петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2444 прочитания

    Пътеводител на дигиталния стопаджия: Професия Social Media Marketing Expert

    За една от най-популярните и търсени професии в дигиталния маркетинг разказват Надежда Стоянчева, Екатерина Ангелова и Габриела Томова, талантливите и креативни Social Media Marketing нинджи в SoftUni Digital
    16 май 2023, 14:55 a+ a- a

    Снимка (от ляво надясно): Надежда Стоянчева, Габриела Томова и Екатерина Ангелова - Social Media Marketing нинджи в SoftUni Digital

    Днес рубриката на Economy.bg „Пътеводител на дигиталния стопаджия“ пристига с тройна сила, за да ни срещне с една от най-популярните и търсени професии в дигиталния маркетинг. Срещаме ви с Надежда Стоянчева, Екатерина Ангелова и Габриела Томова, талантливите и креативни Social Media Marketing нинджи в SoftUni Digital. В следващите редове те ще ни разкажат малко повече за ролята, която изпълняват, какви предизвикателства срещат по пътя си и какво ги мотивира да продължават напред.

    Здравейте, разкажете накратко какво представлява длъжността Social Media Marketing Expert?
    Екатерина:
    Social Media Marketing Expert-ът отговаря за планирането, създаването и публикуването на съдържание във всички платформи на социалните медии на бизнеса. Ние се грижим за увеличаване на аудиторията, за изграждане на информираност относно бранда и неговите послания и в крайна сметка за увеличаване на продажбите. Наша отговорност е да анализираме и разбираме целевата си аудитория, за да създаваме убедително съдържание, което и е уникално за типичните взаимодействия на всеки канал.

    Габриела: Освен това в зависимост от длъжностната характеристика Social Media Marketing Expert-ът създава рекламните кампании в социалните медии и се грижи за тяхната оптимизация и добро представяне.

    Кои са най-важните умения и качества за Social Media Marketing Expert-а?
    Габриела: За да бъдеш добър Social Media Marketing Expert, а и като цяло Marketing Expert, е нужно да имаш стабилна основа. Познаването на маркетинговите принципи и модели, умението за дефиниране на аудитория и избор на правилна комуникационна стратегия за нея, изграждането на потребителска пътека, както и маркетинг планирането са ключови за развитието на един маркетолог.

    Освен това комплексните умения в различните направления на дигиталния маркетинг също са фундаментални. Такива са например направления като Google Analytics, SEO, Content Marketing, Facebook Marketing, Google Ads. Така ще имаш обширен поглед върху дигиталния маркетинг, който може да бъде полезен в анализа на цялостното представяне на една кампания, а и работата с различните екипи. Разбира се, важни са и уменията за работа в различните социални мрежи, като Instagram, TikTok, LinkedIn, тъй като всяка платформа има своите специфики, алгоритми и типове поведение на потребителите, с които Social Media Marketing Expert-ът трябва да се съобразява.

    Екатерина: Отговорностите на нашата професия могат да варират в зависимост от динамиката, размера и целите на един екип по дигитален маркетинг. Както вече спомена и Габи, ако искате да се развивате като такива специалисти и да бъдете конкурентоспособни на пазара на труда, моят съвет е да развиете до експертно ниво стандартните за професията умения, като същевременно придобиете умения и в други сфери на дигиталния маркетинг – SEO, Performance Marketing (работа с Google Ads и Facebook Ads).

    Надежда: Заедно с професионалните компетентности, в нашата професия са важни и меките умения. Качества като организираност, комуникативност, адаптивност, работа в екип и устойчивост са изключително ценни за един дигитален маркетолог. Умението за решаване на проблеми, стратегическото мислене и ефективното управление на времето също са полезни в толкова динамична професия.

    Кое е най-позитивното и съответно най-предизвикателното в ролята на Social Media Marketing Expert-а?
    Габриела: Обожавам динамиката на професията. Постоянно променящата се среда и нагласи на потребителите ме предизвикват всеки ден да излизам извън рамката и да развивам уменията и знанията си, без да зациклям на едно място в постоянно повтарящите се действия. Възможността да тествам различни подходи и тактики, да търся решение на казуси, а и да работя по различни проекти, ми носи изключително удовлетворение.

    Надежда: Най-позитивното за мен е гъвкавостта, която ми дава позицията, както и възможността да работя по разнообразни проекти. Динамиката прави професионалната сфера предизвикателна, но и в същото време много интересна, защото винаги имаш поле за развитие.

    Екатерина: За мен едно от най-позитивните неща на професията е възможността да работя хибридно – така едновременно мога както да провеждам срещи с колегите в офиса, така и да работя и черпя вдъхновение от някое планинско местенце или от морето. Друг позитив е, че позицията е изключително креативна. Социалните медии непрекъснато се променят, така че едно от най-големите предизвикателства е да си „в крак“ с новостите ежедневно. Това в същото време е и изключително стимулиращо за постоянното ни развитие като професионалисти.

    Смятате ли, че професията Social Media Marketing Expert е перспективна?
    Надежда: Определено. Сред основните причини за това е непрекъснатото развитие на социалните платформи, което увеличава възможностите за кариерно израстване. Дигиталната епоха определя и нуждата на компаниите да имат силно онлайн присъствие, за да установят стабилна връзка с аудиторията, да бъдат по-разпознаваеми и да представят продуктите и услугите си по интересен за аудиторията си начин. Това прави търсенето на експерти още по-осезаемо.

    Екатерина: Със сигурност. Днес всеки бизнес, който иска да достигне максимално ефективно, а и с правилните послания до своята аудитория, присъства в дигиталното. Това предполага нуждата от Social Media Marketing специалисти, които да дефинират правилните аудитории и най-вече да изградят цялостна стратегия за успешна комуникация между бизнеса и неговите потребители. Предизвикателството тук е да се публикува не просто добро съдържание, а такова, което разказва история в точното време и по характерния спрямо социалния канал начин.

    Габриела: На 100% се съгласявам с Надето и Катето. В допълнение на това, което и те споделиха, от Statista прогнозират, че през 2023 г. потребителите в социалните мрежи по целия свят ще станат 4,89 млрд., което е с 6,5% ръст от предходната година. А данни на Meltwater показват, че средно един човек използва по 7 различни социални мрежи на ден.

    Именно това води до непрестанната нужда от Social Media Marketing Expert-и. На компаниите им се налага да използват многоканален подход, защото трябва да са там, където са и техните настоящи и потенциални клиенти. Затова и адаптирането възможно най-рано към нововъзникнали платформи като TikTok може да бъде само в плюс за една маркетингова стратегия.

    Какъв е Вашият съвет към тези, които искат да се развиват като Social Media Marketing Expert-и?
    Екатерина: Преди всичко следете новостите и се усъвършенствайте постоянно. Дигиталният маркетинг е изключително динамична сфера предвид това, че тенденциите в социалните мрежи се изменят непрекъснато. Съветът ми е всеки ден да отделяте време, в което да четете блог или да гледате YouTube новини по темата. Също така е важно да приложите веднага наученото на практика. Като начинаещи можете да развивате вашите лични профили или да предложите помощ на ваши приятели, като развиете техните или на бизнесите им социални канали във Facebook, Instagram или TikTok. Това със сигурност ще ви помогне да натрупате реален опит.

    Надежда: Ако искате да се развивате като Social Media Marketing Expert-и, е важно да придобиете знания за работата с големите платформи, като например Facebook, Instagram, TikTok. Това, което ще ви изведе на следващото ниво, са реалните практически умения. Затова бих ви посъветвала да търсите възможности, с които да натрупате повече практически опит.

    Габриела: Бъдете любопитни! Независимо дали сте в началото на кариерния си път, или вече имате много опит, важно е да имате интерес към това, което правите, към новите знания и умения, подходите, промените. Това никога няма да спре да ви бъде от полза в развитието ви като професионалисти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 12 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 12 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 19 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 20 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава