петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3578 прочитания

    Employer Branding в България: SiteGround

    Валентина Кожухарова, Мениджър „Човешки ресурси“, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    05 юни 2023, 10:36 a+ a- a

    Валентина Кожухарова е професионалист с над 12 години опит в сферата на човешките ресурси, като 8 от тях са в отдел „Човешки ресурси“ на SiteGround. Започва като експерт и преминава през различни роли и отговорности, свързани със структурни промени и трансформации, подбор и развитие, ангажираност и управление на представянето.

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Валентина Кожухарова, Мениджър „Човешки ресурси“ в SiteGround, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В SiteGround работим по проекти за цял свят и маркетираме продуктите си предимно на международния пазар, но основната комуникация и дейност за утвърждаването ни като работодателска марка е съсредоточена в България. Водеща роля в това има моят екип в тясна връзка с Бранд екипа. Заедно работим по целите си за годината, кампаниите и стратегията за привличане на таланти, както и за грижа, развитие и задържане на екипа. Цялостният набор от дейности и инициативи ни превръща в един от водещите работодатели в страната вече няколко поредни години. През изминалата година сме сред най-награждаваните работодатели в България с над 20 отличия като работодател и обществено отговорна компания, а 41% от служителите ни са в компанията от над 5 години, което като факт е достатъчно красноречиво. Инвестираме много в индивидуалните интереси на колегите, предлагайки разнообразни възможности за професионално развитие. Горди сме, че половината от назначенията, които сме направили през 2022 година, са резултат на вътрешен подбор. За мен това е естествено следствие от усилията ни по отношение на инвестицията в екипа и грижата за личностното им и професионално развитие. 

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Разпознаваемата и призната работодателска марка е комбинация от начина на работа и културата в една компания. Няма как такава динамика и широк диапазон дейности да бъдат сведени до един процес, но мога уверено да кажа, че за SiteGround водеща е грижата за екипа и обществото, подкрепата и взаимопомощта. 

    По този начин всеки един наш служител е посланик на бранда, защото сме свързани от общите ни ценности и начин на живот. Вероятно това усещане за семейство и споделеност започва от качествения онбординг, който обръща индивидуално внимание на всеки един новостартиращ колега, прераства в удовлетвореност от широкия пакет придобивки и споделените социални активности, но основно от отношението към всеки, истински интересните и предизвикателни проекти с голям мащаб и възможността да се развиваш, докато си част от един истински задружен екип. 

    Откритата, честна и последователна комуникация с нашия екип е още една от отличаващите ни характеристики. Смея да кажа, че в това отношение, макар вече да сме се разраснали до 500 души в три града на страната, сме запазили духа и стартъп културата. 

    Денят ни започва със закуска заедно в нашия корпоративен ресторант, в който служителите ни имат възможност не просто да се хранят безплатно два пъти дневно със здравословно и подбрано меню (колегите на смени получават и вечеря), но и да общуват помежду си, да обменят опит и идеи, като това невинаги е задължително да бъде по строго работни теми. Следобед тренираме заедно в служебния фитнес или пием кафе при нашия бариста. 

    Всичко това стимулира усещането за общност и принадлежността към нея, скъсява дистанцията и провокира към обсъждане и раждане на нови идеи, проекти и продукти. Изключение от тази екипност не правят и служителите на мениджърския екип, които са отворени и готови да ни чуят винаги. 

    Поддържайки силата на тази фирмена култура и ценностите, които са се формирали в годините при нас по естествен път – не ни е трудно да приобщим новите колеги. Вярвам, че всички тези неща са и част от водещите ни предимства, които помагат да бъдем един от най-добрите работодатели в страната.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Гордеем се с нашия SiteGround Team Fest – традиционния ни 3-дневен тиймбилдинг фестивал. Това е отново наш вътрешен формат, който разработваме вече за пета година в съответствие с очакванията на екипа ни. 

    Идеята за SiteGround Team Fest се заражда през 2015 година като част от брейнсторминг игра между служителите. Предложението за организиране на следващ тиймбилдинг под формата на фестивал, в който основно участие имат колегите от екипа с разнообразни работилници, отговарящи на техните собствени интереси извън офиса, наша собствена музикална сцена и спортни турнири, е отличено от служителите като най-добрата идея. Така през 2023 година за пети път ще проведем фестивала си (след 3-годишно прекъсване заради пандемията), в който планираме 15 работилници, водени основно от колеги, сред които уъркшоп за приготвяне на крафт бира, крафт кафе, астрономия, астрофотография, къщички за птици, slackline (ходене на въже), изработване и състезание с автомобили от картон, компост и много други. Вечерта пък е отредена за stand-up комедия и музика от нашата музикална банда от колеги в екипа, които ще бъдат последвани от международен хедлайнер, DJ надпревара и танци до зори. 

    Фестивалът ни е далеч от традиционното разбиране за тиймбилдинг на компаниите в България не само като мащаб, но и като преживяване, което е водено от интересите и желанията на екипа ни и стремежа ни към споделяне и любопитство. Събитието остава единствено по рода си със своята иновативност и мащаб, а инвестицията в него измерваме не във възвръщаемост, а във всеобщата удовлетвореност на екипа. Ако трябва да цитирам конкретни цифри, най-близко са годишните ни проучвания за удовлетвореност на служителите. В последното такова независимо изследване на нагласите в екипа резултатът ни е 88% ангажираност на нашите служители, което е над средното не само по принцип в страната, но специално за ИТ индустрията. А конкурентността в нашия сектор, както знаем, е изключително силна, така че това е голямо постижение, което поддържаме откакто започнахме изобщо да участваме в подобни проучвания преди повече от 5 години.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Добрата вътрешна комуникация е основен приоритет за нас, но тя е и нещо, което в нашата компания до голяма степен е естествен процес, благоприятстван от условията, които сме създали за екипа. 

    Тъй като сме технологична компания активно използваме електронни платформи, но и много често се допитваме до мнението на екипа и с анкети, имаме собствен вътрешен блог, достъпен само за служители, както и отделни сайтове за многобройните ни вътрешни инициативи. Водещи обаче са вътрешните събития по разнообразни теми, на които събираме служителите си редовно. 

    Работим непрестанно, за да направим работното време на нашия екип пълноценно и да подобрим баланса работа – личен живот за всеки. Всяка година имаме фитнес предизвикателство с няколко категории, което цели да насърчи членовете на екипа ни да се грижат за общия си тонус и здраве с малки промени в ежедневието си. Близо 40% от екипа се включват в него всяка година, но по-важното е, че много от тях споделят, че това повлиява трайно начина им на живот и след края на предизвикателството много от участниците продължават да се движат, спортуват и подкрепят един друг все така активно. По повод Деня на Земята тази година направихме своя вътрешна кампания – бинго. Тя беше насочена към това какви собствени малки стъпки можем да предприемем в ежедневието си, за да минимизираме екологичния си отпечатък и да подобрим голямата „картина“. Най-активните колеги, които показаха, че правят най-голям процент екоактивности, спечелиха специални награди, а проектът получи награда в категория „Вътрешна зелена комуникация“ по време на годишните награди за най-зелена компания. Имаме и предизвикателство, насочено към това да се чете повече и по-качествена литература. В рамките му нашият мениджърски екип публикува топ пет на любимите си четива в края на всяка година, а колегите, които се включат в читателското предизвикателство, могат да спечелят ваучер за нови любими заглавия. 

    Горди сме със социалната си вътрешна инициатива, която реализират членовете на нашия екип. Нарекли сме я „Бъди домакин (хост) на кауза“ (Host a Cause) и в нейните рамки колегите предлагат социално отговорна кауза, организация или проект, с които са ангажирани и биха искали да подкрепят с безплатни услуги за хостинг на уебсайтове и онлайн присъствие безсрочно. Повече от 20 български неправителствени организации и тяхната обществено значима работа се хостват безплатно в нашата платформа благодарение на членове на екипа, които са приели каузата им за своя. Това не само ни кара да се гордеем, но ни дава вдъхновение да подобряваме, допълнително да инвестираме и развиваме себе си и общността ни. 

    Инвестираме непрекъснато в разширяване на списъка от услуги, които предлагаме на работното място, за да спестяваме на колегите загуба на време и излишен стрес в натоварения градски трафик. Имаме един от най-модерно оборудваните фитнеси, който е на разположение на служителите през цялото време напълно безплатно, заедно с личен треньор. Всеки работен ден организираме и провеждаме и групови тренировки с нашите инструктори по йога, тенис на маса, спиниг, пилатес и други. В допълнение към всичко това, за да улесним максимално колегите в грижата за себе си, предлагаме и услуги на студио за красота, което работи в сградата ни на конкурентни цени. 

    Освен пряката грижа за екипа винаги отваряме доброволческите си активности (залесяване, почистване, облагородяване) и за членовете на семействата на нашите служители, а специално децата са добре дошли на няколко инициативи, които организираме във връзка със старта на учебната година, Коледа, а имаме и специална лятна седмица, която те прекарват в офиса на компанията с разнообразна целодневна програма, включваща спорт, образователни активности и забавление, съобразени с възрастовата група на детето. 

    Вижте профила и актуалните позиции на SiteGround Hosting EOOD в JOBS.bg 

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Appolica развива работодателската си марка?
    Как eMAG развива работодателската си марка?
     
    Как Bica развива работодателската си марка?
    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 1 час
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 2 часа
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 2 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS