петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2358 прочитания

    HR проектите в България: „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал

    Запознайте се с HR екипа на Велея Глобал, който стана победител в Годишните HR награди на БАУХ 2022, и научете повече за проектите на компанията
    17 май 2023, 11:02 a+ a- a

    HR екипът на Велея Глобал по време на церемонията за връчване на наградите на БАУХ. Снимка: БАУХ 
    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.
     
    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.
     
    Научете повече за най-новите HR проекти на Велея Глобал („Мебели Виденов“) от Жени Георгиева - HR Бизнес партньор. Велея Глобал стана победител в Категория „Най-добър HR екип“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022.
     
     
     
    Жени Георгиева - HR Бизнес партньор. Снимка: Велея Глобал
    Разкажете ни за Вашата кандидатура в Годишните HR награди на БАУХ 2022, категория „Най-добър HR екип на годината“.
    Годишните награди на БАУХ са едновременно най-престижният национален форум и пространство за споделяне и учене в управлението и развитието на хора. Първата награда в категория „Най-добър HR екип на годината“ е изключително ценна за всички нас в HR екипа на Велея Глобал, защото я приемаме като признание, атестация и подкрепа. Процесът на номиниране и оценка ни донесе много позитивни емоции и ни помогна да видим стъпките, които заедно правим напред.  След една година, изпълнена с много нови проекти и предизвикателства, признанието, което получихме, ни дава увереност, че сме постигнали най-важната ни обща цел – да споделяме работата, която обичаме и да се радваме на всяка част от пътя.
     
    Ние сме един много сплотен екип, който постоянно се развива и така хората в него израстват заедно с растежа на компанията. С автентичния принос и силните страни на всеки един  работим по различни проекти, постигаме целите си и ги празнуваме. 
     
    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза? 
    Велея Глобал е холдингова структура от компании зад търговската марка Мебели Виденов, в която работят повече от 1 600 служители в България (в повече от 50 града) и чужбина. Нашият екип работи с всички бизнес направления в шест държави и е разделен на четири основни отдела – „Администриране на персонал, възнаграждения и придобивки“, „ЧР Бизнес партньори“, „Обучение и развитие на хора“ и „Работодателска марка“. Всеки е специализиран в областта, в която работи, а всички сме обединени от нашите ценности – стремеж към развитие, отговорност, грижа за средата и хората и стабилност.
     
    Вярваме, че това, което ни отличава, е силната екипна култура, подкрепата на новите идеи и удовлетворението от съвместната работа, които дават своя резултат в растящия брой успешни проекти и смелостта, с която влизаме в новите предизвикателства. Харесва ни да сме заедно, атмосферата е приятелска, изградено е доверие в екипа и разчитаме един на друг. 
     
    HR екипът на Велея Глобал. Снимка: Велея Глобал
     
    Представете накратко проектите в компаншията.
    През изминалата 2022 г. можем да отличим няколко значими проекта в сферата на дигитализацията, експанзията и работодателската марка. Дигитализацията на процесите по привличане и подбор на таланти в организацията ни помогна да работим по-ефективно и значително улесни процесите. Успешното въвеждане на нов модул беше свързано и с редица обучения, преодолени съпротиви и постигнати измерими показатели за ефективност.
     
    Друг голям проект за изминалата година беше експанзията на компанията в Унгария и Албания. Успешно затворихме заявените позиции за новите пазари до края на 2022 г., без да използваме външна помощ. По този проект работихме с международни агенции за администриране на персонал и посолства в двете държави. Получихме важна подкрепа от колегите ни в чуждоезиковите колцентрове и търсихме алтернативни канали за подбор. Като значителен успех на направление „Човешки ресурси“ през 2022 г. определяме и нашата програма за работодателска марка, насочена към служителите в компанията и включваща календар с повече от 30 вътрешни събития и инициативи, свързани с корпоративни ценности, социални каузи, образование и култура.
     
    С кой от тях се гордеете най-много?
    Гордеем се с всички наши проекти и инициативи, като голяма част от тях създаваме в екипа и развиваме в различните локации на компанията в България и чужбина. 
    През изминалата година стартирахме два свързани проекта с висок приоритет за компанията и автентично създадени от екипа.
     
    Това са проектите „Организационна култура“ и „Работодателска марка“. За работата по културата в организацията си пожелахме лекота с краткото име на проекта ОК. Нашата работодателска марка структурирахме през множество екипни, социални и образователни инициативи и събития за хората в компанията и общността. На база сериозния фокус към служители, партньори и среда нарекохме програмата за развитие на работодателска марка „Отвътре навън“.
     
    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате? 
    Проектите ОК и „Отвътре навън“ ни помагат да градим принадлежност и отразяват оригиналния принос на хората в организацията. Културата на устойчиво развитие и събитията, в които творим, помагаме и се забавляваме заедно, са едновременно цел и мотивация за екипа ни.
     
    Проекта ОК, определяме като значима стъпка, защото с работата за идентифициране на корпоративните ценности, стартирахме целенасочена стратегия за трансформация на организационна култура в компанията. 
     
    Този проект даде мощен тласък в работата ни и по стратегия за развитие на работодателската марка. Като подготвителна стъпка разпределихме отговорности по организация и изпълнение на годишния календар със социални, благотворителни инициативи и събития. 
    И двата проекта имат дългосрочни цели, годишно планиране и стратегическа рамка.
     
    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Получихме и продължаваме да получаваме много подкрепа за Проектите ОК и „Отвътре навън“ от нашите колеги. След стартовото представяне на проекта за организационна култура формирахме вътрешен Комитет ОК с мотивираното желание за участие и работа по проекта на колеги от основни бизнес направления. Програмата ни за работодателска марка е изцяло дело на екипа и включва много наши идеи, както и такива на колегите ни. Събираме обратна връзка от тях и се стремим да подобряваме съдържанието и преживяването в инициативите, които организираме за служителите – тематични дни, екипни събития, дни на отворени врати, посещения на театрални постановки, срещи с известни личности и др.
     
    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше? 
    Програмата ни за работодателска марка „Отвътре навън“ е изцяло дело на екипа и включва много наши идеи, както и такива на колегите ни. Отчитаме успеха ѝ чрез вътрешни анкети за удовлетвореността след проведени събития, увеличен брой препоръки по търсени позиции и обратна връзка по време на интервюта от кандидати за работа, запознати с облика, който градим като работодател.
     
    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте? 
    Основна цел за Проекта ОК за 2022 г. беше измерване на културата в компанията и определянето на корпоративните ни ценности. През настоящата година продължаваме с разширена комуникация на нашите ценности в международните екипи и привличане на посланици на културата в различните бизнес направления.
    Програмата за развитие на работодателска маркацели изграждането на устойчива стратегия за грижа и отношение към служителите на компанията до ниво на отличителна характеристика и конкурентно предимство на компанията. Отчитаме успеха ѝ чрез вътрешни анкети за удовлетвореността след проведени събития, увеличен брой препоръки по търсени позиции и обратна връзка по време на интервюта от кандидати за работа, запознати с облика, който градим като работодател.
     
    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    В проектите за култура и работодателска марка се сблъскваме с предизвикателството да работим с нагласите на хората, по които резултатите са трудно измерими и видими след време. 
    За измерване на организационната култура използвахме методологията Денисън (Denison Organizational Culture Survey) и създадохме вътрешен Комитет ОК, в който взеха участие колеги от различни бизнес направления. Отделихме специално време за персонални сесии за определяне на ценностите на всеки от колегите и общите за Комитета ОК, след което направихме общото проучване, в което служителите избраха ценностите, които ни обединяват и определят.
    Едновременно предизвикателство и възможност е и фактът, че в тези проекти работим без конкретна корпоративна рамка и създаваме автентичен продукт.
     
    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Започнахме 2023 г. с обучителна програма First Level of management, за средния мениджърски състав, в която включихме повече от 70 ръководители на екипи. Надграждаме програмата за въвеждане на нови служители, кариерна страница и подготвяме Стажантска програма за административни и оперативни отдели в компанията. Календарът на събитията за служителите тази година е по-богат и работим активно по структуриране на измерими показатели и обратната връзка.  
     
     
    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 9 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 10 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 12 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 14 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк