиват. Искаме да вдъхновим колегите с вече натрупан опит, със стратегически поглед върху професията да потърсят нови решения, нови подходи, защото те са тези, които могат да направят професията ни по-подготвена за това, което бъдещето ще й донесе. Знаем, че задачата, която си поставяме е много амбициозна, но знаем и че можем да се справим с нея.

    Колко са регистрираните вече за конференцията и докога е отворена регистрацията?
    Някои от форматите предполагат ограничен брой места – уъркшоповете и мастъркласовете. За тях регистрацията ще бъде отворена до изчерпване на местата. Виртуалната и присъствената програма позволяват включването на повече хора. За момента отчитаме голям интерес от страна на колегите, всеки ден нараства броят на компаниите, които регистрират своите HR екипи за участие. Така че не чакайте последния момент и запазете мястото си още днес :) До 3 ноември са валидни по-ниски такси за участие.

    Възможна ли е регистрация само за отделен ден, или е задължително за всички четири?
    Да, само с гъвкавост може да гарантираме, че ще постигнем целта си да отговорим на различните очаквания на колегите от общността ни. Затова всеки може да избере дали да се включи в един, в два или във всички формати, които събитието предоставя. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 11 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 12 часа
    преди 13 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 15 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 15 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд