петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2713 прочитания

    Как изкуственият интелект ще промени индустриите?

    Вижте какво прогнозират от Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch, denkstatt България и Коника Минолта България
    25 април 2023, 16:48 a+ a- a

    От ляво надясно: Мариян Иванов - Chapter Lead Business Connectivity в Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch, Елена Дречева – Изпълнителен Директор на Коника Минолта България и Петър Сеизов - Старши Консултант в denkstatt България 

    Дигитализацията през последните десетилетия промени изцяло начина ни на живот и работа. Изкуственият интелект (AI), новото поколение мобилни мрежи (5G) и електрическите автомобили са само част от технологичните иновации, които трансформират нашето ежедневие. Независимо дали са бизнес, образователни или технологични, иновациите могат да допринесат за устойчивото развитие, икономическия растеж и общото благосъстояние на обществото.

    „Дигитализация, иновации и устойчивост“ са тема на конференция, която Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) организира  на 26 април 2023 г. (сряда) от 10:00 до 14:00 ч. в хотел „Хаят Риджънси“, бул. „Васил Левски“, 1504 София. 

    Попитахме представители на част от компаниите, които ще вземат участие във форума, как според тях AI ще промени индустриите, в които оперират. Вижте какво коментираха Мариян Иванов - Chapter Lead Business Connectivity в Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch, Петър Сеизов  - Старши Консултант в denkstatt България, и Елена Дречева – Изпълнителен Директор на Коника Минолта България. 

    Мариян Иванов - Chapter Lead Business Connectivity в Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch. Снимка: Commerzbank

    Мариян Иванов - Chapter Lead Business Connectivity в Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch

    Изкуственият интелект трансформира бързо банковата индустрия със значителни ползи, вариращи от повишена производителност до подобрено управление на риска и клиентско изживяване

    Изкуственият интелект (ИИ) продължава да напредва с безпрецедентна скорост, оказвайки значително влияние върху различни индустрии, включително банкирането. ИИ революционизира начина, по който банковите институции работят и обслужват своите клиенти. От подобряване на оперативната ефективност до подобряване на клиентското изживяване, възможностите на ИИ в банковата индустрия са огромни и непрекъснато се развиват.

    Едно от най-значимите предимства на ИИ в банковата индустрия е повишената производителност. Банките вече могат да автоматизират различни процеси, които преди са се извършвали ръчно, като въвеждане и анализ на данни, обслужване на клиенти и откриване на измами. Задвижваните от ИИ чатботове и виртуалните асистенти стават все по-популярни, тъй като предоставят на клиентите денонощна помощ, като същевременно значително намаляват натоварването на представителите за обслужване на клиенти.

    В допълнение към повишаването на производителността ИИ също така стимулира иновациите и креативността в банковата индустрия. Захранваните от ИИ системи могат да анализират огромни количества данни, за да идентифицират тенденции, модели и прозрения, които биха били много трудни и енергоемки за откриване. Това, от своя страна, позволява на финансовите институции да разработват нови продукти и услуги, съобразени със специфичните нужди и предпочитания на своите клиенти.

    Друго решаващо въздействие на ИИ в банковата индустрия е подобреното управление на риска. ИИ алгоритмите могат да открият и предотвратят измамни дейности, като измами с кредитни карти, преди те да се появят. Това помага на банките да намалят потенциалните загуби и да намалят вероятността от репутационни вреди. Освен това ИИ може да анализира данни от различни източници, включително социални медии и новинарски издания, за да идентифицира потенциалните рискове и възможности на пазара.

    В допълнение ИИ улеснява банките да спазват регулаторните изисквания. От банките се изисква да спазват множество разпоредби и неспазването им може да доведе до солидни глоби и законови проблеми. Системите, задвижвани от ИИ, могат да наблюдават и анализират данни в реално време, като гарантират, че банките спазват разпоредбите по всяко време. Това помага да се сведе до минимум рискът от несъответствие, позволявайки на банките да се съсредоточат върху основните си бизнес дейности.

    ИИ също оказва значително влияние върху изживяването на клиентите в банковата индустрия. Чрез анализиране на клиентски данни системите, задвижвани от ИИ, могат да предоставят персонализирани препоръки и оферти на клиентите. Това спомага за повишаване на удовлетвореността и лоялността на клиентите, като същевременно стимулира растежа на приходите на банките. Освен това чатботовете и виртуалните асистенти, задвижвани от ИИ, могат да осигурят на клиентите незабавна помощ, намалявайки времето за изчакване и подобрявайки цялостното изживяване на клиентите.

    И това не е всичко. Внедряването на ИИ в банковата индустрия също поставя някои предизвикателства. Едно от най-големите е необходимостта от значителни инвестиции в ИИ инфраструктура и талант. Изграждането и поддържането на системи, базирани на ИИ, изисква специализирани умения и ресурси, което може да бъде скъпо за банките, особено за по-малките. Освен това ИИ системите трябва да бъдат непрекъснато наблюдавани и актуализирани, за да се гарантира, че остават ефективни и сигурни.

    През последните години наблюдаваме появата на нова тенденция във финансовата индустрия – технологични корпорации предлагат финансови инструменти и услуги, а банките се трансформират в технологични компании. Тази тенденция се подхранва от възхода на технологиите и дигитализацията, които преобразиха начина, по който живеем и работим. Тъй като все повече хора разчитат на цифрови устройства за ежедневните си дейности, търсенето на цифрови финансови услуги нарасна бързо. Това създаде възможност за технологичните компании да навлязат на финансовия пазар и да предложат иновативни решения на клиентите.

    В същото време традиционните банки осъзнават необходимостта да се адаптират към променящия се пейзаж и инвестират сериозно в технологии. Те си партнират с финтех компании, придобиват стартиращи компании и изграждат свои собствени цифрови платформи, за да отговорят на нарастващото търсене на цифрови услуги. Това доведе до сближаване на финансовите и технологичните индустрии, където традиционните банки приличат все повече на технологични компании, а технологичните компании предлагат финансови услуги.

    Трансформацията и изкуственият интелект също така доведоха до повишена конкуренция във финансовата индустрия, като технологичните компании и финтех стартиращите фирми се противопоставят на традиционните банкови услуги. Традиционните банки реагират, като подобряват дигиталните си предложения, рационализират операциите си и подобряват изживяването на своите клиенти. В тази нова среда победителите ще бъдат тези, които са в състояние да съчетаят най-доброто от двата свята – стабилността, кретивността и доверието на традиционното банкиране с гъвкавостта и иновациите на технологичните компании.

    В заключение, изкуственият интелект трансформира бързо банковата индустрия със значителни ползи, вариращи от повишена производителност до подобрено управление на риска и клиентско изживяване. Тъй като ИИ продължава да се развива, е вероятно банките да разчитат все повече на системи, захранвани от ИИ, за да останат конкурентоспособни на пазара. Внедряването на ИИ в банковата индустрия обаче също така изисква значителни инвестиции и ресурси, поставяйки предизвикателства пред банки от всякакъв размер. Независимо от това потенциалните ползи от ИИ в банковата индустрия го правят технология, която никоя банка не може да си позволи да пренебрегне.

    Петър Сеизов - Старши Консултант в denkstatt България. Снимка: denkstatt

    Петър Сеизов, старши консултант в denkstatt България

    Изкуственият интелект скоро няма да замени консултанта, защото все още му е трудно да излезе извън шаблона

    Управлението на устойчивостта на една компания, познато вече като ESG, не е ново и сензационно, колкото AI, но със сигурност е една от най-актуалните теми пред бизнеса в момента. В denkstatt правим това от над 15 години – помагаме на компаниите да оценят въздействията си, да намерят слабостите и да се възползват от силните си страни, за да допринесе това за успеха им.

    Обикновено фирмите преминават през няколко фази – запознават се с темата и кои аспекти ги засягат - климат, биоразнообразие, социални аспекти и др. Следващата стъпка е да започнат да събират данни за дейността си и да ги докладват доброволно. Това прераства все по-малко доброволно и все по-често под натиска на различни регулации в огромен поток от информация, необходим за покриването на различни стандарти, индикатори и задължителни изисквания.

    Работата на консултанта е да насочи компанията какви данни ѝ трябват и как да ги събере, след което да ги използва за изготвянето на такъв анализ, който да намери пропуските, идентифицира рисковете и на тази база да се стъпи за изготвянето на стратегия за промяна и развитие. AI все още не може да свърши работата ни, но може да помогне и даде насоки. Съвсем скоро ще може да ни навигира в множеството изисквания и стандарти (какви данни ни трябват), да обобщава автоматично всички данни, с които компанията разполага, ще се научи да прави базов анализ върху тези данни (например да сметне какъв е въглеродния отпечатък на продукта ни) и да предоставя причинно-следствен анализ (отпечатъкът ти се е влошил този месец, защото…). Ще може да дава препоръки на база на дефинирани шаблони (например към зелена енергия), но ще му отнеме малко повече време, за да започне да отчита спецификите на компанията.

    Ще направя един паралел с Midjourney - с него всеки може да „нарисува“ нещо, но за да получите добър резултат, този който задава условията трябва да носи артистичното в себе си. Midjourney е просто инструмент, който да изрази това, което чувствате. В този смисъл сме убедени, че AI скоро няма да замени консултанта, защото все още му е трудно да излезе извън шаблона. Точно в специфичните детайли се корени добрият доклад и добрата стратегия за корпоративна устойчивост. По-скоро ще го използваме като любим инструмент, който да ни спести „скучната“ работа. Затова гледаме на AI не като на конкурент, а по-скоро като на партньор.

    Елена Дречева – Изпълнителен Директор на Коника Минолта България. Снимка: Коника Минолта

    Елена Дречева – Изпълнителен Директор на Коника Минолта България

    Изкуственият интелект ще подобри продуктите и услугите, които индустрията ни предлага на клиентите, и ще улесни работата на служителите ни

    AI подкрепя Konica Minolta в много направления, като предоставя интелигентна автоматизация и помощ за изпълнението на различни задачи.

    Ето няколко примера:

    1. Обслужване на клиенти: AI може да подобри клиентското изживяване, като предостави възможност за мигновена обратна връзка при по-генерални въпроси на нашите клиенти. Ние използваме AI за превенция на конкретно предвидени проблемни ситуации. Така оптимизираме времето за обслужване на клиентите ни и подобряваме качеството на услугата ни.

    2. Продажби и маркетинг: Изкуственият интелект може да помогне за изготвяне на бърз анализ на данни за различните пазарни сегменти и за генериране на детайлна информация за поведението и нагласите на настоящите и потенциални клиенти. Това помага на маркетинг екипите да планират по-ефективно и да насочат ресурсите си по най-правилния начин, а на търговските екипи да идентифицират нови възможности за продажби.

    3. Разработване на нови продукти: Използването на AI би улеснило разработването на нови технологии и решения на база на анализ на обратната връзка на клиентите и идентифицирането на области, в които могат да се реализират подобрения на продуктите. Това ще добави конкурентно предимство за Konica Minolta и ще подобри удовлетвореността на клиентите ни.

    4. Управление на знанията: Изкуственият интелект предоставя интелигентна функция за търсене, която би помогнала на служителите да откриват съответната нужна информация по-бързо и точно.

    5. Обучение и развитие на служителите: На база на индивидуалните нужди, цели и стилове на учене на всеки служител с помощта на AI могат да бъдат изготвени персонализирани обучителни материали. Ако трябва да обобщя – AI може да помогне на компанията ни да подобри оперативната си ефективност, да позволи още по-добра и бърза услуга към клиентите ни и чрез интелигентна автоматизация да подобри тяхното клиентско изживяване и удовлетвореност.

    Изкуственият интелект ще подобри продуктите и услугите, които индустрията ни предлага на клиентите. Ще улесни и работата на нашите служители.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 10 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 15 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 15 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 16 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам