понеделник, 24 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3228 прочитания

    Employer Branding в България: Мусала Софт

    Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    10 април 2023, 11:16 a+ a- a

    Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта в Мусала Софт. Снимка: Мусала Софт

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Веселина Стойчева - Директор Управление на Таланта в Мусала Софт, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В Мусала Софт екипите, които се занимават пряко с комуникацията и работодателската марка, са колегите от отделите „Корпоративни комуникации“, „Грижа за хората“ и „Подбор на персонал“. Заедно се стремим да даваме и споделяме добрите примери, движим разнообразни CSR кампании, признаваме усилията на служителите си, организираме събития, участваме в кариерни форуми, подсигуряваме стажантски възможности в компанията и разпространяваме информацията за всичко това както навън, така и вътре в нея. За нас именно фокусът навътре е от особена важност и полагаме целенасочени усилия в тази посока. Чрез цялостно изграждане и поддържане на удовлетворяващ опит и преживяване на работа на колегите  създаваме условия всеки един мусаленец да бъде посланик на работодателската ни марка.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Процесът по изграждане и поддържане на работодателската марка за нас започва отвътре чрез създаване на условия и среда за работа, развитие и споделяне на знания, опит и забавни моменти за нашите служители. Продължава навън през опита на кандидатите в процеса на подбор за различните отворени позиции, позиционирането ни в социалните мрежи, сред IT общността и пазара на труда. И накрая стига една стъпка по-далеч – в собствените ни инициативи, които целят да подобряват възможностите и информираността, необходими за развитието на нашата общност – студенти, ученици, състезатели по точни науки. Така образуваме един пълен кръг на взаимодействие – служителите ни са ангажирани с дейностите, които организираме за IT общността и развитието на млади таланти, а позиционирането ни в общността води към Мусала Софт хора със сходни на корпоративната ни култура ценности.

    Консистентни сме в посланията, които споделяме, начина, по който комуникираме бранда Мусала Софт, фокусирани сме върху нашия EVP (employee value proposition). Ключова за нас е комуникацията в социалните мрежи, кариерните форуми и участието в технологични форуми. Поддържаме своите профили и споделяме актуална информация, която да представи ясно каква е атмосферата в компанията – кариерни възможности, проекти, технологична експертиза, какви инициативи и събития организираме. Най-ценно за нас е, че всички наши истории са разказани през нашите служители - това са лицата на Мусала Софт и техният споделен опит помага на онези, които в бъдеще ще работят за нас, да се припознаят в културата и възможностите в компанията. Имаме и специална Referal програма, с която те препоръчват свои близки, които да се присъединят към нас.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Мусала Софт е разпознаваема с инициативите си, свързани с образование и подкрепа на млади таланти.  Създатели сме на международния конкурс по състезателно програмиране CodeIT, стартирал през 2000 г. Той се провежда под патронажа на президента на Република България и всяка година събира стотици участници от България и света. Съоснователи сме на Европейската младежка олимпиада по информатика – eJOI (European Junior Olympiad in Informatics),  създадена през 2017 г. в София. От създаването на Мусала подкрепяме  водещите гимназии, университети и ИТ школи в страната, всички замесени в постиженията на олимпийските ни отбори по точни науки и мн. др. Инициативите обединяват отговорните за реализирането им екипи – от отдел „Корпоративни комуникации“  през отделите „Събития“, „Управление на Таланта“ и колегите от техническите ни отдели. Измерител на ефективността е разпознаваемостта на компанията – по време на интервю за отворените ни позиции  кандидатите често споделят, че познават Мусала и дейността ѝ още от училищните / университетските си години. 

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Фокусът навътре, към организацията, нейната култура и преживяването на служителите, е от стратегическо значение за нас. Фактът, че служителите вярват в бранда, застават зад него и препоръчват Мусала Софт като работодател, верифицира това, което показваме в комуникацията си навън. 

    Насочваме усилията си върху инициативи в няколко посоки. На първо място – развитие и кариерни възможности, а именно чрез технически и процесни обучения: за меки умения, лидерски и мениджмънт програми, широка база с обучителни ресурси, сертификационни и езикови курсове, възможност за преквалификация и др. Паралелно реализираме събития за обмяна на знания и опит между колегите, споделяне на разнообразието от култури и националности в екипите ни. 

    Организираме разнообразни социални събития – на екипно ниво,  на ниво компания, за отделни групи по интереси. Празнуваме индивидуални и екипни успехи, отбелязваме празници и организираме тематични събития за хората ни – над 700 колеги от над 10 националности. Организираме спортни, културни и семейни мероприятия онлайн, в офиса и сред природата. Отделяме внимание на допълнителни придобивки и събития с насоченост към емоционално здраве и баланс между работа и личен живот. Стремим се за всеки един от хората ни да има по нещо, за да може да се наслади на културата, средата и преживяванията в компанията.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на MUSALA SOFT EAD в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как United Partners развива работодателската си марка?
    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    ЕС отпуска на България 65,2 млн. евро за възобновяема енергия
    Брюксел инвестира приходи от търговия с емисии за по-чисти енергийни системи в 10 държави, сред които и България
    преди 9 часа
    Нова програма подкрепя дигитализацията на близо 200 фирми у нас
    Те могат да получат 2000 евро субсидия за дигитализация на дейността си чрез DIGITRANS
    преди 11 часа
    Проучване: Над 2/3 от шефовете няма да наемат служители без умения за работа с AI
    През 2024 година изкуствения интелект ще се утвърди като ключов елемент на работното място
    преди 12 часа
    Moody's повиши дългосрочния депозитен рейтинг на Пощенска банка
    Към края на 2023 г. банката отчита коефициент на базовия собствен капитал от първи ред в размер на 19,0%
    преди 14 часа
    Сирма Груп ще придобие 51% дял от румънска софтуерна компания RoWeb
    Сделката ще осигури на Сирма достъп до румънския пазар