петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1919 прочитания

    Employer Branding в България: eMAG

    Мирослава Станева - Brand Marketing Manager в eMAG, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    02 май 2023, 09:20 a+ a- a

    Мирослава Станева - Brand Marketing Manager в eMAG. Снимка: eMAG

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Мирослава Станева - Brand Marketing Manager в eMAG, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността 

    Мирослава е специалист по маркетинг и комуникации, запалена по социална отговорност с над 14 години опит в корпоративния свят. Притежава магистърска степен по рекламен мениджмънт и визуален брандинг, надгражда бакалавърска степен по специалностите „Връзки с обществеността“ и бакалавър „Реклама“ от Нов български университет. Завършва програма по Strategy Execution към Harvard Business School Online. Преди да приеме позицията Бранд маркетинг мениджър в eMAG, Мирослава е била част от маркетинг и комуникационните отдели на Lidl, сладкарници „Неделя“ и The Coca-Cola Company.

    Описва себе си като лъчезарен, но упорит професионалист, който вярва, че комуникациите и марките трябва да дават добавена стойност. Притежава умения в стратегическото планиране с фокус върху резултатите и новите маркетинг похвати. 

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    Дори и да звучи леко клиширано, в eMAG ценим екипната работа, която носи високи резултати, и един от тези примери е работата ни по работодателската марка на компанията. Employer branding, както и вътрешните комуникации са част от дейностите в Brand marketing отдела, като мога да кажа, че на стратегическо ниво е споделена функция между Brand marketing и HR, тъй като по този начин вярваме, че постигаме най-добър баланс и съответно отличен резултат за проектите. Това ни позволява да използваме експертизата по изграждането на марка от маркетингова гледна точка, като я допълваме с разбирането и спецификите за привличане, ангажиране и задържане на служители.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    В зависимост от целите използваме различни похвати и методи, така че да постигнем очаквания резултат. Може би това е едно от най-ключовите неща при нас – винаги имаме ясна и измерима цел, не правим самоцелни проекти, които просто „звучат интересно“ или „са актуални“. Основното разделение при нас е дали дадена инициатива е насочена към настоящите служители, или към потенциални и бъдещи такива. Подходът ни е различен спрямо целите и аудиторията, но и в двата случая запазваме консистентни нашите ценности, тъй като те са постоянни и е важно както да бъдат „живи“ в ежедневието на екипа ни, така и потенциалните ни нови колеги да знаят какво е важно за нас като компания и екип, за да се припознаят в тях. По отношение на процеса се водим от актуалните нужди в контекста на дългосрочните ни цели – набелязваме приоритетите и след това идва ред на екипа за работа по идеите и реализацията на проектите. При съвместната работа винаги имаме ясен отговорник и ръководител на проекта.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    В ДНК-то на нашата компания е да вземаме решения, обосновани на данни и резултати. След всеки един проект ние анализираме резултатите, така че следващия път да го надградим и доразвием. За да анализираме резултатите, още в самото начало залагаме ясни измерители за успех, както и разчитаме на обратната връзка. Сред успешните ни проекти от последната година са:

    •работа с университети – както гост-лектори от страна на компанията, които споделят своята експертиза, така и включване в студентски инициативи, предоставяне на възможност за работа по реални казуси под формата на игровизация.

    •подкрепа на различни неправителствени организации и проекти, сред които са Mentor the young, където успешно партнираме 2 сезона, предоставяйки възможност на над общо 1000 участници да работят по реални бизнес казуси, да научат повече за нас като компания и да получат знания от ръководители от нашия екип.

    •вътрешни инициативи като All hands meetings и видео интервюта, където всички служители в компанията могат да научат повече за стратегията на компанията в дългосрочен и средносрочен план, както и да зададат своите въпроси. 

    •обяд с управителя на eMAG, който е в неформална обстановка и е изцяло непринуден, така че всеки от екипа може да се включи – желаещите подготвят кратка мотивация, а обедите се случват на регулярно ниво. 

    •видео от и за нашите служители – изключително успешен проект, в който се включиха 10 наши служители, които имаха лични фризьори, гримьори и възможността да станат лице на компанията. Видеото бе замислено като вдъхновяващо, не толкова документално, така че да показва емоциите на настоящите служители, както и да илюстрира нашите ценности. Всички се включиха с голям ентусиазъм и имаше широк отзвук в компанията, както и „открехна“ завесата какво е да си част от eMAG.

    •10 годишнината ни – освен с празненство, отбелязахме юбилея си на българския пазар, като разказвахме историите на най-дългогодишните си служители, за да отдадем своето признание към тях, както и да вдъхновим новите служители в екипа ни. 

    Разбира се, част от нашата работодателска марка са и вече наложените подходи като пакети за нови служители, препоръка от служител, ежемесечен вътрешен бюлетин, забавни игри за билети за културни събития и фестивали, чийто партньор сме; различни вътрешни игри с награди с цел ангажиране, обратна връзка или просто забавление; благотворителност и не на последно място – пакетът ни от придобивки за служителите. Знаем, че основа за здрава работодателска марка са доволните, мотивирани и щастливи настоящи служители.

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    За един от успешните ни проекти споменах заснемането на вътрешно видео с екипа, но това бе случай, в който имахме и редица предизвикателства. Не бива да забравяме, че колегите често могат да бъдат брилянтни в работата си, но изключително притеснени от камера и не всеки е готов да излезе от зоната си на комфорт. За подобни проекти винаги отделяме повече време в етап на подготовка. Друго предизвикателство за нас, както и вярвам за редица компании, е въвеждането на нови служители при хибридния модел на работа, който имаме. Това е изключително ценна придобивка, но понякога води до по-дълъг процес за припознаване на ценностите на компанията и екипа, както и за недотам лесна неформална комуникация извън прекия екип, тъй като сме над 280 души. Но вярвам, че с планираните предстоящи инициативи ще успеем да сплотим още повече различните екипи, тъй като за нас са важни средата и екипният дух.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Вътрешната работодателска марка не само е изключително важна, но е и първата стъпка според мен. За да бъде успешен екипът, той следва да работи за компания в която вярва, с която се гордее дори. Както и при продуктите, преди да опитаме нова марка, разпитваме приятели, четем ревюта на клиенти. Така и при работодателската марка – всеки би потърсил мнение от някого от компанията, което все повече хора правят. Било то ако имат познат, било то като намерят някой настоящ служител на компанията в социалните мрежи, за да разберат повече за атмосферата. Важни са екипът, споделените ценности, изграждането на общност, което е предизвикателно, но с консистентните усилия и послания дават безценен дългосрочен резултат за настоящите и бъдещите служители.

     
    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Bica развива работодателската си марка?
    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 10 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 11 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 13 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 15 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк